vliegvakantie met "dreumes" van 1 jaar

Wij zijn eigenlijk wel van plan om met onze dochter op vakantie te gaan.
We willen het liefst vliegen, niet langer dan 2,5 uur.
Onze bedoeling is om in een appartement te gaan.
Maar behalve de voordelen (het is bijv nu nog gratis voor haar) zijn er ook nadelen aan zo'n vakantie.
Hoe doe je dat bijvoorbeeld met de middagdutjes, het eten ed??
Wie heeft hier ervaring mee??

Ik hoop op reacties..

Marieke
 
hoi Marieke82

Wij zijn vorig   jaar met onze dochter toen 13 maanden naar mallorca geweest. ideaal.
Naar club martha's. mooie appartementen en niet zolang vliegen.
Onze dochter sliep nog 2x op een dag dus smorgens en smiddags, smorgens bleven wij in het appartement en daarna gingen we naar het zwembad daar hebbenwe lekker gegeten en gezwommen en allemaal leuke dingen gedaan een haar middagslaapje was van 15.00 uur tot 17.00 uur.  Wij gingen dan ondertussen weer naar het zwembad en gingen mijn man en ik omde beurt even luisteren of ze niet wakker was. Dus smiddags hadden  we een beetje tijd voor ons zelf. Wij hadden ook de babyfoon mee maar de muren waren te dik voor het ontvangst dus dat hielp niet echt.En savonds met eten zat ze gewoon bij ons aantafel of lag ze in de kinderwagen heerlijk te tutten.
Zo makkelijk. En savonds hadden ze leuke entainment programma dat was ook erg leuk.Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes Angels
 
Hoi, wij zijn vorig jaar naar Griekenland geweest met Mila, toen 15 maanden.
Het is niet ver vliegen, maar gratis betekend ook: geen stoel. dus op schoot zitten. en dat is al snel niet leuk meer. Ik heb alles uit de kast moeten halen (kadootjes meegenomen bv) om het leuk te houden maar het ging goed. Ze sliep 2 minuten voor de landing.
Slapen: we hebben gezeild dus 's middags sliep ze aan boord tijdens het zeilen of tijdens onze lunch aan boord. 's avonds ging ze mee uit eten, wel vaak laat naar bed (22.00) zelf at ze dan een potje. Daarna bleef er altijd iemand aan boord (meestal ik). Het ging prima. In een appartement kun je proberen de babyfoon mee te nemen. Je moet ook even nagaan wanneer ze schoonmaken. Dat het niet precies onder slaaptijd is.
Ze kreeg trouwens nog de fles: water koken en meenemen in een thermoskan is een heel goed idee.
Groetjes Danielle
 
quote: Marieke82 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('31-01-2006 13:42:10'));

Wij zijn eigenlijk wel van plan om met onze dochter op vakantie te gaan.
We willen het liefst vliegen, niet langer dan 2,5 uur.
Onze bedoeling is om in een appartement te gaan.
Maar behalve de voordelen (het is bijv nu nog gratis voor haar) zijn er ook nadelen aan zo'n vakantie.
Hoe doe je dat bijvoorbeeld met de middagdutjes, het eten ed??
Wie heeft hier ervaring mee??

Ik hoop op reacties..

Marieke

Hoi,
Wij zijn 2x met het vliegtuig op vakantie geweest 1x met de trein en 1x met de auto.
Ons dochtertje was de eerste keer vliegen 10 maanden. Met vliegen ging het super goed. Als je vroeg incheckt dan kan je vragen om een extra stoel die je krijgt als die over is.
Als je kind nog jong is kan je vragen om een babybedje.
Wij hadden de eerste keer de bugaboo mee en die moesten we laten inchecken en mocht niet mee tot we het vliegtuig ingingen een kleine paraplubuggie wel. We hadden gelukkig bij degen die ons bracht de maxicosi in de auto dus die hebben we gepakt en ook in het vliegtuig mocht ze daar inzitten.
Het vliegen ging prima de heen reis sliep ze van stijgen tot een half uur voor het landen.
Ze kunnen eten en drinken opwarmen maar alleen met warm water en hand warm tot lauw.

De eerste keer hadden we een appartement. En hebben een kinderbedje bijgeboekt. Voor kinderen mag je 10 kilo extra bagage meenemen buiten de kinderwagen om.
Wij hebben gekozen voor een appartement dicht bij het zwembad. En beneden maar dat ligt ook aan je kind en wat het al kan en hoe veilig je het zelf vind om bv dicht bij het water te zitten of geen afgeschermd stukje als tuin of appartement.

De tweede keer zijn naar een kinderhotel gegaan van kids world. Ze was toen 1jaar en 10 maanden. De   vlucht ging weer heel erg goed. Ze heeft niet geslapen maar van alles bekeken en gedaan.
Nu mocht de kinderwagen wel mee (ook de bugaboo) mee tot aan het vliegtuig. Dat was wel heel erg makkelijk.
We zaten heel dicht bij het vliegveld erg makkelijk ivm transver maar voor bij je hotel is dat geen succes de hele dag kwamen er vliegtuigen over. Vreselijk.
We zaten nu aan het zwembad en hadden een babyfoon van daar. Die het door de dikke muren en ondanks andere babyfoons erg goed deed.
Dat was wel erg prettig.

Verder denk ik dat je er vooral voor moet zorgen dat jullie het lekker hebben en niet al te warm gaan. En kijk vooral wat je kind wil Voor Mara hebben we bv haar eigen ritme aangehouden. Dus 2x slapen ochtend en middag en dan ook op tijd in de avond naar bed. De ene keer gingen we samen weg met babyfoon en anders bleven we gewoon op onze kamers. Dat vond ik prettigere we hadden de laptop mee en wat films dus verveelde we ons niet. We hadden haar overdag in bed met de babyfoon en dan konden we gewoon lekker zwemmen   en zonnen.

Eten deed ze met de pot mee. Heel weinig omdat het toch anders is maar daar in tegen at ze wel veel fruit.
Potjes at ze niet maar zijn daar ook anders van smaak. Luiers wel te krijgen maar erg duur.

Wij zijn beide keren in griekeland geweest 1keer kreta 2x rhodos.

Hoop dat je wat aan de info hebt

groetjes joyce
 
Terug
Bovenaan