vliezen breken

Hallo dames,

Ik zit regelmatig op het zwanger zijn forum en op het maart forum. Ik ben nu 32 weken zwanger en het gaat allemaal heel snel. Je hoort vaak dat vrouwen die zwanger zijn veel nare dromen hebben. Gelukkig heb ik hier helemaal geen last van maar misschien ook omdat ik helemaal niet op zie tegen de bevalling. Wel denk ik de laatste tijd vaak aan het moment waarop je vliezen breken. Ik heb hier dus wel over gedroomd. Ik droomde dat ik boodschappen aan het doen was en midden in de winkel m'n vliezen braken en heel de winkel blank stond hihihi. Ik kan er wel om lachen hoor maar de kans dat je vliezen uiteindelijk breken als je niet thuis bent is natuurlijk vrij groot volgens mij. Nou heb ik een paar vraagjes hierover.
Zijn er vrouwen die dit hebben meegemaakt, is het vruchtwater echt heel veel en voel je zo iets aankomen. Ben iegenlijk wel nieuwsgierig.

Liefs, Ank

tja ik voelde t wel aankomen, voelde een soort "knapje" en toen warm water stromen, vruchtwater, ik was best onder de indruk van de hoeveelheid, heb mezelf een aantal keren verschoont (kraamverband), nou daar had ik er wel wat van nodig kan ik je zeggen. Ik was net terug van zwangerschapsgym (laatste les) en zat op de bank en toen: ja hoor pats daar kwam het.

gr sandra

Hoi Ank,
Ik moest de dag dat ik ging bevallen eigenlijk nog naar de verloskundige. Ik dacht nog even snel naar het toilet te gaan voor ik weg ging, maar toen ik net op het toilet zat voelde ik een knap in mijn buik en hoorde ik het stromen. Het rare is dat je het eerst probeert op te houden (gewoonte denk ik). Ik kreeg pas een paar uur later weeen, maar mijn dochter is nog wel dezelfde dag geboren.
Veel succes met de laatste loodjes en geniet ervan.
Groetjes Daantje

Hai!
Volgens mijn verloskundige begint maar 1 op de 10 bevallingen met het breken van de vliezen, de rest begint met weeen. Ook bij mijn bevalling was dit zo. Wel is het meestal zo dat je weeen veel heftiger worden zodra je vliezen zijn gebroken.
Ik wist dat mijn bevalling was begonnen door weeenpijn en moest mijn VK bellen zodra de vliezen braken. Dit gebeurde pas bij 5 cent. ontsluiting en voelt inderdaad als een " knap", waarna er een flinke plens water langs je benen stroomt.
Ach, iedereen kan aan je zien dat je hoogzwanger bent en als het in de spuermarkt mocht gebeuren, heb je wel een leuk verhaal op verjaardagen te vertellen!
Succes!

Hoi,

mijn vliezen zijn dus wel in de ' s middags winkel gebroken. Maar gelukkig met een klein scheurtje bovenin (bleek achteraf) want het kwam naar beneden druppelen en niet met een hele plens tegelijk.
's Avonds kwam er wel ineens een plens en ik heb ook met een paar kraamverbanden het proberen op te vangen.
Bij mij begonnen de weeen pas 9 uur nadat de vliezen waren gebroken... Uiteindelijk moest ik in het ziekenhuis bevallen, omdat het niet binnen 24 uur nadat de vliezen waren gebroken gebeurde. Je moet dan naar het ziekenhuis in verband met infectiegevaar en je moet er rekening mee houden dat je na je bevalling 24 uur in het ziekenhuis moet blijven, ook i.v.m. infectiegevaar.
Succes met de bevalling en probeer er ook van te genieten.

Bedankt dames voor jullie antwoorden.

Genieten van de zwangerschap doe ik zeker!!!!!!!!!!!!! Ik vind het heel bijzonder wat er allemaal met me gebeurd en probeer het allemaal heel bewust mee te maken. Ik ban ook helemaal niet 'bang' voor de bevalling of zo, je hoort dat zo vaak. Hij moet er toch echt uit en je weet dat het veel pijn gaat doen maar dat wist je voor je er aan begon. Nee hoor.....ik blijf lekker genieten.

Liefs, Ank

Hoi Ank,

En het kan natuurlijk ook zo zijn dat je vliezen niet spontaan breken, en dat de vk ze tijdens de bevalling met een haakje kapot moet trekken!
Zo ging het bij mij, dus ik heb geen flauw idee hoeveel vocht er vrijkomt!

Groetjes, Jaine

Terug
Bovenaan