vliezen gebroken???

Hoi allemaal,

Ik ben niet zo vaak online, maar nu wil ik toch graag even jullie ervaringen weten.

Vanmiddag rond 17 uur moest ik ineens niezen en plaste ik in mijn broek. Nu denk ik zelf kan geen kwaad, de spieren onderin heb je nu eenmaal niet meer helemaal in de hand op het einde, maar dacht even later, het zouden toch niet de vliezen zijn die gebroken zijn.
Ik ben 38 weken en 2 dagen zwanger en het is mijn eerste. Heb dus geen idee hoe het voelt als je water doorbreekt, en hoeveel vocht je dan verliest.
Verder geen last en vandaag nog op controle geweest. Alles oke. Wel wat vocht dat uit mijn borsten komt en samentrekkingen onderin mijn buik, maar nog niet dat je zegt, auwwwwww of zo.

Ben benieuwd of het mijn vliezen kunnen zijn. Kan iemand mij vertellen of bij het breken van de vliezen we praten of emmers of eierdopjes. hahahaha... En is het daarna ook gelijk klaar of blijf je vocht verliezen.

Succes met jullie zwangerschappen...

Gr.

Hoi,

Ik kan alleen maar uit eigen ervaring praten en dat is toen mijn vliezen braken kwam het geleidelijk, niet alles in 1 x, en voor mijn gevoel was het ook dat ik in mijn broek plaste.

Heb je het vocht opgevangen en heb je geroken ( over het algemeen ruikt vruchtwater een beetje zoetig).
Als je twijfelt zou ik gewoon even de verloskundige bellen.

Weeen hoeven ook niet direct daarna te beginnen dat kan best nog wel even duren.. dus misschien is dit wel het begin van je bevalling.

Succes.

Liefs,

Suus

Hoi !

Bij mij was het geen eierdopje hoor !!!!   :)
Toen bij mij de vliezen braken was dat echt heel veel in 1 keer !!   Echt een behoorlijke plens. Was ook niet meer op te vangen met kraamverband en het bleef maar stromen.
Toen ik de VK belde zei ze me dat ik het zou blijven verliezen totdat de babe geboren zou zijn omdat er om de 3 uur vers vruchtwater aangemaakt wordt.

Denk dat het bij een ieder anders is............... ik denk niet dat je vruchtwater verloren hebt, ik verloor ook steeds een beetje urine op het laatst.............

Maar he !!!   Ik kan het ook mis hebben hoor !!!

groetjes !
Bianca

Hoi,
Bij mij liepen er kleine beetjes vruchtwater uit, dacht eerst dat ik in mijn broek plaste.
Toen de verloskundige kwam zei ze dat het geen vruchtwater was  gelukkig liep het langs mijn benen toen ik op stond en toen gaf ze toe dat het toch wel vruchtwater moest zijn.
Heb hier nog 2 dagen mee rondgelopen en toen ben ik ingeleid.
Succes met je bevalling!

Groetjes m v Isabel (half jr)

Hoi,

Bij beide kinderen zijn mijn vliezen eerst gebroken/gescheurd voor de bevalling in zette. Bij de oudste stond ik op om naar de wc te gaan, en toen voelde ik een soort knap onderin. En ik verloor redelijk wat vruchtwater. Het rook ook idd zoetig. Ik heb de vk gebeld. Zij vroeg mij om te gaan staan, kraamverband in te doen en op de hand te blazen. Als het dan ging lopen was het vruchtwater. En dat gebeurde dan ook. Ze is komen kijken, maar heeft niks gedaan. Alleen checken of het vruchtwater was. Dat kon ze ruiken aan het kraamverband.

Bij onze dochter ging het anders. Daar zijn de vliezen gescheurd. Geen grote golf in 1 keer. Ik had het ook niet in de gaten. Ik kreeg meteen flinke weeën. De vk kwam, en rook vruchtwater. Toen onze dochter en de placenta  geboren waren, hebben ze de vliezen nagekeken. Er bleek een scheurtje bovenin te zitten. Dan verlies je kleine hoeveelheden. Net als kleine plasjes. Maar ook dan ruikt het zoet, niet als urine. Wil je zekerheid? Doe een kraamverband in, ga staan en blaas op je hand. Loopt er dan wat in het verband, bel dan de VK voor de zekerheid. Bewaar het verband. De VK kan zo ruiken of het echt vruchtwater is.

Groetjes, Cathy

Hoi,
Erg he die onzekerheid? Vind ik wel hoor. Best lastig.
Bij mijn zoon braken de vliezen toen ik net in bed lag en dat was echt een behoorlijke
plens!! Dat is ook een hele tijd doorgegaan.
In het zh zeiden ze ook dat dit tot vlak voor de geboorte door zou gaan. Het wordt idd
steeds vernieuwd door je eigen lijf.
Maar met dat niezen heb je waarsch idd wat urine of afscheiding verloren.
Succes met wachten.
Liefs Melanie 36.4wk

Terug
Bovenaan