vlinderjana

A

Anoniem

Guest
Hoi Jana,

weer even een berichtje van mij. Hoe is het met je?
Als ik het goed begrepen heb, nu even rust en dan as. donderdag de samenlevingstest?
Spannend hoor, lijkt me idd. ook best een raar idee, dat ze gaan checken of de zwemmers wel kans krijgen van je slijmvlies! Maar, die dokters staan nergens meer van te kijken, en het is voor het goede doel! -zoals alle meer en minder vervelende tests die we moeten ondergaan ; )
Morgenvroeg moet ik naar de gyn. Ze gaat dan uitleg geven over die hormoonwaarde in mijn bloed die niet goed was. Ook krijg ik uitleg over de iui en de hormoonbehandeling, waarmee ik als het goed is over een paar weekjes kan beginnen.
Las net op dit forum dat er twee meiden nog niet ongi zijn deze cyclus, en dus misschien zwanger... heftig om te lezen, want het wordt zo echt! Ik hoop van harte dat ze goed nieuws hebben binnenkort, want daar doen we het met z'n allen toch allemaal voor.
Geniet nog van je zondag,
groetjes & liefs   Maan  

lieve maan,

hoe is je bezoek aan het ziekenhuis verlopen??
kon de gynecoloog je duidelijk uitleg geven over je hormonen??
ik hoop dat het allemaal is mee gevallen.

weet je nu ook meer over de iui behandeling??
spannend hoor, weer zo'n volgende stap.
die medicijnen, en dat prikken, het is niet niks.

bij mij is het tot nu toe rustig.
vrijdag pas naar t ziekenhuis.
probeer mijn hoofd op andere dingen te zetten.
en het kinder gebeuren wat los te laten.
maar moeilijker gezegt dan gedaan hoor....
zeker nu, want mijn eisprong periode zit er deze week aan te komen.
wat kan je dan ook in de weer zijn hé?

warme groet, jana

lieve jana

drukke week was het, maar hier ben ik weer eventjes.
maandag in het ziekenhuis ging het wel goed op zich, de gyn heeft uitgelegd dat de waarde van een bepaald hormoon in je bloed op het tijdstip dat je menstruatie net is begonnen laag hoort te zijn, maar bij mij is die waarde twee keer achter elkaar zo vroeg in de cyclus juist hoog. Alsof er al weer eitjes aan het rijpen zijn, terwijl je net ongi bent. De gyn weet niet precies waar het door komt in mijn geval, het schijnt vaker voor te komen, en in het gunstigste geval is het gewoon tijdelijk, dat je hormoonhuishouding een beetje op hol is. Hopelijk dus! Ze zag in elk geval geen reden om niet zsm met de 1e IUI ronde te gaan beginnen, juist ook om te zien wat er met mijn hormoonwaarden gebeurt onder invloed van hormoontabletten. Nu moet ik zodra ik ongi ben voor een uitgangsecho naar het ziekenhuis, om te kijken of er geen cystes zitten. Zo niet, dan kan ik op de 3e cyclusdag met clomid gaan beginnen. Vanaf dag 10 gaan ze dan met echos kijken of er eitjes rijpen... spannend wel.
Wat jij ook al schreef: ook ik probeer er niet al te veel mee bezig te zijn, met het babyproces. Ging ook prima, maar nu we weer in het ziekenhuis lopen word je min of meer gedwongen natuurlijk om er weer veel bewuster mee om te gaan. Is ook niet slecht denk ik, maar ik hoop niet al te veel in de stress te raken, want dat lijkt me wel slecht... Het valt ook allemaal niet mee af en toe .
Jij gaat morgenvroeg naar het ziekenhuis voor jullie samenlevingstest? Als je dit vantevoren nog leest, wil ik je veel succes wensen! Ik zal duimen voor een goeie uitslag!
Hou je haaks en laat je weten hoe het ging?
Knuffel, Maan

lieve maan,

wat fijn dat je hormonen geen invloed hebben op je iui behandeling.
je gaat nu dus echt dat traject in.
spannend hoor en druk.
je zal nu met regelmaat naar t ziekenhuis moeten gaan voor cntrole van je eitjes.
dat vind ik wel van invloed hebben hoor, dat gekros naar het ziekenhuis naast je werk en prive om. alles goed inplannen want we willen er nog met niemand over praten in onse omgeving.

ik ben heen geweest voor de samenlevingstest.
uitslag was onduidelijk dus dag erna moest ik weer heen.
het blijkt dat mijn baarmoederslijm ondoordringbaar is.
dus dan wordt zwanger worden wel moeilijk.
ik moet deze mnd. nog wel een hsg test laten doen om  andere problemen  uit te sluiten.en dan een gesprek met mijn gynecoloog over mogelijk iui.

had het gister wel even moeilijk, maar we hebben nog alle kans.
alleen ws  niet via de biologische weg.
fijne zondag.
groetjes,
jana

Lieve Jana,

Wat vervelend om te horen zeg, dat de uitslag van  jullie samenlevingstest niet goed was... Ik duim voor je dat de hsg wel goed is, want dan hebben jullie nog alle kans met IUI! Dan worden de zaadjes zo ver ingebracht dat ze niet meer door het baarmoederslijm heen hoeven, dus dat zou moeten kunnen!!
Maar hoe dan ook was het natuurlijk wel een teleurstelling dat die uitslag niet goed was, moest je nog twee keer achter elkaar voor de test naar het zkh  ook :   (
Voel je je weer wat zekerder? Ik denk nl. echt dat IUI een goede oplossing zal zijn voor jullie.
Voor ons ook hopelijk. Ik ben nu op mijn ongi aan het wachten, maar het schiet nog niet erg op. Ik vrees dat dit de derde opvolgende 'rare'   cyclus gaat worden, dan begint het een beetje en houdt vervolgens weer op. En het zet dus steeds niet door! Dat duurt echt veel te lang, volgens mij is dat niet goed... De dokter ging er niet echt op in, heb toch een aantal keren aangegeven dat ik het heel vreemd vind. Maar goed, het zal toch hoop ik vandaag of morgen door gaan breken?!? En dan gelijk naar het zkh voor een echo om te kijken of er geen cystes zitten. Zo niet, dan aan de clomid voor de 1e keer. Zucht, ik wacht maar af...
Sorry trouwens dat ik pas zo laat reageer, maar was geen avond thuis.
Ben ma. avond naar Madonna geweest, was helemaal geweldig!
Hoop dat het goed met je gaat, tot gauw?
Liefs, Maan

Terug
Bovenaan