vliegen

Hoi, allemaal
Ik heb een vraagje of jullie iemand ervaring hebben met 4uur vliegen.
En dat dan met een kindje van 13 maanden.
Het is een makkelijk meisje maar is iemand ven uur en tijd.
Wat eten en vooral slapen betreft.
Wat denk je moeten wij net vliegen als zij moet slapen en gezien zij nergens slaapt als in een bedje waar het stil en donker is wordt dat denk ik een probleem.
We gaan naar Spanje omdat dat maar twee uur vliegen is en nu krijgen we vandaag de tickets binnen en hebben we eeb tussenstop.
Hebben wij weer! Dus toch nog 4 uur vliegen.
Ben erg benieuwd hoe jullie ervaring is want volgens mij zit geen een kindje van rond het jaar 4 uur stil.

Heb verder heel veel zin in de vakantie en voor de gene die ook nog gaan : FIJNE VAKANTIE!!!!

hoi,
We zijn vorig jaar met ons dochtertje gegaan 10 maanden ook een meisje van de klok en nooit ergens anders geslapen dan in haar eigen bedje met eigen deken en knuffel. Bij mama op schoot of in bed nooit.

De heen weg vlogen we rond een uur of 5. En heeft ze geslapen.
De terug weg vlogen we pas na 21.00 ivm vertraging. Vreselijk was zo bang dat ze alleen maar zou huilen maar bij het opstijgen viel ze in slaap en bij het dalen werd ze weer wakker.

Als je vroeg in checkt (echt ruim op tijd) dan kan je vragen om een stoel voor aan. Daar heb je extra beenruimte en kan je kleine op de grond spelen.

Ook kan ze gewoon in het vliegtuig rondwandelen en kijken bij de andere kinderen.

Geniet er lekker van en hoe meer ontspannen jij ben hoe meer ontspannen zij is. Wij gaan pas in september genieten dan is ons meisje 22 maanden en vind ik het toch weer spannend.

doei.veel plezier.

Hoi,

Wij hebben met ons mannetje gevlogen toen hij 4 maanden en 7 maanden was en dat was geen enkel probleem (maxicosi mee, extra stoel en die kleine sliep of keek z'n oogjes uit.)

Afgelopen mei zijn we weer gaan vliegen, 3.5 uur naar Turkije en Gijs was toen net 15 maanden en liep pas twee dagen (en wilde ook niks anders meer...). De reis was vermoeiend, maar te doen want echt waar: uiteindelijk vallen ze wel in slaap hoor, al duurde dat dit keer wel wat langer. Maar met een boekje op schoot, een extra ligakoek en wiegeliedjes zingen is het uiteindelijk wel gelukt. Tot die tijd wilde hij vooral heel veel lopen (maar was daar nog niet stabiel genoeg voor) en er waren ook volop andere kindjes aan boord, altijd interessant.

De tip van Joyce is wel erg handig: vooraan kan je kindje een beetje spelen op de grond en wat ook prettig is: een extra stoel als het vliegtuig niet vol zit. Dat kun je vragen bij het inchecken. Tot slot: kleine kindjes kun je niet dwingen en als jij je niet te druk maakt als ze moet huilen of niet wil slapen komt het wel goed. Andere mensen hebben heus wel begrip voor zo'n kleine puk en het ongemak van een lange reis. Laat haar drinken als je opstijgt en wie weet, misschein vind ze het wel zo prachtig allemaal dat je er geen kind aan hebt. Dat kan ook gewoon! Hele fijne vakantie!

Susan

beste josje,

toen mijn dochter vier maanden was zijn wij naar malta (3,5 uur vliegen) geweest. Hartstikke goed gegaan. Toen ze net een jaar was naar de canarische eilanden (5,5 uur vliegen). Dat was best lang maar als je genoeg kleine speelgoedjes of boekjes meeneemt dan vermaak de kleine zich wel. Wat echt heel belangrijk is, is dat je de kleine iets laat drinken bij het dalen. Want dan klappen de oortjes dicht en dat doet pijn. Als ze drinken gaat dit goed en dan huilen ze niet.

Hoe dan ook of je nou lang of kort vliegt, het blijft spannend. Wij gaan volgende week naar Kreta en ook ik zal weer zenuwachtig zijn.

Tijdens onze vlucht naar de canarische eilanden moest mijn kleine meid natuurlijk een grote behoefte doen. En dat is aanpassen hoor, in zo'n kleine toilet. Maar ook daar hebben ze aangedacht en een uitklapbaar aankleedkussen is beschikbaar.

Veel plezier en fijne vakantie

Terug
Bovenaan