vliezen breken

Hallo dames,

Ik ben nu 32 weken zwanger en het gaat allemaal heel snel. Je hoort vaak dat vrouwen die zwanger zijn veel nare dromen hebben. Gelukkig heb ik hier helemaal geen last van maar misschien ook omdat ik helemaal niet op zie tegen de bevalling. Wel denk ik de laatste tijd vaak aan het moment waarop je vliezen breken. Ik heb hier dus wel over gedroomd. Ik droomde dat ik boodschappen aan het doen was en midden in de winkel m'n vliezen braken en heel de winkel blank stond hihihi. Ik kan er wel om lachen hoor maar de kans dat je vliezen uiteindelijk breken als je niet thuis bent is natuurlijk vrij groot volgens mij. Nou heb ik een paar vraagjes hierover.
Zijn er vrouwen die dit hebben meegemaakt, is het vruchtwater echt heel veel en voel je zo iets aankomen. Ben iegenlijk wel nieuwsgierig.

Liefs, Ank
 
Bij mij zijn de vliezen thuis gebroken. Tijdens mijn eerste uur dat ik weeën had (ik ging erg snel) Mijn vk vertelde me dat bij 80% van de vrouwen de vliezen pas breken tijdens de weeën en dat je dan meestal al wel thuis bent. Ik voelde iest trillen vanbinnen en vlak daarna "braken" mijn vliezen, nouja het was meer een scheurtje, want er kwam geen hele plens hoor, maar het was meer of dat ik in mijn broek aan het plassen was. (ook omdat het lauwwarm is)
Dus maak je er niet te druk over. En geniet!
 
Hi Ank!!!

Hoe is ie meiske??
Hier alles wel oke...heb een paar dagen vrij genomen om tot rust te komen!
Maar ff over je vraag. Meestal breken ze inderdaad tijdens je weeën of moet een verloskundige ze breken.
Maar de hoeveelheid vruchtwater is per persoon verschillend.

Dus ja.....moeilijk te zeggen.

LIefs Flower
 
Hoi Ank !

Ja dat vroeg ik me eigenlijk ook af, zeker omdat het bij mij overduidelijk is dat ik mega vreel vruchtwater heb !
Maar gelukkig breken ze dus meestal tijdens je weeën en dan neem ik aan dat we wel thuis zullen zijn ondertussen ;-)

Liefs,
Luna
34 + 2
 
Bij mijn eerste zwangerschap braken de vliezen 's-nachts. Ik voelde een klein knapje, en rende (waar je al niet aan denkt!) naar de wc. Daar verloor ik het meeste. Mijn onderbroek was nat, alsof ik erin geplast had. De geur was zoetig. Verloskundige gebeld. ( 3.15 uur!) Zij kwam om 11.00 uur kijken en zei dat het vruchtwater was geweest. Al die tijd met een kraamverband gelopen. Ik kreeg geen weeen, en moest 's-avonds naar het ziekenhuis om de harttonen te luisteren en controle bij gyneacoloog. Weer naar huis, als het 's-nachts niet zelf begon de volgende dag terug. De volgende dag ingeleid, en bevallen van een zoon. Ze zeggen dat het een tweede keer vaak niet zo gaat, maar een vriendin heeft het tegendeel al bewezen. Wij wachten af. Voor jou, succes!
 
Bedankt dames voor jullie reacties, ik kan er wel wat mee.
Deze vraag kwam eigenlijk ook een beetje bij me op omdat ik niet lang voor m'n uitgerekende datum een personeelsuitje heb in een restaurant. Het lijkt me gewoon erg knarrig als het net dan gebeurd hihihi.

Liefs, Ank
 
Terug
Bovenaan