vliegvakantie, auto huren met autostoeltjes??

Wij gaan in oktober met het vliegtuig naar Spanje. Wij willen daar een auto huren en hebben dan ook kinderstoeltjes nodig. Ik wil dit graag van te voren goed regelen. Onze oudste dochter is dan net 2 jaar en onze jongste 5 maanden. Zij kan dus nog niet zitten.. Heeft iemand hier ervaring mee of goede tips? Bedankt.
 
Hoi,
waarom neem je zelf de maxi cosi niet mee, dat is handig tot aan het vliegtuig en je hebt voor de jongste meteen een autostoeltje. Wij hebben dat gedaan met onze dochter, zij ging mee vliegen met 2,5 maand. We hebben de kinderwagen met maxi-cosi meegenomen en dat was echt perfect. We wisten dat ons autostoeltje veilig was. Je mag je kinderwagen trouwens meenemen buiten de 10 kilo die je voor de baby mee mag nemen.
Succes Birgit
 
Hoi Birgit,
Ik heb begrepen dat de maxi-cosi niet mee het vliegtuig in mag, of je moet een extra stoel reserveren. Hoe hebben jullie dat gedaan?
Bedankt voor je reactie.
 
Hoi,
Ik heb autostoeltjes gehuurd op Sicilie en in Noorwegen. Toen ik nog 1 kind had, was het niet zo'n werk om er eentje mee te nemen, maar met twee stoeltjes (tegenwoordig 3)  krijg je mij niet richting vliegtuig: een reis met kinderen is al zo'n halve volksverhuizing. Ze kunt de huur hier samen met die van de auto regelen bij een reisburo; echt even aandringen op duidelijke vermelding van de stoeltjes, dus niet bangzijn dat je een zeurpiet wordt gevonden en klaar ben je.
Succes,
Michelle.
 
Hoi, nee de maxi-cosi mag niet het vliegtuig, maar bijna in elk vliegtuig heb je een reiswieg voor de baby aan de muur voor je. Yara haar ticket kostte 50 euro en er werd een reiswieg voor haar geinstalleerd. Je zit dan helemaal voorin in het vliegtuig en dan ligt zij voor je !! Ideaal vond ik het.
Birgit
 
nee, helaas geen reiswiegjes op deze vlucht. Baby kost 10 euro en moet op schoot bij een van de ouders. Ik ben benieuwd hoe dat is. Oudste is dan net 2 en heeft wel een eigen stoel. (verplicht) Kost dan ook meteen de volle mep!
Ik denk dat het dus toch huren van stoeltjes wordt.....
 
Hoi,

Bij bepaalde vliegmaatschappijen mag de maxicosi wel mee het vliegtuig in en als er plek is (je checkt vroeg in) en je hebt een eigen stoel is het helemaal ideaal omdat je kind daar in mag blijven zitten.

Je mag ook nog extra bagage meenemen in het vliegtuig waaronder campingbedje, kinderwagen en neem aan dat daar ook een autostoeltje onder valt. Maar of dat veilig is en handig weet ik niet.

Mocht je daar gaan huren zou ik het via een nl bedrijf doen heb het even nagevraagt bij mij man die er werkt en die verhuren dus ook auto's met stoeltjes daar en van zo een bedrijf weet je dat de spullen goed zijn. Wat nog maar de vraag is van een plaatselijke verhuurder.

veel plezier op vakantie
 
quote: Schorpioentje75 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('07-07-2006 20:41:45'));

nee, helaas geen reiswiegjes op deze vlucht. Baby kost 10 euro en moet op schoot bij een van de ouders. Ik ben benieuwd hoe dat is. Oudste is dan net 2 en heeft wel een eigen stoel. (verplicht) Kost dan ook meteen de volle mep!
Ik denk dat het dus toch huren van stoeltjes wordt.....



Bij sommige vluchten kan je die bij het inchecken gewoon vragen hoor. Dat zijn kleine bedjes waar ze in kunnen liggen maar weet niet zeker of ze dat ook op korte vluchten hebben.

En nogmaals heel vroeg inchecken en vragen of het vliegtuig nog een lege stoel heeft en of jullie daar gebruik van kunnen maken. Vaak geld wie het eerst komt wie het eerst maalt.

doei



 
Terug
Bovenaan