vliezen breken

A

Anoniem

Guest
hoi effe eeen vraagje. als je onder de douche staat en je vliezen breken merk je dat dan ook.?? lijkt mij van niet. ik weet het niet. tis ons eerste kindje.alles is nog nieuw. alvast bedankt. adrie

ik denk niet dat je het op dat moment merkt...maar dat hangt er ook vanaf op welke manier je vliezen breken. Het kan een hele plens zijn maar ook beetje bij beetje gaan.
Toch zal je het daarna wel merken, het vruchtwater blijft gewoon aangemaakt worden en dus zal t daarna ook wel blijven lopen. Dus je merkt het vanzelf!

voor de gein (als je toch wilt testen) moet je eens plassen onder de douche (klinkt even vies   maar doe je na je bevalling als je bent gehecht toch ook nog wel een keertje, dan voel je wel verschil hoor! het is veel warmer vond ik dan. Bij mij zijn ze gebroken door de VK en ik voelde wel iets "knappen"

ik ben zo benieuwd of je ook duidelijk kan zien of de kleur anders is, en je dus direkt moet bellen?

ik had er al een vraag over gesteld, maar kreeg geen reaktie...of is het een rare vraag?
het houd mij wel bezig nl ,want stel je merkt idd niet dat je vliezen breken, en de kleur is ook niet goed......wat dan? want dan mag je niet thuis bevallen.

groetjes

goede vragen voor je VK lijkt mij, bij mij was het rood maarja das bij inleiding heel anders en ook normaal dan...

hallo meiden

ik ben van het decemberforum maar lees af en toe mee. ik heb al een dochter van
4 en bij haar verloor ik af en toe wat vruchtwater. het was net of ik in mijn broek
plaste. ik heb later maar maandverband gebruikt, omdat ik iedere keer wat verloor.
ik bleef schone onderbroeken aantrekken. ik had toen de verloskundige gebeld en
die dacht dus dat het vruchtwater was en kwam toen langs. ze vroeg (lekker fris)
mag ik je onderbroek en ging er dus aan ruiken??? ja het was dus vruchtwater!!!
het ruikt dus wat zoeter (als ik het goed onthouden heb). en pas later voelde en
hoorde ik iets knappen en toen kwam er echt veel vruchtwater eruit. ik hoop dat je
hier wat aan hebt.

meiden veel succes met jullie bevalling

veel liefs hopvrouw

Hoi Dames,

je merkt het echt wel als je vliezen breken, ook als je onder de douche staat. En als het vruchtwater gekleurd is (groen of bruin) moet je meteen de vk bellen! Het kan zijn dat de baby het benauwd heeft en je moet dan naar het ziekenhuis. Dus ook al is het midden in de nacht en krijg je niet meteen weeen na het breken van vliezen maar het vruchtwater is gekleurd (en dat zie je echt wel! Anders vang je wat op in een bakje of glas en vergelijkt het met een plens water) direct de VK bellen!

Groetjes, Hanneke (moeder van 2 waarvan er 1 in het vruchtwater had gepoept en morgen 40 weken zwanger! (Laat maar komen))!

Terug
Bovenaan