Vliezen strak om baby's hoofdje.. wie ervaring??

hallo,

Ik ben nu 41 weken zwanger van ons eerste kindje. Gister moest ik weer voor controle naar de vk.   Ze constateerde dat ik 1 cm ontsluiting had, dus ze heeft me gestript.
Ze voelde echter dat de vliezen erg strak om beebs hoofdje zitten.
Nu is mijn vraag... Wat betekend dit precies????
Breken de vliezen hierdoor moeizamer??

Tot nu toe heeft het strippen nog niks geholpen, nog geen weeen oid....

Alvast bedankt voor de reacties

xx maike sanne

Hoi,
Bij mijn eerste kindje had ik dat ook. 41 weken en vliezen superstrak. Het kan zijn dat de weeen daardoor lastig op gang komen. Bij mij volgde een bevalling van 30 uur, niet om je te ontmoedigen hoor. Uiteindelijk hielp een infuus en epi mij enorm.
Hoop op een snellere bevalling over 2 a 3 weken van de tweede....
Succes!
Jolien

Hee!

Bij mij hebben ze niet gevoeld hoe strak de vliezen om het hoofdje van de baby zaten, althans k heb er niks over gehoren.
Ik wou alleen even reageren op het strippen..

Bij mij hebben ze woensdag gestript, ik had toen 1cm ontsluiting maar mijn baarmoedermond was nog niks verstreken, het strippen had niks geholpen dus hebben ze het vrijdag nog een keer gedaan, toen had ik nog steeds 1cm maar was de baarmoeder zo goed als verstreken, en uiteindelijk is het zaterdag op zondag nacht pas gaan rommelen. Zondag ochtend om 10uur hebben ze uiteindelijk mijn vliezen doorgeprikt omdat ik toen 3cm had en om 13.52 uur is onze dochter geboren.

Heel veel succes met je bevalling, ik hoop voor je dat het op de natuurlijke manier op gang komt!

Groetjes Maaike, mama van Aymée (17-05-2009)

Terug
Bovenaan