Vliegen

Hallo,

Wij gaan eind juni op vakantie naar familie in Canada.
Mijn zoontje is dan 6 maanden.
Het is zo'n 8 uur vliegen en daar zie ik best wel tegenop.
Als het goed is krijgen we wel zo'n bedje, maar mijn zoontje slaapt nogal slecht
overdag.
Nu hoorde ik van mijn nichtje in Canada dat ze daar via de apotheek iets verstrekken dat
je kindje rustig maakt (een beetje slaperig).
Heeft iemand hier ervaring mee en wie weet wat ik hem kan geven om de reis zo
rustig mogelijk voor hem te houden.

Alvast bedankt

Mama van Jeffrey
 
Hoi,

Daar ben ik niet bekend mee hoor, maar als je mijn mening wil weten. Ik zou echt geen medicatie of iets dergelijks aan mijn kind geven waar hij slaperig/suffig van wordt. Ik vi=ind dat een erg beangstigend idee. Je kan misschien wel een andere manier bedenken om je kind te vermaken. En misscien tegen die tijd slaapt je kindje al beter dan nu overdag.

Succes helen
 
Ik weet niet hoe laat jullie vliegen, maar als het goed is vliegen
jullie de nacht tegemoet en dat is voor kindjes een heel duidelijk
signaal om te gaan slapen.



Ik ben met Ellen naar Indonesie geweest (16 uur vliegen) en op de
heenweg ging de zon niet onder, heeft ze 3 uurtjes geslapen, terug weg
precies het omgekeerde.



Het is heel simpel: Hoe relaxter jij met / tegen je kind doet, hoe
relaxter hij is. Als je heel gespannen gaat zitten doen of hij wel of
niet wil slapen (En ik weet ook wel, niemand wil die persoon van de
jankende baby in het vliegtuig zijn), dan wordt hij alleen nog maar
slaperiger.



De hele onderneming is al een indrukwekkende ervaring voor hem.
Daarnaast zou ik hem niets geven waarvan ik het effect niet weet als ik
hem in een situatie meeneem waarvan ik zijn reactie niet ken.

 
Hallo moeder van Jeffrey,
Als ik jullie was zou ik eerst kijken hoe hij zich de heenweg gedraagt. Misschien valt het allemaal nog wel mee namelijk.
Ik was ook best zenuwachtig om met onze dochter van 2,5 maand te vliegen. Wij wonen in Zuid-Afrika en om onze nieuwbakken dochter te showen aan ouders en vrienden moesten we dus ook 11 uur vliegen. Perse KLM willen vliegen om vooral maar niet over te hoeven stappen enzo. Maar achteraf viel het heel erg mee. Ze vond alles vooral heeel interessant. Normaal slaapt ze zo tegen een uur of 9 savonds, maar nu hield ze tot  12 uur haar oogjes open en maar kijken.  Bij het stijgen en dalen zorgden we ervoor dat ze wat te drinken/sabbelen had zodat haar oortjes de luchtdruk konden verwerken. Verder heeft ze lekker geslapen in haar mandje aan de muur. Wel had ik iets van thuis meegebracht voor de herkenning. Zelfs tijdens de turbulentie boven de evenaar en ze dus even uit haar mandjes moest, sliep ze op mijn schoot lekker verder.  
De terugvlucht was overdag en moesten we haar dus meer entertainen. Ze heeft dan ook nog wel even gehuild, doet ze overdag thuis immers ook wel eens. Wij vonden het natuurlijk erg en veel en hard, maar volgens de stewardessen viel het gelukkig allemaal wel mee. Wanneer je met een baby vliegt, krijg je ook lekker veel aandacht/service van de  bemanning, ander voordeeltje. Je mag gelukkig ook eerst instappen zodat je alle ruimte hebt om je te installeren.
In  november vlieg ik weer naar Nederland. Julie is dan ondertussen 8 maanden en ik zie er niet tegen op. Ze mogen zelfs een overstap ticket voor me boeken.!
Succes met jullie vlucht naar Canada!
Annique  
 
Terug
Bovenaan