vliegreis.

Hallo allemaal,

ik ben een Nederlandse nieuwe moeder (ik heb een 9 maanden oude zoon) en ik woon in New York. Ik kan niet wachten om mijn kindje naar Nederland te nemen en hem zijn familie daar voor te stellen. Maar eerlijk gezegd zie ik een beetje op tegen de lange vlucht, het scenario van geergerde blikken vanwege mijn schreeuwende baby is niet echt aantrekkelijk. En wat als ie moet spugen, of zijn oren hem zeer doen oh en hoe zit dat met het tijdsverschil.....er is een verschil van 6 uur en ik heb geen idee wat de beste gang van zaken is wat betreft zijn slaapschema. Ik vroeg me af of iemand hier een beetje ervaring mee heeft, wat hielp jullie?
 
Hallo

Hier een paar tips die je misschien kunnen helpen.
Vraag altijd bij het inchecken of je een stoel voor je kleine mag hebben   (soms is het vliegtuig niet volgeboekt en doen ze daar helemaal niet moeilijk over). Dan heeft de kleine wat meer bewegingsruimte. Ik weet niet of je een draagbare DVD speler hebt maar dit werkt ideaal om hem af en toe zoet te houden.

Zorg bij het opstijgen en landen dat je kleintje wat te drinken heeft en neem sowieso zijn favo speeltje en knuffel mee. Vaak kun je ze blij maken met simpele dingen zoals een kapotte mobiel, pakje zakdoekjes, het tafeltje voor je is vaak ook interessant.

Het is een lange vlucht en onthoud 1 ding, als je kindje verdriet heeft en veel huilt: rustig blijven! Dat helpt het beste en vooral lak hebben aan je mede-passagiers. Anders zit je echt niet rustig.

Goeie reis, ik hoop dat je wat aan mijn tips hebt.
Groetjes!
 
Hallo,

Vliegen hoeft helemaal geen probleem te zijn. Als je kindje nog lichter is dan 10kg dan kun je bij het reserveren van je ticket al een wiegje aanvragen, bij het inchecken kan ook, maar dan is er de kans dat je misgrijpt. Dat wiegje is heerlijk, de kleine kan even lekker slapen en jij hebt wat meer bewegingruimte en vrijheid. Ik heb de lakentjes van z'n eigen bedje meegenomen zodat de geur lekker vertrouwd was, verder slaapt hij normaal in een trappelzak en die trok ik hem nu ook gewoon aan.

Probeer je kindje te laten drinken tijdens stijgen en dalen, maar de mijne slaapt ook wel eens gewoon door en dan heeft ie nergens last van.  De druk op de oren  lossen  ze blijkbaar automatisch zelf lekker op.

Ik weet niet of je kindje nog in een draagzak kan ofzo, want dat scheelt een hoop gedoe met kinderwagens (die heb ik gewoon ingechekt), en het is fijn als je niet te veel handbagage hebt.

Tot slot, vergeet niet z'n lievelingsspeeltje weer mee te nemen uit het vliegtuig, de mijne mistte z'n rammelzeepaard toch wel een beetje.

Succes,
Esther
 
Hiya Momma's,

dank voor de tips! ik wist niet dat je die wiegjes ook kon reserveren! geen idee of Max daar nog in past maar ik ga het zeker uitvinden. En weet niet waarom, maar moest erg lachen om het "Rammelzeepaard" :)
Maar nogmaals bedankt voor de reacties.

groetjes ilja mv Maximus 30-08-2006
 
ik vond 9 maanden de makkelijkste reistijd. Ik gaf ook nog borstvoeding en bij gemopper legde ik hem gewoon aan, dan dutte hij weer aan de borst  en hij was net oud genoeg om ook wat af te kunnen leiden met gekke bekken, speeltjes en gewoon naar anderen kijken.
En ach, regelmaat is ook wel een erg verheelijkt iets, zelf ben je toch ook uit je ritme met vakanties? Meestal heb je zelf meer last van het hgehuil dan andere mensen en zeg eerlijk.... ben jij blij met een  hard snurkende medepassagier? Een naar zweet stinkende dame? Die zijn er ook zat.
Lekker gaan hoor en opscheppen met je kleintje hier in Nederland
 
Terug
Bovenaan