Vliezen breken

Hey meiden,

Aankomende donderdag ben ik alweer 38 weken. Nou voel ik me best ongemakkelijk op het moment dat ik het huis uitga.. wat als mijn vliezen midden in de winkel breken.. of als ik bij iemand op visite ben.. Donderdag ga ik weer naar mijn nichtjes in het AMC.. straks gebeurd het daar.. (daar lig ik dan prima maar wil graag thuis bevallen).
Hoe ervaren jullie dit?
Ik had ook het advies gekregen gekregen om de vk gelijk te bellen als mijn vliezen breken omdat ukkie nog niet helemaal ingedaald is en de kleine nog genoeg ruimte heeft i.v.m. voldoende vruchtwater.

Liefs
 
Ik denk daar niet aan en als het gebeurt is het niet anders . Is menselijk , je kan daar niets aan doen .
Je kan je al die tijd ook niet isoleren .

 
ik ben daar ook niet zo mee bezig...hoef ook niet als eerste te gebeuren.je kan ook beginnen met weeen en dat daarna pas een keer je vliezen breken..bij mn dochter begon ik ook met weeen en denk dat mn vliezen pas braken in het zh..heb het geen eens gemerkt..
 
Ik liep laatst in de c1000 en daar haddenze verschillende soorten wc papier in de aanbieding. Dus ik stond daar zeg ik Voor de gein. Nou als mijn vliezen nu breken hebben ze genoeg bij de hand om op te ruimen haha...

Anyhoe mijn Vk zei dat je je er niet te druk om hoeft te maken meestal gebeurd het gewoon thuis.
 
Ik herken het op zich wel Renate, maar dat komt vooral omdat bij mijn 1e de vliezen spontaan braken met 35+5, toen was ik er echt helemaal niet mee bezig. Ik dacht alleen, het lijkt wel of ik in m'n broek plas, maar ik hoef niet te plassen... Was gelukkig wel thuis. En nu ligt de kleine dus ook veel met de voetjes naar beneden te trappelen, net als de oudste, dus ja, dan ben ik af en toe ook bang dat het weer gebeurd.
Hoor toch vaak dat de vliezen tijdens de ontsluiting gebroken worden, volgens mij komt dat ook vaker voor.
Bij mijn tweede hebben ze de vliezen zelfs pas bij 9 cm gebroken, want m'n dochter was toen nog steeds niet ingedaald.
Ik zou er dus in ieder geval niet voor thuisblijven. Wel als ze breken de vk bellen en als de kleine idd nog niet is ingedaald, gelijk gaan liggen.
 
Thanks voor de reacties!

Ik blijf er ook zeker niet voor thuis hoor, ik doe gewoon lekker mijn ding. Maar denk er afentoe wel aan. Het is mijn eerste dus heb geen ervaring hoe het zit met weeen en vliezen breken, het zal ook vast wel goed komen.
De kleine ligt wel al met het koppie in mijn bekken maar nog niet vast, dus idd gelijk gaan liggen en bellen.
We zullen zien waar het schip strand!
 
Hey renate!!
Jeetje 38 weken alweer!!!Waar blijft de tijd!!!Mijn ervaring is, dat ik het niet op zocht meer!Tuurlijk is het menselijk en het kan altijd ergends gebeuren, maar ik ging vanaf de 38ste weer alleen ergends ver weg naar toe als het echt niet anders kon.
Ik zocht het niet op, want je weet nooit natuurlijk.
Hoop dat het gewoon thuis gebeurd:)
Dikke kus nance
 
Terug
Bovenaan