vliezen doorprikken om weeen op te wekken/Serinam-onderzoek

Hallo allemaal,

Meestal ben ik hier meer een lezer dan iemand die post, maar ik heb nu toch een vraag. Ik ben nu 41 weken en 1 dag zwanger, en het lijkt er op dat de kleine het prima naar zijn/haar zin heeft in mijn buik. Gister ben ik voor controle geweest bij de VK en daar ben ik gevraagd om mee te doen aan een onderzoek, het Serinam onderzoek. Als ik daar aan mee zou doen willen ze maandagavond (dan ben ik 41w+5d) de vliezen doorprikken om dan te kijken of ik spontaan weeen krijg. Krijg ik binnen 12 uur geen weeen dan moet ik naar het ziekenhuis naar de Gyn om de boel op te wekken... Doe ik er niet aan mee dan wordt ik woensdag a.s. doorverwezen naar de Gyn, omdat het dan 42 weken is. Ik aarzel een beetje om hier aan mee te doen, vind het best wel heftig om proefkonijn te zijn. Heeft iemand hier ervaring met dit onderzoek? Ik kan maandag ook laten strippen... zou dat beter zijn? Ik ben het wachten op de kleine ook wel behoorlijk zat!

Groeten, nynah

Hoi Nynah,

Wat spannend allemaal!

Ik heb gehoord van het onderzoek en volgens mij hebben ze al bij  verschillende vrouwen voor je het zelfde gedaan. Naar wat ik begreep had dat bij een aantal wel het effect dat de weeen begonnen. Ik geloof dat het procentueel meer effect had dan strippen. Ik  dacht alleen wel dat het wel belangrijk is dat je lichaam zich al wel klaar aan het maken is voor de bevalling en dat je baarmoedermond niet meer potdicht zit. Weet je hoe het er bij jou voorstaat?

Kan je verloskundige niet vertellen wat de uitkomsten zijn van het onderzoek tot nu toe?

Bij mij hadden ze met 40,6 gezegd dat ze de volgende dag zouden gaan inleiden en spontaan begon bij mij de bevalling die nacht. Dus wie weet.....

Sorry, dat ik je niet precies kan helpen, maar ik wens je heel veel sterkte met de
laatste loodjes.

Groetjes Nanda

Hoi

Het is maar twee dagen verschil.. Weeen opwekken is niet leuk maar je
hebt nu de kans dat het op gang komt door de vliezen te breken. En ik
weet 2 dagen zijn er toch weer 2 maar de kans dat ze gaan opwekken is
dan toch al heel groot..

Ik zou denken dat je meehelpt voor veel andere vrouwen later als het
onderzoek klaar is. Vraag inderdaad eens hoe groot de kans van slagen
is. Ik zou het doen denk ik, want het kan niet echt kwaad voor het
kind, als die wil blijven zitten doen ze het alsnog twee dagen later
dus.

Sterkte met je beslissing!!

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb de info die ik heb meegekregen van de VK nog es goed doorgelezen en besproken met mijn man en we hadden allebei toch nog een aantal vragen. Ik moet morgenmiddag weer naar de VK en dan melden of ik mee ga doen of niet. Als ze een beetje goede antwoorden heeft ben ik toch geneigd om het te gaan doen. Ik wil namelijk erg graag thuis bevallen en als ik hier aan mee doen geeft me dat in elk geval nog de kans om dat te doen... Als de antwoorden me niet bevallen wordt het strippen, kijken wat dat oplevert. Jullie horen het nog wel!

groeten, Nynah

Hallo,

Misschien ben je inmiddels wel spontaan bevallen, maar anders hier nog wat tips.
Ik beviel uituindelijk ook 8 dagen na de uitgerekende datum.

- Drink bitter lemon, daarin zit een bepaalde stof die de bevalling op gang kan helpen.
- Eet verse annanas en dan vooral rond het hart v.d annanas, zelfde stof als bitter lemon
- Eet licht laxerende producten zoals pruimen en chinees eten.

Als ik op 19 februari niet was bevallen, zouden ze me de volgende dag ook gaan strippen. Daar zag ik wel wat tegenop, dus ik ben blij dat de bevalling spontaan begon.

Gr Olga

hoi,

Bedankt voor je reactie!

Het bleek dat ik in de controlegroep geplaatst was en werd doorverwezen naar de gyn. Met de verloskundige had ik afgesproken dat ze me in dat geval die avond zou strippen. We hadden een afspraak staan in het ziekenhuis voor de woensdag, als ik precies 42 weken zwanger was. Dinsdagavond werd ik gestript en in diezelfde nacht zijn de weeen begonnen. Een uur of acht later konden we ons kleine meisje vasthouden.

De ananas had ik al geprobeerd, net als frambozenbladthee,drukpuntmassage en een potje vrijen (ik lust absoluut geen tonic en bitter-lemon), maar dat hielp allemaal nix. Het strippen wel. En nu genieten we al een week van onze prachtige Lara Amélie!

Nog gefeliciteerd met je dochter. Hopelijk was het niet een al te zware bevalling
(met dat warme weer!) Wat een mooi moment is dat he, als ze op je buik wordt gelegd. Mijn zoontje is nu 4,5 maand en hij groeid als kool. Ik vind het allemaal zo ontzettend snel gaan, echt véél te snel. Geniet dus echt van iedere minuut. (maar dat gaat vast wel lukken!)

Gr Olga

Terug
Bovenaan