vliegreis

A

Anoniem

Guest
Zijn hier al ouders die met de kleine met het vliegtuig zijn geweest=
Weten jullie hoe het zit met het meenemen van een wandelwagen
En zou ze nog in een wiegje oid passen die ze in het vliegtuig voor babies hebben

groetjes bappie

Hoi Bappie,

Ik heb zelf geen ervaring met vliegen. Maar wat ik ervan heb gehoord en gelezen is dat je wandelwagen in elk geval mee de bagageruimte in moet. Wat er een aantal hebben gedaan is via marktplaat o.i.d. een goedkope tweedehands wandelwagen hebben gekocht en deze in het vakantieland hebben achtergelaten. Over het algemeen beschadigd je wagen namelijk.

Ik weet niet hoe groot de wiegjes zijn in de vliegtuigen, maar ik weet wel dat ze heel schaars zijn. Dus als je ze aanvraagt is het altijd nog maar de vraag of je er daadwerkelijk ook één hebt. En of jullie kindje er nog in past? Geen idee. Bel met de vliegvaartmaatschappij om te vragen hoe groot ze zijn zou ik zeggen.

Verder een tip die ik veel lees: laat je kindje drinken tijdens het stijgen en landen, dan heeft hij/zij weinig last van het drukverschil. Maar misschien wist je dat al.

Succes ermee en een fijne vlucht!

Groetjes,
Susan

Hoi Bappie!

Ioannis was 8mnd toen ik voor t eerst met hem (alleen) vloog van Heraklion(Kreta) naar Athene -  Amsterdam. Olympic Airways.  Ik gaf nog bv bij t stijgen en landen. (2de keer stijgen sliep hij)
Nu zijn ze hier in Griekenland  superkind(mama) vriendelijk en mocht ik de wagen tot in t vliegtuig! Voor de deur inklappen en werd ie mee naar buiten genomen en met t uitstappen hetzelfde. (Heraklion Athene Amsterdam)