vliegen

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Is er iemand die weet of dat je in de 1e drie maanden van de zwangerschap mag vliegen?

We willen voor van de winter een reis boeken, maar weten niet goed , mocht ik zwanger worden, of ik dan mag vliegen.

Groeten,

Nadja

Je mag gewoon vliegen, alleen is het beter om geen trans-atlantische vlucht te maken. Het vliegtuig vliegt dan erg hoog en dan is er teveel straling, wat niet goed schijnt te zijn. Maar in Europa mag het gewoon.

Je mag tot je vijfde maand vliegen.
Hierna nemen de meeste vliegvaartmaatschappijen je niet meer mee i.v.m. evt. complicaties.
Je weeen kunnen nl. vervroegd beginnen hierdoor, heb ik ooit eens gelezen.

hoi nadja
volgens mij mag je toch een weekje of 27 vliegen.

groetjes
truuske

Je mag gewoon vliegen hoor. Straling heb je ook op de grond dus dat maakt niets uit. Alleen vanaf je 7e maand mag je niet meer vliegen.

Hai Nadja,

de eerst 3 mnd. mag je wel vliegen
maar misschien verstandig om het na 3mnd te doen, dan heb je weer iets meer energie. En je weet niet hoe ziek zwak en misselijk je de eerst 3 mnd bent ....!
Periode van 18 - 30 weken is geschikt voor vakantie, 4 wk daarna vlieg je voor eigen risico en daarna kom je geen vliegtuig meer in ...

Wij gaan binnenkort naar Wenen ook uitgesteld omdat ik dan weer iets meer energie heb (nu 13 wk).
Alvast een fijne vakantie.

Groeten,
Smurfin

Volgens mij zijn het voornamelijk de vliegtuigmaatschappijen die niet willen dat je vliegt na je zevende maand omdat ze bang zijn dat je in het vliegtuig begint met bevallen. Ze moeten dan zo snel mogelijk landen en dat kost hen veel geld. Van straling heb ik nog nooit iets gehoord, maar het zou kunnen. Ik zou wel oppassen met landen waar malaria heerst, die landen kun je beter vermijden.

Groetjes Alice

Terug
Bovenaan