vliegvakantie met 6 maanden oude baby? Doen of niet?

Ik ben even benieuwd naar jullie ervaringen hierover.
Ik ben met de feestdagen uitgerekend en zij zijn gevraagd om volgend jaar met familie naar Griekenland op vakantie te gaan.

Wij weten niet of wij dit moeten doen. De baby wordt ons 2e kind. De oudste is dan als wij op vakantie gaan ruim 4,5 jaar.

Dus graag zou ik vernemen of jullie dit aanraden of juist niet.

gr mama van MD
 
vrienden van ons zijn met zo'n kleintje naar portugal geweest en dat ging prima...vaak is het problematischer als ze wat ouder zijn, omdat ze niet meer willen zitten en je ze moeilijker kan bezighouden...bij zo'n ukkie is het vaak nog fles erin en slapen en Griekenland is maar  een    uur of 4 vliegen..en met de auto op vakantie is vaak een langere reis...

hoop dat je er wat aan hebt, heb er zelf geen ervaring mee dus, maar heb ook nog geen negatieve ervaringen gehoord van iemand anders..

groetjes Yvonne
 
Hoi,

Ik zou het persoonlijk nog niet doen..Ik denk dat je de kleine ermee belast en het is misschien gevaarlijk omdat hij nog niet alle inentingen heeft gehad.
Iedereen moet het natuurlijk zelf weten.

Gr.Elmira.
 
Hallo,

Wij zijn net terug uit Kreta met onze zoon van 10 maanden en dit is perfect gelopen.
Met 10 maanden zijn al wat actiever dan met 6 maanden dus wij moesten soms even heen en weer stappen met hem in het gangpad.
Heb in het vliegtuig veel kindjes gezien van rond de 6 maanden, vaak slapen die nog heerlijk bij je op schoot en 3,5 a 4 uur vliegen is goed te doen!

Toch denk ik ook wel dat het erg van je kindje af hangt, Jente is erg makkelijk en huilt weinig. Hij is wel erg actief dus dat was wel even spannend maar met zijn knuf en speen zat hij ook  heerlijk op schoot.
Misschien kun je tegen je familie zeggen dat je even wil afwachten tot de kleine er is! Je weet dan snel genoeg hoe je kindje is en of je het ziet zitten.
Als je niet in erg rare afgelegen gebieden komt zijn vaccinaties niet nodig.
Jente moest eigenlijk vlak voor we op vakantie gingen zijn staandaard prik hebben maar die hebben we gewoon uitgesteld tot na de vakantie.

Doe vooral wat je zelf ziet zitten! Iedereen is anders, de een zal zeggen: nooit en de ander vindt het geen punt. Als je er zelf geen lekker gevoel bij hebt zou ik het niet doen want dat voelt je kindje ook wel aan.
Natuurlijk vonden wij het ook erg spannend maar we zagen het wel zitten.

Ik neem wel aan dat je partner ook mee gaat als je met 2 kids gaat vliegen want anders zou ik het niet doen!

Groetjes Fennie en Jente
 
Dank je wel.

Ja mijn man gaat lekker mee! Dus dan voor het eerst met het hele (complete) gezin op stap.

Wij hebben inmiddels besloten om inderdaad even af te wachten wat voor kind we krijgen en of het gezond is.
Als dat goed gaat, dan doen we het!
Wij hebben er echt heel veel zin in om een keer met het vliegtuig weer op vakantie te gaan, dat is nl al lang geleden dat wij dat hebben gedaan. dus vandaar dat wij op zich wel willen.

Van tevoren heb ik altijd gezegd dat ik het met een kleintje nooit zou doen, maar dat was vooral bij de eerte en dan ben je toch anders denk ik
Daarnaast is het zo dat het op uitnodiging is en deze zwangerschap fietst daar lekker tussendoor dus gaat de kleine lekker mee.
Ook voor de oudste vind ik het erg leuk om een keer te vliegen, want het jaar daarna moeten we in het hoogseizoen en ik weet niet of ik het dan nog zelf zou doen.

Dus alle reden om het te doen, mits de kleinste van ons viertjes het kan.

Nogmaals dank voor je reactie.

gr mama van MD
 
Hoi Mama van MD,

Zoals Fennie al zegt, het hangt erg van je kindje af of het "verstandig" is om te gaan vliegen met je kleine.
Wij zijn naar Kreta geweest in mei. Julian (ons enige kindje) was toen 8 maanden. Ik vond 6 maanden eigenlijk nog te jong i.v.m. zitten. Hij kon met 8 maanden heel goed zelf zitten en dat geeft net wat meer rust tijdens de vakantie (bijv. met eten).
Belangrijk vond ik ook dat we vanaf het lokale vliegveld vlogen ivm de reistijd en de vertrek een aankomsttijden. We wisten van te voren dat we overdag zouden vliegen, dus het ritme van Julian is zo weinig mogelijk verstoord.

Groetjes,
Ellen mv Julian (25-8-06)
 
Terug
Bovenaan