Vliegen met peuters

Hallo,

Wij zijn normaal gesproken echte kampeerders, maar we hebben nu 2 vliegvakanties gepland staan.

Nu is mijn vraag: wie heeft er ervaring met vliegen met kleine kinderen? De kids zijn ruim anderhalf en bijna 2 tijdens de vliegreizen. Ik ben echt heel benieuwd naar tips en truckjes om de kinderen een beetje rustig te houden en wil graag jullie ervaringen horen.

Ik maak me er zelf een beetje druk over, ben bang dat ze de hele boel afbreken. Het zijn namelijk niet echt hele rustige kindjes!

Ik hoor het graag van jullie!

Nathalie

Hoihoi,

Julia heeft er al heel wat vluchten opzitten met haar 17 maanden...
Toen ze 7 maanden oud was naar Thailand en Australie. Het voordeel wat we hadden was dat we van Nederland naar Thailand en terug een bedje hadden aan boord.
De vlucht(en) van Thailand naar Australie en terug moest ze op schoot. We hadden een draagzak (BabyBjorn) om haar in te doen tijdens de vluchten. Dat vond ze erg fijn. Ik zag ook ouders met een ouder kind (die een eigen stoel had) die een autostoel mee hadden. Maar dat is wel een gesleep...
Verder boekjes, autootje mee, en de stewards/stewardessen zijn helemaal gek van kleine kindjes en geven ze veel aandacht (tenminste, onze ervaring :)).

De laatste keer was in okt/nov, toen was ze 14/15 maanden. Dat was wat minder ver, naar Turkije.
Of wij nu zo'n mazzel hebben met Julia, weet ik niet, maar zodra het vliegtuig ging taxien viel ze in slaap, en net voor het landen werd ze weer wakker.

Ik weet niet waar jullie heen gaan, maar naar Turkije hebben wij wel voor elke dag een potje eten meegenomen, aangezien je nooit weet of het eten klaargemaakt wordt met flessenwater (schoon) of kraanwater (vies).
In ons hotel was het prima, alleen maar flessenwater, maar je kan niet weten...
Ook qua kruiden weet je het niet van te voren...

Liefs Marit

Leuk topic, wij zijn ook vakantieplannen aan het maken en het wordt waarschijnlijk ook een vliegreis. Ik vind het zelf alleen megaspannend. Ik ben zelf al niet zo dol op vliegen, hoewel ik het al heel vaak gedaan heb. En dan ook nog met een kleine druktemaker... Ik zie overal leeuwen en beren: wat als hij zijn kop verkeerd heeft staan en er niets met hem te beginnen valt, wat als er een a-relaxed persoon bij ons in de buurt zit die opmerkingen over hem gaat zitten maken, etc.

Slaat misschien nergens op, maar ik denk dat iedereen wel ervaart dat je een paar uur geen kant op kunt en hoopt dat je kind zich voorbeeldig gedraagt.

Maar goed, wij weten nog niet naartoe. Ik neig meer naar Spanje, korte vlucht en lekker weer. Mijn man wil naar Miami... Ik kan me ook gewoon niet zo goed voorstellen wat wel en niet 'werkt' met zo'n kleintje. Op vakantie gaan wordt gewoon heel anders en waar moet ik allemaal op letten? Geen idee!

Hallo dames,

wij zijn in oktober met Zoë naar belgrado geweest.
is 2 uur vliegen. het ging perfect!
een nieuw speeltje lekker wat drinken en laat gaan.
ik merkte dat ze toch wel een beetje onder indruk was en het beetje spannend vond. dus lekker bij mama en alles een beetje bekijken.
net voor we gingen landen viel ze op de heen en erug vlucht inslaap.
let wel op met met rietjes bekers door de druk lopen die helemaal leeg.

gr en veel vliegplezier!

Wij zijn inmiddels ook 2 keer wezen vliegen met Karlijn. Naar Mallorca en Turkije. Bij het opstijgen gaven we haar een fles met vruchtensap, pakjes van de Friso, zodat ze ging slikken en geen/ minder last van haar oortjes zou hebben. Werkte goed!
Ik zag ook allemaal beren( 2e x stuk minder) maar het is me echt heel erg mee gevallen. En tja de terug weg van Turkije heeft ze even heel hard gehuilt en had het gevoel dat het hele vliegtuig me aan keek en voelde me erg opgelaten maar gelukkig huilde ze niet al te lang.

Waar gaat de reis naartoe?

Bedankt voor de tips, ik ben al een beetje gerust gesteld. We gaan in het voorjaar naar Allicante en in de zomer naar Rhodos. Beide zijn niet van die lange vluchten gelukkig!

Wij hebben vorig jaar gevlogen met Warren, naar Valencia. Hij was toen 8,5 maand en ook al flink actief. Wat bij ons ook goed werkte was het laten drinken/zuigen bij stijgen en dalen.

En idd, stewardessen waren heel begaan en tja, ook Warren heeft even gebruld. Ik heb de blikken genegeerd en me gefocust op waar het om gaat, een even wat minder gelukkig kind. Maar goed, ik kan anderen in dit soort situaties ook vrij goed negeren.
Vooral door bij jezelf te blijven bedenken voor wie de situatie het vervelendst is (je kind) en dat je veelkan veranderen, maar niet alles.

Fijne vakanties alvast!
Evje

Terug
Bovenaan