Vliegreis?

Ik ben zwanger! We hebben de 24e een test gedaan en vanmorgen voor de zekerheid nog een keer. Ik heb alleen 1 probleem, ik heb een weekendje weg gepland met vriendinnen met het vlietuig, en tegen die tijd ben ik 30 weken zwanger. Is het dan nog wel veilig om te vliegen? Hebben jullie al eens zoiets meegemaakt?
 
Volgens mij mag je tot 3maanden van te voren vliegen,maar weet het niet zeker.
Ik zou eerlijk gezegd met 30wk zelf het risico niet meer nemen om te vliegen.Zou dat niet zo prettig vinden.
 
Het hangt van de vliegmaatschappij af. Sommige vliegmaatschappijen nemen geen zwangere vrouwen van 27 wkn of meer mee aan boord. Zelf zou ik met 30 weken ook niet meer gaan vliegen hoor. Een vakantie is vaak echt heel druk voor je lichaam en dan heb je een (kleine) kans dat je ineens bevalt.
 
Hangt inderdaad van de vliegmaatschappij af, en je moet een briefje hebben van de verloskundige waarin je zwangerschapsduur staat.

Met 30 weken en een weekendje, zal het gewoon doen, als de maatschappij meewerkt. Je bevalt echt niet omdat je vliegt! je moet er alleen rekening mee houden dat het iets minder comfortabel is, dan anders: je wordt toch wat dikker en minder beweeglijk. En je weet nooit hoe je je dan voelt, dat zijn afwegingen die je zelf moet maken. Verder zal het weekend iets minder actief zijn omdat je wat sneller moe bent. Maar dat is geen reden om niet nog even lekker te genieten met je vriendinnen!
 
ik zou het goed na vragen. Ik ben met 19 weken nog met het vliegtuig op vakantie geweest maar de kleine protesteerde toch wel hevig tijdens opstijgen en landen. Dus een spontane bevalling is wel het risico en ik weet niet of je dat nu wel moet riskeren. Ik weet wel dat ik niet meer vlieg als ik zwanger ben. Voelde me absoluut niet lekker tijdens de vlucht en ook veel last gehad ervan, terwijl ik dat nooit heb gehad.

 
Hoi,
Waar ga je naar toe? Ook dat telt mee geloof ik!
Ik dacht dat je europese vluchten tot 34wk mag doen.
Gewoon eerst even bellen met je maatschappij, dan weet je iig of het is toegestaan en kun je evt je vakantie nog naar voren schuiven!
Spontaan bevallen door een vliegreis kan bij mijn weten niet hoor!!
Er zit igg een stewardess op dit forum dus misschien kan zij je wat advies geven,,haha
Ik zit nu zelf weer op 30wk en zou gevoelmatig nog best een weekendje met het vliegtuig weg kunnen!
Gewoon eerst even de vluchtmaatschappij bellen en dan evt de vk even!
Succes en natuurlijk Gefeliciteerd!

Liefs MJ
 
Gefeliciteerd met je zw.schap!

Even van de site van Transavia over binnen Europa vluchten

Bij een zwangerschap zonder enige complicaties mag u vliegen tot 36 weken zonder een doktersverklaring te overleggen. Vanaf 36 weken zwangerschap is vliegen niet meer toegestaan.

Bij een zwangerschap van een meerling mag u vliegen tot 34 weken zonder een doktersverklaring te overleggen. Vanaf 34 weken zwangerschap is vliegen niet meer toegestaan.

Zal sowieso even een zw.schapsverklaring meenemen. Mocht je een grote buik hebben ze je niet 'geloven' over de duur van de zw.schap bijv. best handig om een document te kunnen overleggen van je VK of gyn.

Zelf heb ik alleen in de zw.schap van de 2e gevlogen met 24 weken en dat ging prima, zelfs met een dreumes op schoot in de duogordel. Het is wel fijn om een plek in het gangpad te hebben dat je even goed je benen kan strekken en eventueel stukje kan lopen.

Zou in die zw.schap ook gerust met 30 weken nog zijn gaan vliegen als het zo was uitgekomen.
 
Terug
Bovenaan