Vliezen breken bij 32+2

<p>Hallo </p><p>Ik lig sinds gistermiddag in het ziekenhuis, mijn vliezen braken gister om 12.30 uur, ben pas 32,2 </p><p>Gister enkele keren aan de monitor gelegd, kleine doet het goed. Hopelijk vandaag weer goede uitslag als ik aan de monitor gelegd ben. </p><p>Ze is wel meer beweeglijk in mijn buik dan afgelopen weken, maar geen harde buiken, geen weeën, geen ontsluiten.</p><p>Mensen ervaring hiermee?</p><p>Maak me toch wel een beetje zorgen over de kleine, wat als het zo vroeg geboren gaat worden.....?</p>
 
Geen ervaring zo vroeg, maar mijn vliezen braken bij 35 weken. Dan geven ze geen weeënremmers meer dus is het echt gewoon afwachten of je de 37 weken mag halen. Mrt natuurlijk alle extra controles en een keer per dag een CTG. Er lagen toen ook dames met gebroken vliezen met jouw termijn op de kamer. Zij kregen uiteindelijk toch allemaal weeën en bevielen voor de 33 weken. Hun kindjes maakten het overigens goed. Het is nu gewoon belangrijk om je zo rustig mogelijk te houden hoe moeilijk dat ook is. Als het goed blijft gaan mag je misschien uiteindelijk zelfs naar huis met 4x per dag bezoek van een verpleegkundige. Ga ook zeker een keer met je partner op de NICU/ couveuse afdeling kijken. Dat gaf ons heel veel rust. Heel veel sterkte en hopelijk blijft je kindje nog lekker even zitten.
 
We krijgen daar van het weekend idd een gesprek mee en mogen we een kijkje nemen.
Er is gister verteld als alles goed is dat je na 2/3 dagen naar huis mag maar wel elke dag terug moet komen voor controle. 
Ben benieuwd, hopelijk blijft ons meisje toch nog wel even zitten maar ondanks alles is het zenuwslopend
 
 
Ja het zal misschien per ziekenhuis wat verschillen. Ik kreeg de optie om naar huis te gaan denk ik na een week. En ik zou dan niet elke dag terug hoeven naar het ziekenhuis maar de meeste controles thuis krijgen. Ik heb uiteindelijk besloten in het ziekenhuis te blijven maar bij mij zou het ook maximaal 2 weken duren. Maar bij mij speelde daarnaast ook nog mee dat ons sociale netwerk op nogal een afstand woont en ik dus niet echt makkelijk hulp kon vragen voor thuis.
Dat zenuwslopende herken ik wel. Bij ieder pijntje blijf je toch bang dat het doorzet. Ons kleintje is uiteindelijk zonder infectie geboren en wij mochten na de verplichte nacht in het ziekenhuis naar huis na de geboorte :)
 
En met hoeveel weken beviel je omdat je zegt dat je na een nacht naar huis mocht? 
Heb wel veel lucht in me buik sinds vandaag dus de arts twijfelde net over weeën maar het is echt lucht gelukkig, haha
 
Ik zou met 37 weken worden ingeleid, maar toen was het al een aantal nachten wat meer aan het rommelen. Uiteindelijk spontaan bevallen met 37 weken. Ze hebben alleen nog een extra zetje gegeven door te strippen.
 
Terug
Bovenaan