Vliegreis met baby van 10 weken

Hallo,

Onze dochter is nu 5 1/2 week oud en mijn vriend en ik zitten er aan te denken om een week naar de VS te gaan op familie bezoek. Dit willen we nog doen in mijn verlof. Laura zal dan rond de 10 weken zijn als we willen vertrekken.
Nu is mijn vraag is dit verantwoord? Heeft iemand van jullie er ervaring mee of weten jullie misschien waar ik betrouwbare adviezen kan krijgen? Ik was vandaag voor een na controle bij de VK en zij gaf aan dat het geen probleem hoeft te zijn. Althans medisch gezien niet. Ik heb gedacht het aan het consultatiebureau te vragen maar volgens mij is het ook maar net wie je treft hoe ze reageren. Op internet zijn de berichten ook erg wisselend.
Ik hoop dat jullie mij misschien nog wat tips kunnen geven.

Alvast bedankt!

Groetjes Eefje mama van Laura 07-03-09

Verantwoord, tja, dat vind ik in deze zo'n rotwoord... Medisch gezien zegt CB dat het prima is en ik kan me ook geen problemen bedenken. Dus ja, het is verantwoord.

Het gaat dan vooral om wat je zelf vindt, hoe belangrijk je dat familiebezoek vindt en wat je daar voor over hebt. Ik weet ook niet wat voor soort kindje je hebt, hoe moeilijk of makkelijk het slaapt, met prikkels omgaat etc.

Ik heb weleens gevlogen (10 uur) dat er naast mij een moeder met kindje (ik gok 3 maanden oud), dat ging erg goed, kindje sliep eigenlijk het grootste deel van de vlucht. Maar ik geloof meteen dat er op internet ook hele andere verhalen te vinden zijn.

Persoonlijk zou ik het niet willen, ik vind vliegen (met al dat gewacht en gehang op vliegvelden) geen prettige manier van reizen. Maar eerlijk gezegd zou ik tien keer eerder met een baby van 10 weken gaan (die het meestal wel prima vindt om lang te liggen en nog weinig entertainment nodig heeft) dan met mijn 2-jarige peuter, dat lijkt me pas echt een ramp!

Mijn advies zou in ieder geval wel zijn dat je je bij de vliegmaatschappij heel goed laat informeren hoe het precies zit met babyvoeding, handbagage e.d. (zeker naar VS toe kunnen regels heel streng zijn)

Hallo,

Bedankt voor je reactie Karin. We hebben inmiddels besloten het niet te doen. We zien het toch niet zo zitten om met haar te reizen. Ze is nog zo klein. Daarnaast ben ik zelf altijd verkouden na een vliegreis en ik wil haar niet blootstellen aan veel mensen bij elkaar met weet ik het wat voor virussen.
Laura is super makkelijk en slaapt ook erg goed maar toch zie ik het niet zitten.
We gaan waarschijnlijk in het najaar, dan is ze 8 maanden en dat zal vast beter gaan. Eerst maar eens van de zomer kijken hoe het gaat als we naar Kroatie gaan met het vliegtuig. Dat is een mooie test.

Groetjes Eefje

Terug
Bovenaan