VLiegen op een vervelend tijdstip... iemand tips voor het kind

Hallo
Aanstaande zaterdag vliege we met onze zoon van 9 maanden naar Turkije voor een weekje heerlijk all inclusive genieten. Maar we vliegen heen op een rot tijd, half 10 's avonds. En transavia heeft geen babybedjes en zoals je vast weet zit je hier vaak met je benen in je nek. Tuurlijk proberen we vroeg in te checken, extra beenruimte of stoel te vragen maar heeft iemand anders nog tips. Onze zoon is een lekkere slaper, in bed, geen idee hoe dat gaat op schoot.
Hoor het graag
grt
Debby
 
Hoi,
Wij vlogen om half 9 s avonds terug van vakantie met ons dochtertje van toen 10 maanden. Helaas geen extra stoel vliegtuig was vol. De luxe van de heen weg (eigen stoel en in de maxi cosi) was er nu niet.
Dus moest ze op schoot.

Ik zag er heel erg tegen op. Omdat ze idd in  bed en wagen goed slaapt maar nooit op schoot. Maar wat bleek ik had me weer eens zorgen gemaakt om niets. Bij het stijgen viel ze langzaam in slaap af en toe even mopperen maar binnen een half uur was ze goed onderzeil. En bij het landen werd ze pas weer wakker.

Probeer in ieder geval de dag rustig door te komen. Geen gehaast op het laatste moment. Probeer je kind juist niet wakker te houden. Daar worden ze alleen maar mopperiger van. Ben zelf rustig en doe alles op je gemakje.
Verder lekker wat eigen dingen mee, dekentje (is best fris in het vliegtuig) knuffie, speen, drinken, wat speeltjes en wat te eten.
Hier deed het het ook goed om wat kleine nieuwe speeltjes mee te nemen.

En daarna genieten heerlijk lekker ontspannen. Wij gaan in september pas maar kijk er zo naar uit.

groetjes en een fijne vakantie
 
Hoi Debby,

Ik heb zelf 4 jaar als purser aan boord van een vliegtuig gewerkt dus heb wel wat tips voor je.

Uiteraard zal je niet het geluk hebben dat er een stoel vrij is naast je want het is al hoogseizoen. Probeer vroeg in te checken en vraag om de eerste rij. Daar heb je wat meer ruimte bij je voeten en kan je je kindje op een zelfgemaakt bedje (dekentje van luchtvaartmaatschappij en jassen) neerleggen om te slapen. Helaas moet je je kindje wel wakker maken in geval van turbulentie.

Ik heb in de jaren dat ik vloog kindje op alle manieren zien slapen.En vaak heel ongemakkelijk voor de ouders, bij de ouders op schoot.  Door de druk in de cabine vallen ze meestal al bij de start in slaap.

Neem zelf een dekentje mee en/of vraag er een aan boord. Hoe warmer je kindje het heeft hoe sneller die in slaap valt en aan boord kan het nog wel eens koud zijn.

Doe je kindje lekker iets makkelijks aan, een joggingpakje ofzo. Slaapt lekkerder dan een spijkerbroekje.

Meer tips heb ik niet voor je, ik hoop dat er een plaatsje naast je vrij is, dat is altijd het lekkerste.

grt vanessa
 
Terug
Bovenaan