vliegvakantie

A

Anoniem

Guest
Hoi,

wie heeft er ervaring met een vliegvakantie?

Hoe ging de reis, mag je een inklapbare buggy meenemen, had de kleine last van het vliegen, kon de kleine slapen op de luchthaven of in eht vliegtuig.

We vertrekken over 2 weken en de paniek begint toe te slaan!

thanx, Anneke

Ik ben ook erg benieuwd naar ervaringen! Wij gaan over 3 weken. We vertrekken vanaf Rotterdam dus dat zal wel weer anders zijn dan Schiphol.
Wij lenen de oude wandelwagen van mijn zus in verband met het gegooi enzo op de bagageband. Zelf hebben we een Quinny Buzz en ik denk niet dat die daar tegen kan...

Verder vliegen wij overdag, zowel heen als terug. Dat scheelt denk ik ook wel. Ben benieuwd hoe hij het doet in het vliegtuig!

Groetjes Martinique

Ha die mama in opleiding!!!
Geen paniek!!Ik ben zelf stewardess dus ik zal een beetje uitleggen hoe het in z ´n werk gaat. Je kunt gewoon de buggy meenemen tot aan de vliegtuigtrap of loopbrug.Over een week of twee is het niet meer zo druk in het vliegtuig dus als je geluk hebt dan is er een plaatsje   naast je vrij, dus ik zou de maxí.cosi gewoon meenemen, die kan dan naast je op de vrije stoel staan,daar kan die kleine van je heerlijk in slapen.Je hoeft de baby geen drinken te geven tijdens het opstijgen en landen want hij krijgt nog geen last van z ´n oortjes. Die zijn nog niet helemaal volgroeit, dat is pas vanaf 2,5 3 jaar.
De melk die kan gewoon opgewarmt worden door de stewardessen, geen probleem. En in elke toilet heb je een opklapbare plank waar je de kleine kunt verschonen.En als je aankomt op de luchthaven dan staat de buggy al bij de vliegtuigtrap of hij komt mee met de koffers op de band, dat ligt aan de luchthaven.
Als de baby huilt tijdens het vliegen, geen paniek, da ´s heel normaal. Baby ´s huilen nu eenmaal. De mensen die om je heen zitten die weten dat, en als je een lieve stewardess aan boort hebt dan neemt ie m wel even van je over om m lekker te knuffelen.
Als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel.Veel plezier op vacantie.
Groetjes Sandra
xxx

Ik schrijf niet vaak, maar lees wel iedere dag trouw alle topics!
Ik wilde hier toch even op reageren;

Wij gaan namelijk 5 sept. naar Cran Canaria, en ik begon al behoorlijk nerveus te worden!! Maar nu nadat ik het berichtje heb gelezen van Sandra voel ik me een stuk zekerder!
Ik ben namelijk bang dat als onze kleine man gaat huilen in het vliegtuig, dan mensen ons vervelend vinden! Maar idd, baby's huilen nu eenmaal!!

Voor alle andere die nog op vakantie gaan;   Fijne vakantie

Groetjes Patty (mama van Jayson 27-01-2007)

Hoi Sandra,

nou dat klinkt al goed!
maar als we de maxi cosi meenmen voor in het vleigtuig, moeten we dan al met inchekken vragen of die mee kan?
en mag je dan ook de buggy mee nemen  tot aan  de vliegtuigtrap?
En met een buggy bedoel je dan echt een paraplu buggy of mag een opvouwbare wandelwagen (zo een die je dubbel kan vouwen!) ook mee?

Groetjes Anneke

Ha,ha, ik weet niet precies wat het verschil is tussen een "paraplu buggy" en een opvouwbare wandelwagen. Maar die mag je gewoon meenemen tot dat je in het vliegtuig stapt. Want je kun toch niet je kind uren op je arm hebben. En als je vertraging hebt (even afkloppen!!!) dan loop je ook uren met je kind te zeulen. En die maxi-cosi die kun je gewoon meenemen, daar kun je iets van zeggen aan de incheckbalie, dan krijg je er misschien een labeltje aan met "handbagage" erop. Maar dat hoeft niet hoor.
En misschien nog een tip; genoeg drinken meenemen in de handbagage voor de kleine.
Ivm vertraging (ik ook met m ´n vertraging!!) wachten op de koffers, op de bus, aankomst appartement........En als je dan alles in je koffer hebt zitten krijg je het warm...
Over warm gesproken, Patty, ik woon zelf op Gran Canaria en ik kan je zeggen het is heeeeeeerlijk weer hier. Ik moet altijd wel lachen als ik iedereen hier op de forum hoor klagen dat het weer regent bij jullie.Hi,hi, slecht mens hé.
Ik kan je helaas niet zelf gaan halen met het vliegtuig want ik heb nog zwangerschapsverlof tot 5 november!Nog even genieten van m ´n scheetjes.
Fijne vakantie allebei!!!
Kus Sandra
xxx

Terug
Bovenaan