Vliegen

Weer een vraagje, misschien kunnen jullie mij helpen.
Wij willen in september nog een last minute reisje maken binnen europa, naar een land waar het nog lekker weer is. Niet te ver en niet te heet dus. Ik ben half september 12 wk zwanger.
Nu heb ik in de zwangerschapsboeken die ik heb gelezen dat je pas met 8 maanden niet meer mag vliegen, dit zou dan dus geen probleem zijn. Maar mijn moeder zei dat ze altijd gehoord had dat je de eerste 3 maanden en de laatste 3 maanden niet mag vliegen. Klopt dit, en kunnen we dan dus niet vliegen in sept., of is dit verouderde informatie?
Wie kan mij helpen aan een antwoord?

Alvast bedankt, groetjes, Caro
 
Hallo Caro,
Ik ben toen ik net zwanger was drie weken naar Indonesie geweest (toen ik wegging was ik 9 weken zwanger), en dat heeft geen enkel probleem opgeleverd. De verloskundige, de huisarts en de arts bij de gg&gd vonden het geen probleem, vliegen kan op zich geen kwaad. Dat je de laatste 2 maanden niet mag vliegen heeft er meer mee te maken dat de vliegtuigmaatschappijen geen zin hebben in een bevalling aan boord. Dat geeft vast veel vlekken en gedoe. Wat wel handig kan zijn is om regelmatig een rondje te lopen omdat je wat eerder last van opgezette enkels kan krijgen als je zwanger bent. Maar ook dat viel mee bij mij.
Fijne zwangerschap en fijne vakantie,
Mildred
 
Je hoeft je nergens zorgen om te maken, je mag gewoon vliegen, dit mag tot ongeveer 27 weken, daarna neemt de vliegtuigmaatschappij je niet meer mee omdat ze bang zij dat ze een landing moeten maken voor een bevalling, maar daarvoor is er geen vuiltje aan de lucht en mag jij zonder enig risico vliegen, ik ben nog gegaan toen ik 24 weken was en het ging prima
succes en prettige vakantie
 
Hoi Caro,

Je mag wel degelijk vliegen hoor. Dit mag tot 30 weken (afhankelijk van de maatschappij). Misschien wel handig om een plaatsje bij het gangpat te vragen. Dit maakt het toiletbezoek (veelvuldig) wat gemakkelijker (eigen ervaring)

gr karin
 
Ik werk zelf op het reisburo en ga zelf ook nog in september met vakantie ben dan precies 30 weken als we weggaan en kom terug in de 31e week. Ik vlieg met Transavia en dit is geen enkel probleem. Tot 30 wk kan je zo mee en na 30 weken moet je even een briefje van de vk vragen, waarin zij de uitgerekende datum zet en dat je fit genoeg bent om te reizen. Je kan dus gerust gaan met 12 weken! Veel plz.
 
hoi,
ik ben nu ook 27 weken zwanger en we hadden ook een reis geboekt naar de algarve.
ik zou dan 30 weken zijn en terug komen met bijna 32 weken.
ik neem het risico niet om er naar toe te gaan.
die hitte en zo.
wij vliegen ook met transavia maar ik wist niet tot hoe ver je mag vliegen?
ons reisburo doet nog al een beetje moeilijk om de reis te annuleren.
ik heb niet zon prettige zwangerschap en zo en zou dus van de vakantie niet veel kunnen genieten vandaar dat we dan niet willen gaan.
we zien wel hoe het loopt...
groetjes lillian.
 
Terug
Bovenaan