Vliezen gebroken 32 weken.

Mijn vliezen zijn afgelopen dinsdagnacht gebroken met 32 weken.
Ik ben nu opgenomen in het ziekenhuis, maar ben eigenlijk benieuwd naar herkenbare situaties..
Is er iemand die zoiets al eens heeft meegemaakt en hoe is het afgelopen?
Ze hebben mij gezegd dat het goed kan zijn dat ik nog een aantal weken zo rondloop.. maar het kan toch nooit goed zijn zolang zonder vruchtwater rond te lopen ??
Verder heb ik geen complicaties, wel hebben ze voor de zekerheid spuiten gegeven voor de longrijping.
 
Ik had een collega die iets soortgelijk heeft meegemaakt. Zij verloor ook al te vroeg vruchtwater en heeft toen een hele tijd bedrust moeten houden om zo weinig mogelijk vruchtwater te verliezen, zodat het kindje zo lang mogelijk nog kon blijven zitten. Regelmatig moest ze dan op controle gaan om te kijken of ze nog voldoende vruchtwater had. Uiteindelijk is de kleine niet veel vroeger voor haar uitgerekende datum gekomen als ik het me goed herinner.
Daarnaast was mijn schoonzus zwanger van een tweeling en was er een scheurtje in 1 van de 2 vruchtzakken gekomen waardoor ze dus ook vruchtwater verloor. Ik geloof dat ze zelfs nog maar net 29 of 30 weken zwanger was. Aangezien het hier over een tweeling ging en haar weeën ook al opstartten, moest ze opgenomen worden in het ziekenhuis. Ze moest ook bedrust houden. Kreeg toen weeënremmers en longrijpers. Uiteindelijk heeft ze het nog een week of 2 kunnen rekken en is de tweeling met 32 weken geboren. Maar goed, hier ging het dus over 2 kindjes en niet over eentje.
Moet jij ook rust houden of hoeft dit niet van de dokter? Denk dat het allemaal ook wel ervan afhangt hoeveel vruchtwater je al verloren bent en nog verliest, waar het scheurtje in de vruchtzak zit en hoe het met je kleintje gaat in je buik, maar ja, het zou dus wel kunnen dat het nog een tijdje blijft zitten.
 
Geen directe ervaring, wel iemand in mijn familie. Bij haar kwamen de weeën twee dagen later op gang, dus dat liep even anders. Er is mij gezegd dat vruchtwater zich blijft aanmaken, dus je kindje komt niet zonder zeg maar. Ik hoop voor je dat het nog een tijdje rustig blijft! Sterkte!
 
Hi,

Mijn vliezen zijn met mijn eerste zwangerschap al zelfs met 24 weken gebroken en ik ben toen ingeleid met 37 weken. Vruchtwater blijf je aanmaken. Ik heb wel 13 weken in het ziekenhuis moeten liggen.

Maar, eind goed al goed uiteindelijk.
 
Terug
Bovenaan