vliegreis naar Australie

Hallo allemaal,
Wij gaan met ons dochtertje van 13 maanden op familiebezoek en aansluitend een aantal weken rondtrekken met de auto langs de kust van Queensland. Hebben hier erg veel zin in. Voor de vliegreis ben ik nog wel op zoek naar een aantal tips. Van een kindje kun je niet verwachten dat het uren stil zit op een vliegtuig stoel. We nemen de autostoel mee, deze schijn je te kunnen plaatsen op de vliegtuigstoel zodat je kind comfortabler zit (tip vliegtuigmaatschappij).
We gaan rondtrekken met de auto. Verblijven gemiddeld 2 - 3 dagen op dezelfde plek. Rijden niet meer dan 350 km per dag. Heeft iemand tips voor ons mbt de vliegreis en autoreizen. Of andere tips die interessant voor ons zijn mbt vakantie met kinderen (in Australie).
Lieve groet, Jet
 
Hoi,

Ik heb alleen wat tips voor de vliegreis. Allereerst, neem een flesje of een bekertje drinken mee. Tijdens het opstijgen en de landing, kan er druk op de oortjes komen. Die kleintjes kun je nog niet goed uitleggen hoe ze hun oren moeten klaren. Slikken helpt, dus drinken of eten tijdens de landing en het opstijgen. Als je vroeg incheckt, kun je met je kleintje vragen of je vooraan mag zitten. Daar heb je meer beenruimte dan in het midden van het toestel. Ook kun je bij de vliegtuigmaatschappij vragen om een kindermenu'tje, daar zitten vaak ook wat speeltjes bij en kleurpotloden en zo. Af en toe even gaan lopen is ook goed, het is beter voor de bloedsomloop (ook voor jou) en dan heeft je kindje even een "uitje".

Wel lekker dat je de autostoel kunt meenemen, dat kan niet in elk vliegtuig. Wij gaan over 2 weken naar Turkije, en ik neem Rosa gewoon op schoot mee.

Veel plezier in Australie!!

Desiree
 
Jet,

Wat lekker om op vakantie te gaan naar Australie,
Hier toch een paar suggesties zorg dat je voor je kindje een eigen stoel hebt
ik weet niet of je dat al gedaan hebt en hoe vol de vluchten naar Australie zitten
maar vanuit Amerika zitten ze altijd vol en is er dus geen plek om je autostoeltje neer te zetten. zou voor de zekerhied even checken met de vliegtuigmaatschapij.
En wij zorgen dat we zijn slaapbenodigheden bij ons hebben wij vliegen meestal ongeveer 16 uur maar Australie is volgens mij nog langer.met een beetje mazzel zal je kindje een nacht slaap doen verder genoeg te spelen en een berg geduld.
Want ze zijn het er niet altijd mee eens.
Met Autorijden hou er rekening mee dat je iedere 2 uur moet stoppen voor minstens een kwartier even benen strekken. langer is niet goed voor ze en ze houden het meestal ook niet vol.

Veel plezier
Esther
 
Terug
Bovenaan