Vliegen

Hallo mama's,
Wij gaan begin september naar Spanje met het vliegtuig met onze zoon. Hij is dan 10 maanden. Wij moeten hem op schoot houden. Wie heeft hier ervaring mee? Waar moeten we op letten met oppstijgen/landen. Ik hoor graag jullie tips. Alvast bedankt!
 
als het vliegtuig gaat stijgen of landen de baby op schoot houden en wat drinken geven. en de meeste vliegtuigmaatschappijen hebben hangmatjes waar je de baby in kan leggen als jullie vliegen zodat de baby kan slapen en jullie de handen vrij hebben. veel vakantie plezier!!!
 
hoi
wij zijn met ons 4 maanden oude zoontje gaan vliegen, dit ging perfect
je kan hem een flesje geven tijdens het opstijgen en landen of geef hem een speen
ga aub niet met hem vligen als hij verkouden is want dat doet onwijs veel pijn in je oren
je kan ook vragen of er nog een stoel vrij is in het toestel dan kan je de maxi cosi daar in zetten als hij er nog in past
 
hoi, wij zijn net twee weken terug van turkije dus ook gevlogen, mijn dochter is 12 maanden. mijn dochter had vaak ooronstekigen enz, dus wij zijn vlak voor de vakantie naar kno arts geweest, die heeft haar een dag later gelijk geholpen aan neusamandelen en oren doorgeprikt mede omdat we gingen vliegen( dit was 2 dagen ervoor)hij vertelde mij dat niks help tegen het dichtschieten van oren( met opstijgen en landen)wij hebben dit ook gewoon gedaan hoor en moet zeggen dat ze weinig last heeft gehad alleen met dalen!!! wij hadden gewoon de maxi-cosi meegenomen en daar mocht ze na het opstijgen gewoon in( wij gingen breed zitten( dus 1 stoel overslaan) en dat vonden ze geen probleem,( gelukkig maar want had er niet aan moeten denken om haar 3 uur op schoot te houden).veel succes en ik zou zeggen maak je niet al te veel zorgen want ik had ook veel meer last dan haar haha ( had niet aan mezelf gedacht).
 
Hoi,
Wij zijn een paar weken geleden terug gekomen uit Seattle (10 uur vliegen) met onze dochter van toen 9 maanden. Dit ging erg goed. We lieten haar drinken tijdens het stijgen en dalen, telkens kleine beetjes, want ze had haar drinken in 5 minuten op en dan waren we nog niet boven in de lucht of weer beneden op de grond.
Wij hadden een babybasket, die is bedoeld voor babies tot 65 cm, maar ze was al eigenlijk te lang. We hebben haar beentjes er een beetje in gefrommeld en toen ging het slapen eigenlijk best goed.

Het opwarmen van een flesje kun je vergeten in een vliegtuig want ze hebben geen magnetron aan boord. wel hebben ze heet water en koud water uit de fles dus heb ik dat maar een beetje gemixt en daar een melkfles van gemaakt. Verder is ook de warme maaltijd (in dit geval dus een Olvaritpotje) ook niet op te warmen. Ze zetten het potje in heet water en als je geluk hebt is het een half uur later een beetje warmer geworden. Onze dochter bliefde het niet echt, dus ik was blij met de extra potjes fruit die ik in m'n tas gestoken had.

Het verschonen van je kindje in het vliegtuig is ook weer een ervaring apart. Je moet een plankje neerklappen en op dat harde plankje verschoon je dan je kind. Het is best krap daar in dat pleetje, maar met de deur open en mijn man in de buurt om alles aan te geven, lukt het best.

Ik hoop dat de stewardessen van jouw vliegtuig een beetje beter te pruimen zijn dan die van Northwest Airlines, want dat waren een stel verzuurde taarten. Die begonnen al te zuchten toen ze me zagen komen om water voor de fles. Uiteindelijk wachtte ik tot ze eten aan het uitdelen waren en dan ging ik gauw warm water jatten in hun keukentje.

Het is een hele ervaring...op vakantie met je kindje, maar ik zou het zeker doen!!

Succes, Groetjes Francine, mama van Eva.
 
Hallo allemaal,
Onwijs bedankt voor jullie reacties. Van dat drinken tijdens opstijgen/landen is een goede tip. Gaan wij ook doen. Nogmaals bedankt en jullie ook een fijne vakantie.
Groetjes,
Emely
 
Terug
Bovenaan