vliegreis

A

Anoniem

Guest
Zijn hier al ouders die met de kleine met het vliegtuig zijn geweest=
Weten jullie hoe het zit met het meenemen van een wandelwagen
En zou ze nog in een wiegje oid passen die ze in het vliegtuig voor babies hebben

groetjes bappie

Hoi Bappie,

Ik heb zelf geen ervaring met vliegen. Maar wat ik ervan heb gehoord en gelezen is dat je wandelwagen in elk geval mee de bagageruimte in moet. Wat er een aantal hebben gedaan is via marktplaat o.i.d. een goedkope tweedehands wandelwagen hebben gekocht en deze in het vakantieland hebben achtergelaten. Over het algemeen beschadigd je wagen namelijk.

Ik weet niet hoe groot de wiegjes zijn in de vliegtuigen, maar ik weet wel dat ze heel schaars zijn. Dus als je ze aanvraagt is het altijd nog maar de vraag of je er daadwerkelijk ook één hebt. En of jullie kindje er nog in past? Geen idee. Bel met de vliegvaartmaatschappij om te vragen hoe groot ze zijn zou ik zeggen.

Verder een tip die ik veel lees: laat je kindje drinken tijdens het stijgen en landen, dan heeft hij/zij weinig last van het drukverschil. Maar misschien wist je dat al.

Succes ermee en een fijne vlucht!

Groetjes,
Susan

Hoi Bappie!

Ioannis was 8mnd toen ik voor t eerst met hem (alleen) vloog van Heraklion(Kreta) naar Athene -  Amsterdam. Olympic Airways.  Ik gaf nog bv bij t stijgen en landen. (2de keer stijgen sliep hij)
Nu zijn ze hier in Griekenland  superkind(mama) vriendelijk en mocht ik de wagen tot in t vliegtuig! Voor de deur inklappen en werd ie mee naar buiten genomen en met t uitstappen hetzelfde. (Heraklion Athene Amsterdam)
De 2de keer vliegen was Ioannis anderhalf en was ik rond de 20wk zwanger van Billy. Heraklion-Athene-Dusseldorf met TUI. In Athene kreeg ik weer bij t uitstappen de wagen maar tot mijn verassing zei de stewardess heel onvriendelijk dat ik de wagen gewoon bij de band moest halen! Hmmm ineens sprak ik geen Duits meer en zei in t engels dat t geen stijl is om zo met klanten om te gaan. Ik legde uit dat ik zwanger was en niet zwaar mocht tillen. Ik werd afgezweepd met een snauw. Toen werd ik boos. Ik werk ook in de toerisme maar zo heb ik nog nooit iemand behandeld. Na een hoop discussies met haar chef zei ik dat ze maar een oplossing moesten vinden maar dat ik niet zo ver (was heel ver) kon lopen met (hand)bagage en Ioannis. Ik moest maar wachten en dat deed ik. Uiteindelijk kwam een (aardige) meneer van t grondpersoneel me helpen met de lange wandeling...
De 3de keer Was Ioannis 2,5 en Billy net 1jaar. (Ik was weer alleen met 2 kids) Ik had een tandemwagen en vloog met Olympic naar Athene-Dusseldorf. De wagen bleef heen en terug bij alle vluchten bij me tot t instappen! Wel was het in Duitsland een gedoe met vloeibare dingen. Hier in griekenland is babymelk/voedsel wel toegestaan als ze het bekeken hebben. In Duitsland is het yoghurtje zonder me te waarschuwen weggegooid...
Onder de 2jaar mag/moet op schoot,(met speciale gordel aan jouw gordel)  gratis je betaalt alleen belasting. Op lange vluchten is er zo'n wiegje tot een bep. kg.
Volgende keer vliegen ????? Het is heel duur van hier naar Ned. en alleen met de kids wordt te zwaar. We hebben er nu 3! (3,5 net 2 en 3,5 mnd.)  En m'n man wil ook gewoon mee op 'vakantie'. We gaan volgende keer met de auto/boot.
Ik zou zeggen informeer bij de vluchtmaatschappij voor exacte info.
Mijn boys waren best lief (o.k. toen t eten kwam werd t een puinzooi) en hebben gelukkig nooit gehuild. Ik heb veel liedjes gezongen en verhaaltjes verteld. Klein speelgoed mee in hun koffertjes en koekjes/fruit etc. Enne autootjes 'rijden weg' niet zo'n goed idee.
Als je 'cool' blijft komt t best goed!
groetjes,Priscilla

Onze oudste dochter was 8/9 maanden toen we naar Portugal vlogen. Van te voren was ik best gestresst, aangezien ik niet goed wist wat ik nu van flesvoeding mee mocht nemen.
Gelukkig viel het allemaal mee. We waren al om 5 uur 's ochtends op het vliegveld, maar ze keek haar ogen uit. We hadden een goedkope buggy aangeschaft die ook in ligstand kon. We zijn zo'n beetje als allerlaatste gaan boarden en de buggy werd in de slurf pas afgegeven.
Bij aankomst staan ze eigenlijk bijna nooit klaar met de buggy en kun je het  idd pas van de band in de bagagehal eraf halen. Soms heb je geluk en staat-ie wel klaar bij de uitgang van het vliegveld. In ieder geval mogen ouderen en gezinnen met kleine kinderen als eerste het vliegtuig verlaten. Maar mocht je kindje slapen, zou ik lekker als laatste gaan, aangezien het altijd best lang duurt voordat de bagage er is.
Vwb de flesvoeding, water en poeder mag je voor de trip gewoon meenemen. Je kan het laten opwarmen door de stewardessen of je neemt zelf een thermoskan met warm water mee.
Tevens hadden wij een aparte handbagagekoffer mee, waar we wat speelgoed, luiers, babyvoeding, kleding  etc in hadden gestopt. Voor het geval dat de bagage toch naar de andere kant van de wereld was vertrokken en het een paar dagen zou duren voor het weer terug kwam, hadden we in ieder geval voor haar alles bij de hand.
Ik weet het... overal in de wereld zijn winkels met luiers en babyvoeding, maar ik wil het gewoon van mijn eigen merk bij mij hebben.

Succes en veel vakantieplezier! Wij zijn van plan om in september naar Turkije te gaan met dan 2 meiden van 2 3/4 jaar en net 1.
Ik ben benieuwd...
Gr. mamajo

Terug
Bovenaan