Vliegvakantie

Zo, nu na de zomer zijn er vast wel mensen die mij wat tips kunnen geven!

Wij gaan over 1,5 week een weekje naar Turkije op vakantie. Dewi is nu 9 maanden oud en een zeer actieve onrustige baby. Thuis kan ze maximaal een half uur op schoot sitten als we liedjes zingen en tv kijken enz.
Ik weet nog niet wat onze vliegtijden zijn, maar ik wil me wel alvast goed voorbereiden op de reis.
Graag zou ik tips willen hebben van mensen die al op vliegvakantie zijn geweest. Hoe heb je je baby onderweg vermaakt? Ook tips over wat wel of niet mee zeulen zijn welkom, de koffer is namelijk al snel genoeg vol!

Alvast bedankt!

hoi hoi,

Wat heerlijk dat jullie nu nog op vakantie gaan! Wij hebben hem er al weer opzitten en het heel erg leuk gehad. Wij zaten met hetzelfde probleem als jullie, wat wel en niet mee te nemen.

Het is allemaal heel erg goed gegaan. Omdat we midden in de nacht van huis wegreden naar het vliegveld hebben we haar (9mnd) met gewone kleren die makkelijk zitten + slaapzakje in bed gelegd, zodat we haar s'nachts zo in de maxi cosi konden doen. Toen ze op het vliegveld wakker werd hebben we het slaapzakje uitgedaan en haar haar ontbijt gegeven.

Voor in het vliegtuig hadden we een flesje drinken mee en een speen. Je hoort wel eens dat kleintjes last van hun oren kunnen hebben tijdens het opstijgen en landen. Die van ons had nergens last van. Wij hebben ook een aktief meisje die niet lang stil op je schoot kan zitten. In het vliegtuig was ze super actief en had ze alle aandacht van de mensen om haar heen. Na een half uur werd ze moe en viel ze in een diepe slaap.

Wij konden babyvoeding op onze vakantie kopen, maar het was toch anders - merken Nestle en Hero (Hero is Frisio bij ons). Maar het is toch anders dan bij ons. Zo verkopen ze pap met honing en in de potjes kant en klare voeding zit zout. Wij kookten zelf en ze at met ons mee, maar af en toe met een uitstapje was een potje wel erg makkelijk.

Wat hebben wij meegenomen:
- paspoort
- flessen + spenen
- flesvoeding
- water voor onderweg om de flesvoeding te maken
- bambix
- 2 speeltjes (want met plastic bekertjes e.d. op je vakantie adres vermaken ze zich ook heel goed)
- babyfoon
- kinderwagen (mochten we meenemen tot aan de gate van het vliegtuig, je kunt dit navragen bij je reisorganisatie)
- uiteraard kleertjes, zonnehoedje
- zonnebrandcreme, in kleinverpakking bodylotion, douche creme, sudocreme en tandenborstel, tandpasta
- voor in het vliegtuig een warm vestje en lange broek want het kan koud zijn in het vliegtuig.

Fijne vakantie!

Hoi Sylvia,

Wij vertrekken volgende week donderdag met het vliegtuig. We hebben al wel een keer gevlogen met onze zoon maar die was toen al 1,5 jaar. Nu gaat onze dochter van ruim 8 maanden ook mee en ik heb veel aan jouw reactie op bovenstaande vraag.

Vooral ook jouw verhaal over de reis naar Schiphol aangezien wij ook 's nachts weg moeten. Ik zat te dimdammen of ik haar met haar kleertjes al in bed moest leggen. Ja, dus.

Verder hebben ze op Kos, waar wij dus heen gaan, ook weinig potjes en wij zitten in een hotel dus hebben niet de gelegenheid om zelf te koken. Wij zijn dus genoodzaakt om 12 potjes groente en 12 potjes fruit mee te slepen naast de pap en flesvoeding. Pffff. Maar het is niet anders helaas. En we nemen voor in het vliegtuig kant en klare voeding (Pyamapapje) mee omdat je niet los water en poeder mag meenemen. De stewardessen warmen dit voor je op.

Bedankt!

Groetjes,
Rosanne

Jeetje Rosanna,

24 potjes is samen 8 kg gewicht!
In een hotel hebben ze vast wel fruit. Wij nemen wat fruit uit het hotel en spoelen het af met mineraalwater en prakken het dan fijn. En we laten Tijs ook wat warm eten proberen van het hotel.
Ik neem als wij binnenkort naar Kreta gaan niet zoveel potjes mee.
Fruithapjes heb je ook in plastic kuipjes en van Olvarit à la carte heb je plastic bakjes. Denk dat ik er daar wat van meeneem.
De potjes daar zullen wel niet helemaal overeenkomen met in Nederland, maar het is voor 10 dagen en dan ben je weer thuis.
Melkpoeder neem ik wel mee en bambix.
In het vliegtuig geef ik pyamapapje en neem ook een flesje diksap mee. We moeten 6 uur vliegen, echt vroeg.

Groetjes Leonie

Bedankt alvast voor de reacties...

Inmiddels zijn onze vluchttijden bekend. We vliegen om 4.15 uur heen en om 23.50 uur terug. Wel een optimale vakantie zeg maar, de volle 8 dagen! Hopelijk is ze dan erg moe onderweg en slaapt ze een groot deel van de reis.

Mijn kleine meid eet gelukkig nog niet zoveel dus van fruit neem ik voor haar kuipjes frutapura mee. Ook potjes groente neem ik mee. Ze heeft koemelk allergie dus ik durf de producten die ik niet ken in het buitenland niet aan.
Volgens mij ben ik al 1 koffer kwijt aan alles voor Dewi en houden we er dus nog 1 voor ons zelf over...

Als er nog meer ideeen zijn... ik hou me aanbevolen!

hoi hoi,

Rosanna,
Fijn dat je wat aan mijn verhaal hebt gehad. Wij hadden water in haar eigen flesje en de poedermelk in zo'n verdeeldoosje (wat normaal mee naar het kdv gaat) gedaan. Dit mag je mee het vliegtuig innemen omdat het om babyvoeding gaat. Maar je kan het voor de zekerheid checken of dit ook bij jullie luchtvaart maatschappij zo is.
Ik had zelfs een draagdoek meegenomen. In het geval we na het inleveren van de wandelwagen nog een eindje moesten lopen en dit dan niet zo zwaar is als haar op de arm dragen en ik mijn handen vrij heb. Maar de wandelwagen mochten we inleveren bij het vliegtuig en toen we uit het vliegtuig kwamen hoefden we nog maar een piep klein stukje naar de bagage band. Sommige luchtvaartmaatschappijen geven zelfs je wandelwagen gelijk uit het vliegtuig terug.
Als ik je nog een tip mag geven, verlaat als een van de laatste het vliegtuig. Dan heb je lekker de tijd om uit te stappen. Wij hadden het geluk dat we met een bus naar de bagageband vervoerd werden. Doordat we als een van de laatste uit het vliegtuig kwamen hadden we praktisch een hele bus voor ons alleen terwijl de bus voor ons afgeladen vol was.

Leonie,
Weet niet hoe oud jullie kindje is, maar hou er rekening mee dat het eten van het hotel zout bevat. Dit mogen onze kleintjes nog niet hebben.

Allemaal een hele fijne vakantie! Ben benieuwd hoe jullie het hebben gehad.

Groetjes Sylvia

Hoi meiden,

Wat fijn al die tips zo!!

Mijn man kwam ook met het idee om die plastic kuipjes mee te nemen ipv potjes. Vaak zitten er ook twee in een verpakking (dacht ik??) en dan ook die plastic fruit/yoghurt verpakkingen maar die zijn alleen niet zo stevig.

Ik neem ook een draagzak mee. Maar de vorige keer mochten we ook de buggy totaan de gate meenemen. Ik vind de draagzak ook wel lekker als we ergens heen gaan op het eiland en mijn zoontje begint moe te worden. Dan kan hij in de buggy en onze meid in de draagzak.

Ik heb de stoelen al gereserveerd (kon bij deze maatschappij). We hebben de eerste drie stoelen voorin het vliegtuig (tweede rij bij ingang). Dus helaas zijn wij als eerste er uit (ook wel weer fijn na 4 uur vliegen...). Het voordeel is dat we pas op het laatste moment het vliegtuig in kunnen en onze zoon van 4 nog even kan ravotten en rennen.

Ik had ook al zitten denken om in het hotel haar gewoon appelmoes te geven maar elke avond appelmoes lijkt me ook niet gezond. En anders kleine stukjes banaan voeren. Ze eet ook al brood dus dan moet banaan ook wel lukken.

Bij de vliegtuigmaatschappij waar wij mee vliegen, mogen we geen water en poeder los mee nemen, vandaar het pyamapapje. We vliegen om 6.30 uur dus net voedingstijd. Ze hebben zelfs geen verschoningsplank in de wc. Gelukkig hebben we dus 3 zitplaatsen naast elkaar waardoor ik haar toch kan verschonen.

Denk aan je verzekeringspasjes. Onze zoon werd toen ziek in Turkije en het pasje (+paspoort) was voldoende bij de betreffende arts incl. medicijnen etc..

Nou meiden, het gaat vast heerlijk worden!!

Groetjes,
Rosanne

Terug
Bovenaan