vliegen

Hallo allemaal

Weet hier iemand misschien of je in de eerste drie maanden van je zwangerschap gewoon mag vliegen -in een vliegtuig :)-of wordt dat afgeraden? En de maanden daarna? Bedankt vast!
Groetjes, Cath
 
hoi cath.
in het begin mag je volgens mij gewoon vliegen.
maar vanaf 20 wk (kweet niet precies de wk) willen vliegtuigmaatschappijen je niet meer, vanwege kans op vroeggeboorte...maar dat zou je ff moeten navragen aan je vk.
maar als je nu in je 3mnd zit, mag je lekker nog op vakantie hoor.

groetjes van sandy (22wk)
 
De eerste maanden, ook vanaf 20 wkn mag je vliegen. Het verschilt per maatschappij maar volgens mij nemen ze je vanaf ongeveer 30 wkn niet meer aan boord. Het makkelijkst is als je het navraagt bij de maatschappij waarmee je gaat vliegen.

Toen ik 11 wkn zwanger was ben ik nog naar New York gevlogen en nu vlieg ik met 25 wkn naar Zuid-Spanje.

Succes.
 
Hoi Cath,
Ik ben stewardess en wij mogen door blijven werken tot 26weken of 200uur dus je mag gewoon blijven vliegen hoor!
Ik denk zelfs dat het mag tot 7 maanden.. dan wel als passagier..
succes en misschien wel een prettige vakantie
 
Hoi Cath,

Nu mag je nog 'gewoon' vliegen en wel tot 32 weken (inderdaad kunnen er maatschappijen andere data hanteren, maar zo gaat het bij KLM, Transavia ed). Daarna mag je alleen nog maar vliegen met een doktersverklaring: daarin moet jouw huisarts of gynaecoloog schrijven dat er voor jou of je kind geen bezwaar is om te vliegen en dat kun je dan nog doen tot 36 weken. Daarna is het echt afgelopen.
Wel moet je even van tevoren bij je arts checken of die zo'n verklaring voor je wil maken: is zo naar als je al geboekt hebt en het gaat dan nog niet door.
Overigens vloog ik ooit met verklaring (35 + 6) en geen mens vroeg ernaar.

Groetjes,
Michelle.
 
Net terug uit spanje. Ik ben 29 weken zwanger en ik had bij transavia gechecked. Tot 30 weken heb je geen verklaring nodig/ Daarna, tot 36 weken wel Vanaf die tijd mag je dus niet meer mee. Ik had hem niet nodig maar omdat ik zo'n dikke buik heb had ik hem toch maar meegenomen. Gelukkig maar want er werd wel 4 keer om gevraagd, zelfs een keer omgeroepen.....
 
Terug
Bovenaan