Vliegtips peuter (2,5) en baby (7mnd)

Ha mede mama’s en papa’s,<br />We zijn aan het overwegen een vlieg vakantie te boeken met onze 2 kids. Een jongen van 2,5 (fan van graafmachines, traktors en andere bouw auto’s) en baby van 7 mnd (die kan mee op schoot en we hebben een draagzak). Zijn er ouders met ervaring en leuke tips? Hoe houd je de peuter bezig (die denk ik het vliegtuig wel heel leuk gaat vinden) en de baby stil? En nog handige inpak tips? We gaan naar een appartement waar spullen zijn, maar hebben een auto zonder auto stoeltje tot onze beschikking (dus maxi cosi gaat sowieso mee en ik heb waarschijnlijk een kleiner auto stoeltje voor de peuter). De vlucht duurt ongeveer 2,5 uur en we reizen met Ryanair. Alvast bedankt voor de tips!<br />
 
Wijgingem laatst naar griekenland gelukkig vologen we half 6 ochtend dus eerste 1z5 uur geslapen dan moesten we nog 1,5 uur lekker eten drinken we hadden wat dingen mee dat wilde die niet ging prima niet gehuild niets
Terug weg vlogen we 11 uur sliep na half uurtje was wel huilen gelukkig niemand naast ons dus stoel vrij daar sliep hij op 2,5 uur dus laaste kwartier wakker
Volgend jAr nemen we kinder tablet mee met filmpje er op alleen voor vliegen
En kijken wat die leuk vind kleur boekje of iets wij namen zelf okk niet veel mee naar griekenland hij had 2 autojes en dat was het en weetje waar die mee spelde met een fles en een dop prima
1 x met taxi gegaan zag die gewoon los in midden met zijn eigen riem kan en mag allemaal in griekenland hah
 
Wij hebben laatst gevlogen met een kind van 3.5 en één van 21 maanden.
Eerder ook gevlogen toen we nog maar 1 kind hadden, zij was toen 18 maanden.

De vlucht duurde 3 uur en echt, dat was lang zat. Het ging best heel goed, maar ik vond een kind 3 uur lang op schoot mega pittig. Na 5min was ze het al beu. Gelukkig is jouw kindje nog kleiner en accepteert hij dat waarschijnlijk beter.
Wij hadden op de heenweg geluk dat er een bankje achter ons helemaal leeg was. Zo hadden we flink wat ruimte.

We hadden voor de kinderen wat nieuw klein speelgoed gekocht. Poppetjes, duplo diertjes, raamstickers, een nieuw boek, magneetboek en kleine autootjes. Kijk eens bij Zeeman, Wibra en op lobbes.nl onder uitdeelcadeautjes.

Één koffer met handbagage hadden we gevuld voor de kinderen. Dus vol met speelgoed, eten en luiers. Al het speelgoed was nieuw dus daar waren ze behoorlijk zoet mee, vooral op de heenweg. En we hadden filmpjes gedownload op de tablet. Het laatste uur werden ze het beu en mochten ze filmpjes kijken.

Ja, je peuter zal het interessant vinden maar er is natuurlijk niks te doen in het vliegtuig en 2.5 a 3 uur braaf zitten en om zich heen kijken zal hij niet doen.

Koop dus vooral wat nieuw klein speelgoed, dat was hier echt een hit. Op de terugweg sliep onze jongste gelukkig een uurtje op schoot, dat was super fijn.

Onderschat nier dat de reis naar het vliegveld, auto ophalen en dan naar het appartement toe ook echt al een hele reis is. Stiekem ben je een volle dag aan het reizen en het kost echt veel energie.

Wij hadden 2 buggys mee, mochten allebei mee in het vliegtuig tot aan de gate. Superfijn. De oudste kan heel goed lopen natuurlijk, maar het zijn zulke enorme afstanden op het vliegveld en het is druk, dus wij waren heel blij met 2 buggy's. Konden we tenminste goed doorstappen. Ook op vakantie waren 2 buggy's echt fijn!!

Verder.. heb je vooral veel geduld nodig ;) Succes!!
 
Met stijgen en dalen is het goed om de oren te klaren, maar leg dat maar eens uit aan peuters. Neem voor dat moment een rietjes fles mee en laat ze daar uit drinken of bijvoorbeeld (zure) snoepjes. Zuigen op een lolly en slikken van speeksel kan ook helpen.
 
voor onze kleine dame hadden wij vorig jaar toen ze net aan 1 was een deryan airtraveller mee. ze kon toen op de grond bij onze voeten (zaten vooraan) een dutje doen op dat matrasje.ging fantastisch dus dat is echt aanrader voor die kleine van 7 maanden. dat matrasje werkt ook wel op schoot. 
oja en vliegen overdag..tijdens slaapjestijd :) 
verder hadden we wat leuke kleine pocket boekjes gekocht die ze tijdens de vlucht voor t eerst mocht bekijken..daar ook lang mee zoet geweest. en uiteraard tablet/telefoon.
 
Hoi hoi, we hebben ons mannetje tot nu toe drie keer gevlogen. Hij was toen 8 maanden, 1,5 en 2,5 jaar. Met 8 maanden ging prima en sliep ie nog op schoot. Verder hadden we een thermos fles mee met heet water om snel een fles in elkaar te flansen bij het stijgen en landen. Ik had ook een schoon shirt voor mezelf mee, als hij over mij heen zou spugen. Verder is het vooral vermaken met een nieuw boekje, speeltje en hapjes (Olvarit, knijpfruitje etc).
Met 1,5 jaar zou ik als tip megeven: DOE HET NIET! Haha nee hoor, maar serieus ? Neem vooral geduld mee als je met die leeftijd gaat vliegen en veel omkoop materiaal.
Met 2,5 jaar was prima weer te doen. Tip: Ipad!! Zet er van tevoren alvast veel filmpjes op die de kleine leuk vind. Verder hadden wij al zijn spullen in een eigen tas, om ze snel te vinden. Wat lekkere hapjes en uiteraard weer wat nieuwe speeltjes. Wat ons zoontje geweldig vindt is filmpjes kijken op mijn mobiel. Dat hebben we dus in het vliegtuig een uur gedaan. 
Verder maken vliegtijden hier niet uit. Overdag sliep ie ineens en midden in de nacht was meneer klaarwakker. Geduld is echt het belangrijkste en niet te druk maken als ze een keer huilen. Gok aan de vliegtijd te zien dat je richting Balearen gaat? Mocht dat zo zijn, dan zijn op de luchthavens van Menorca en Mallorca kinder speeltoestellen te vinden. Handig voor de terugreis ? Fijne vakantie alvast!
 
Dank voor de tips!!
Haha ja op 1,5jr had ik het ook echt slecht getrokken met mijn zoontje! Ik heb het idee dat ze nu wel een redelijk prima leeftijd hebben. 2,5 is inderdaad goed af te leiden en hij vindt het ook wel interessant allemaal en 7mnd is nog vrij braaf op schoot. Fijn wel alle tips en het meedenken! We gaan richting Alicante trouwens, vanaf Eindhoven.
 
Terug
Bovenaan