Onze oudste dochter was 8/9 maanden toen we naar Portugal vlogen. Van te voren was ik best gestresst, aangezien ik niet goed wist wat ik nu van flesvoeding mee mocht nemen.
Gelukkig viel het allemaal mee. We waren al om 5 uur 's ochtends op het vliegveld, maar ze keek haar ogen uit. We hadden een goedkope buggy aangeschaft die ook in ligstand kon. We zijn zo'n beetje als allerlaatste gaan boarden en de buggy werd in de slurf pas afgegeven.
Bij aankomst staan ze eigenlijk bijna nooit klaar met de buggy en kun je het idd pas van de band in de bagagehal eraf halen. Soms heb je geluk en staat-ie wel klaar bij de uitgang van het vliegveld. In ieder geval mogen ouderen en gezinnen met kleine kinderen als eerste het vliegtuig verlaten. Maar mocht je kindje slapen, zou ik lekker als laatste gaan, aangezien het altijd best lang duurt voordat de bagage er is.
Vwb de flesvoeding, water en poeder mag je voor de trip gewoon meenemen. Je kan het laten opwarmen door de stewardessen of je neemt zelf een thermoskan met warm water mee.
Tevens hadden wij een aparte handbagagekoffer mee, waar we wat speelgoed, luiers, babyvoeding, kleding etc in hadden gestopt. Voor het geval dat de bagage toch naar de andere kant van de wereld was vertrokken en het een paar dagen zou duren voor het weer terug kwam, hadden we in ieder geval voor haar alles bij de hand.
Ik weet het... overal in de wereld zijn winkels met luiers en babyvoeding, maar ik wil het gewoon van mijn eigen merk bij mij hebben.
Succes en veel vakantieplezier! Wij zijn van plan om in september naar Turkije te gaan met dan 2 meiden van 2 3/4 jaar en net 1.
Ik ben benieuwd...
Gr. mamajo