Vliegvakantie

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,
over twee weken is het zover en dan gaan we met het vliegtuig naar Lanzarote!
Heerlijk, heb dr al helemaal zin in.
Was benieuwd of julie al met jullie kleintje hebben gevlogen en hoe het is gegaan?
Had al wel tips gevonden op www.vliegenmetkinderen.nl maar hoor ook graag jullie ervaringen.
Jelte is dan 9,5 maand en vind het erg moeilijk om stil op schoot te blijven zitten! haha...
Oja wat ik graag wil weten oa is of je de buggy idd pas bij de rolband met koffers terugkrijgt? Want tja das ff een zware til vanuit t vliegtuig, door de douane en dan pas de buggy krijgen...????
Nou ik hoor graag van jullie,
Groetjes Saskia (mv Jelte 9-6-07)

hoi saskia,

wij gaan zelf in julie met het vliegtuig naar   al hocaima.
wat wij doen we worden door mijn zwager gebracht naar het vliegveld.
tot het inchekken doen we hem in de buggie en daarna neemt me zwager die weer mee naar huis.
op de bestemming aan gekomen kopen we daar een andere buggy.
in het vliegtuig weet ik  nog niet hou ik het gaa doen.

groetjes saloua

Hoi Sakia,
Hoe gaat het inmiddels?
Denk vaak aan jullie...
Wij zijn met Bente naar Kreta geweest toen ze 8 mnd was, en dat ging perfect.
Alleen is de tijd soms lastig, want we vlogen laat.
Daar aangekomen wilde ze wel meteen slapen, maar schrok erg van de harde omroepstem op het vliegveld. In de bus ging het prima, lekker op schoot, en in het appartement snel haar naar bed gebracht, met spulletjes van thuis, muziekje etc.
We namen alle potjes groente en fruit mee, dus dat was een flinke stapel..haha
De buggy mocht toen mee tot aan de vliegtuigdeur, en lag in Kreta al meteen weer klaar na het uitstappen.
De buggy heeft wel erg geleden toen, was krom na thuiskomst.
Maar vond het allemaal goed te doen. Zou het zo weer doen, [ maar drie is al veel duurder...en lastiger..]en mijn ervaring is dat als papa en mama maar in de buurt zijn, dan gaat het al snel goed. We hebben een cabrio gehuurd toen, en ze zat prinsheerlijk achterin te ''wapperen'' in haar autostoeltje, echt genieten was het.
Wel af en toe door de dag heen een rustmoment inbouwen, en haar lekker laten slapen, dat deed haar en ons goed.
Geniet er maar lekker van...saampjes..
Liefs Rina

hey Rina,
lief dat je aan ons denkt, tja het gaat. Beetje ups en downs, maar genieten van Jelte en dat doet ons goed!
Kijken nu vooral uit naar onze vakantie.
Leuk het verhaal van Bente in de cabrio,haha.. Wij willen ook autootje huren daar, ach en wie weet ook een cabrio.
Hopelijk krijgen wij de buggy ook snel terug en ben dr idd ook niet bang voor hoe Jelte het gaat doen daar. Paps en mams zijn er en hij is op zich vrij makkelijk.
Nou we hebben nog contact,
gr. Saskia.

Hoi hoi,

Wij hebben zelf al vaker gevlogen en namen de buggy gewoon mee tot aan de ingang van het vliegtuig. De buggy laat je dan bij de ingang van het vliegtuig staan en als je geland bent en je gaat het vliegtuig uit dan staat de buggy klaar voor gebruik.
 Dus je hoeft het niet in te checken als je baby een schoot passagier is.

Groetjes,
Patricia

Toen onze meid vier maanden was zijn we naar de dominicaanse republiek gevlogen, reis van ongeveer 10 uur vliegen. Ik vroeg me echt af waar ik aan begonnen was, maar het is mij honderd procent meegevallen. Heen heeft ze twee keer een kwartiertje gehuild en terug helemaal niet. Terwijl ze toen zelfs met stijgen en landen wakker was. Ik had haar speen mee en probeerde wat te drinken te geven, maar ze had nergens last van. Ik had van iemand anders de tip gekregen om rescuedruppels mee te nemen. Dit is een homeopatisch/backbloesem middeltje en hier kalmeren kinderen en ook volwassenen van.
Ik wens je in ieder geval een fijne vakantie. Ik ben benieuwd hoe je het vindt. Bij elke maand die er bij komt veranderen er weer dingen wat betreft je vakantie; kruipen, zand eten etc.
We horen het wel!

Thanx voor jullie tips, we hebben er erg veel zin in en ga er maar vanuit dat we de buggy bij het uitstappen snel zullen krijgen.
Ach en 4,5uur vliegen is het ongeveer, dus dat gaat vast goedkomen!
Ik laat jullie ff weten hoe het is geweest, hoe het zand Jelte smaakte en of ie zn zwemdiploma daar heeft gehaald enzo...

Groetjes Saskia...

(gaan met de pasen pas hoor dus kunnen nog ff van de voorbereidingen genieten... zwembroekje kopen, zonnebrand, petjes...)

nou we zijn dr klaar voor!!! Koffer gepakt, tas handbagage (zit helemaal vol met spullen voor Jelte!) buggy staat klaar en Jelte doet ondertussen een dutje zodat ie dadelijk kan genieten in het vliegtuig!
Tot over twee weekjes, wij gaan lekker naar de zon (Lanzarote).
Gr. Saskia, Jeroen en Jelte (9-6-'07)

Terug
Bovenaan