vlinderjana

A

Anoniem

Guest
Hoi Jana,

wat een spannende tijden he? je bbz zal wel een schok zijn geweest? wat erg dat je ene eileider niet meer hersteld is... alle hoop op die andere! (alhoewel iemand me ook ooit verteld heeft dat je toch 'natuurlijk'   zwanger schijnt te kunnen worden met wel 2 verstopte eileiders, maar daar weet ik het fijne niet van. IUI klinkt ook voor jou als een goede methode, ze gebruiken alleen de beste zwemmers!
ik moet volgende maand naar de gyn, op de 2e menstruatiedag, dan kan ik met hormonen gaan beginnen, ter voorbereiding op de iui. dan krijg ik ook meer info, nu weet ik eerlijk gezegd nog niet precies hoe het zal gaan, maar ik wacht gewoon maar af (wacht al ZO lang ; ) )
heel veel succes maandag bij de gyn, ik duim voor snelle actie!
groetjes, Maan

lieve maan,

wat fijn, een berichtje voor mij pers.
je hebt alleen ws.  2 verhalen door elkaar gehaald.
zover ik weet is er niks mis met mijn eileiders....??!!
maar ik moet ma. idd. wel naar de gynecoloog.

iui lijkt mij ook een goede methode.
weet alleen niet of de gyn. daar al mee aan de gang wil.
zoals je zelf nu ws. wel zal weten, proberen ze eerst vele andere dingen.
ik krijg eerst nog meer testen, ja nog meer.
zonde van de tijd, maar ik begrijp t ook wel.

spannend dat je t traject van iui in gaat.
wat ik begreep ben je al ruim 2jaar bezig?
en naar je naam te zien ws rond de 30jaar...??
ik ben 32. heb t gevoel dat je leeftijd dan ook gaat mee spelen.
nog meer tijd verspelen wil je niet....dat zal je wel herkennen.

ik zit net weer in mijn menstr. week.
heb een cyclus van rond de 32dagen.
dus ik kan het wel redelijk uit rekenenen wanneer de eisprong.
mits ze goed rijpen, maar daar zal ik ook zeker vragen over gaan stellen maandag.

ik wens je een fijne zondag.
groetjes, jana

Hoi Jana

sorry, had inderdaad even twee dingen door elkaar gehaald...     'k zal het niet meer doen!
;   )
Je schreef dat je nu weer in je ongesteldweek zit, moet je morgen bij de gyn ook bloed laten prikken om de hormoonspiegel te controleren? dat moest ik de laatste 2 keer nl. in de eerste menstruatieweek. O.a. om te controleren of  ik ooit chlamydia hebt gehad, anders doen ze meestal geen hsg, maar meteen een kijkoperatie (nooit chlam. gehad, dus ik kon wel zo'n hsg laten doen). Het bloed prikken was ook om te kijken of  mijn hormoonspiegel in orde was voor de tijd van de cyclus. Omdat daarvan de uitslag een beetje vaag was, moest ik afgelopen keer (2 weken geleden) weer bloed laten prikken. Krijg dinsdag tel. de uitslag, hoop dat hormoontjes dit keer wel goed waren...   Het kan nl. zijn dat ik de 1e  keer te laat bloed heb laten prikken, omdat ik toen een 'rare' menstruatie had, die leek te beginnen, weer ophield, en dagen later weer verder ging, bepaal dan maar eens de 1e dag, haha.
Gelukkig dat bij jullie de eerste onderzoeken ook allemaal goed waren.  Vind het een gek idee om nu zo 'klinisch'   bezig te moeten gaan met kindjes  krijgen, moet nog even wennen dat het echt zo is. Heb jij dat ook? Ik ben er in elk geval wel rustig onder, positivity!  Ben heel benieuwd hoe het morgen met je  zal gaan bij de gyn. Laat je ff horen hoe het was?
Veel suc6! Liefs, Maan (ben idd 30)

lieve maan

wel,
ben vanmiddag bij de gynecoloog geweest.
mijn bloed  uitslag was prima.
ik had een zeer duidelijke  eisprong gehad.
had veel hormoonen in het bloed.
dat was goed nieuws.

ik moet nu volgende week do. een samenlevings test doen.
dat betekend; vrijen en dan een aantal uren later naar t ziekenhuis.
kijken ze na of oa. de zaadcellen door het  baarmoederslijm komen.
ik heb ook een verwijzing mee gekregen voor een hsg test.
( foto van baarmoeder en eileiders)
volgens haar kan dat een vervelend onderzoek zijn.
(door het vacum trekken van je baarmoeder mond en door het constrast vloeistof)
heb jij deze al gehad??

mochten deze testen allemaal goed zijn.
dan moeten we nog een half jaar op de natuurlijke manier aan de gang.
en lukt het dan nog niet, dan wordt t iui.
ze zei dat we op de natuurlijke manier nog  een goede kans maken,
omdat het sperma prima is en ik duidelijk een eisprong heb.
de reden dat het niet lukt kan bv. door een afsluiting komen.
of bv. door taai baarmoeder slijmvlies.
we wachten t maar weer af.

het is wel naar hoor als je daar in de wachtruimte zit.
allemaal zwangeren om je heen.
1 meisje kwam naar buiten met haar echo in de hand...

spannend dat jij met hormonen moet gaan beginnen straks.
kijk je er tegen op??
of denk je... eindelijk na 2.5 jaar actie??
denk je dat je pillen krijgt, of injecties??
ik vind het een interesant iets hoor iui.

wel, het was weer een lang verhaal.
kijk uit naar je berichtje.
groetjes, tanja xxx

Hoi Tanja

Nou, dat is mooi om te horen! Goede bloeduitslag, goeie eisprong, dat is positief. Dus jij krijgt binnenkort ook een hsg? Die heb ik vorige week maandag gehad. Ik vond het wel een vervelend onderzoek, een rotgevoel als ze met dat klemmetje je baarmoedermond openmaken. Ik kreeg krampen die op menstruatiepijn lijken, maar het duurde maar even. Het was best goed te doen! En het resultaat was gelukkig ook goed, geen blokkades gevonden.
Vandaag kreeg ik nog een telefonische uitslag over de hormoonwaarden in mijn bloed. Vorige keer waren die niet helemaal in orde, en de uitslag van vandaag gaf helaas weer aan dat het niet helemaal goed was, te veel van een bepaald hormoon te vroeg in de cyclus... ik weet er het fijne (nog) niet van. Volgens de dokter komt dat vaker voor, en staat het de iui niet in de weg. Ik moet nu   binnenkort komen voor een gesprek, ze gaat dan meer uitleggen over die hormoonwaarden, en over de iui. Ik moet dan wel hormonen gaan slikken om meer eitjes te 'kweken'   en dan een injectie om de eisprong op te wekken. Maar zoals ik al zei, heb ik de precieze uitleg nog niet gehad.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet echt blij was met het telefoontje vanmiddag dat er toch iets raars lijkt te zijn met mijn hormonen... van de andere kant is het misschien ook niet zo raar dat ze toch een keer iets vinden, ik ben tenslotte toch niet voor niets na 2.5 jr. nog niet zwanger??
Zo'n samenlevingstest die jullie binnenkort krijgen, hebben wij trouwens niet gehad. Weet niet of ze dat nog gaan doen, ik zal het volgende keer meteen vragen ;   )
Goh, wat een lang verhaal weer, hoop dat je dat niet erg vind?
Ik vind het fijn om jouw berichtjes te lezen, zo kunnen we ons minder allenig voelen in deze onzekere tijden!
Groetjes en liefs, Maan

lieve maan,

leuk dat je weer hebt gereageerd.
idd. voel je je zo minder eenzaam met je probleem.
ik vind t fijn om met je te spreken via deze weg.
ik zag ook dat ik met een andere naam was geeindigd.
hmmm... dat krijg je als je met een pseunomiem wilt "werken".
niet echt handig, haha..
maar goed het is jana!

wat vervelend dat je een hoog hormoon in je bloed had.
weet je ook welke? en hebben ze er niet bij gezegt wat t betekende??
je voeld je dan onzeker lijkt me.
ook spannend dat iui. je moet dus hormonen slikken EN injecteren voor een snelle eisprong. dat is niet niks.
lijkt me ook een belasting.

ik kijk tegen de hsg test aan. jij hebt m dus al gehad.
ze zei idd. dat het kapje om de baarmoeder mond t vervelendst is.
nuja... pijn stillers slikken van te voren.
en je goed bedenken waar je t voor doet, dan lukt t vast wel.
gelukkig was jouw uitslag goed.

we blijven hopen dat t nog op de natuurlijk manier lukt.
je hoort wel eens sterke verhalen... geef de hoop nooit op.

groetjes, jana.

Terug
Bovenaan