vlinderjana

Lieve Jana

Hoe is het nu met je?
Ik wilde je even laten weten dat IUI 3 niet gelukt is... jammergenoeg  moeten we nog langer meedraaien in de medische molen. Gelukkig had ik geen cystes dit keer (een record!) dus mag ik meteen door naar de 4e poging. De dosis tamoxifen wordt verdubbeld... mag morgen beginnen met slikken....
Maar... hoe is het met jou en je man?? Ik heb net even teruggelezen, en zag je berichtje over het aantal terug te plaatsen emmy's. Wat een dilemma lijkt me dat. Ik had er ook nog niet eerder bij stil gestaan dat je daar ook een beslissing over moet/mag nemen. Als ik het goed begrepen heb, kiezen jullie de eerste keer voor 1 embryo en dan eventuele volgende keren (hopelijk niet nodig ) voor 2, als ze er zijn. Wat spannend allemaal, nu gaat het toch echt binnenkort beginnen voor jullie. Ik heb er vertrouwen in! En leef zeker met je mee. Ik vermoed dat ik zelf vroeger of later ook nog wel in het ivf-traject terecht kom. Ben benieuwd naar jouw ervaringen, de hormonen, de punctie etc. Het komt vast goed!!
Een kennisje heeft vorige week een zoontje gekregen naar haar allereerste iui-behandeling, en hier lees ik natuurlijk ook over de zwangerschappen na iui, dus wie weet gaat dat toch nog lukken voor mij.. We zullen weer moeten afwachten!
Laat je me weten wanneer jullie zijn begonnen?
Hopelijk tot gauw & veel liefs, Maan (ben trouwens ondertussen niet meer Maan30 maar Maan31, haha, jaartje erbij...)

Lieve maan,

Gefeliciteerd meid met je 31ste verjaardag..
Heb je ondanks je niet geslaagde iui wel een fijne dag gehad??
Ik heb de afgelopen week veel aan je gedacht.
Hoopte echt op een goede afloop voor je.
Helaas heeft het weer niet zo mogen zijn.
Gelukkig mag je gelijk door met poging 4, geen cystes die het tegen houd.

Je schrijft dat je metamoxifen in neemt.
Heb ik nog niet van gehoord.
Wat voor medicatie is dat?? en moet je ze innemen of spuiten??

De keuze van ons om te gaan voor 1 embryo is lastig.
Ik ben er eerlijk gezegd nog niet 100% over uit.
Van de week zei ik tegen mijn man dat ik bij mindere kwaliteit er 2 terug geplaatst wil. Het is een gevoelskwestie en die zegt plaats er maar zoveel mogelijk terug...
Je wilt je eigenlijk helemaal niet bezig houden met dit soort dilemma's.
Persoonlijk vind ik dat het ziekenhuis die keuze voor je moet maken.
Je hoofd loopt al over met zoveel..

Ik had vanaf het begin ook het gevoel dat ik niet zwanger zou raken met iui.
Had er een onprettig gevoel bij.
Jij geeft ook aan dit gevoel nu te hebben.
Ik hoop dat je er naast zit.
Maar mocht je dit gevoel blijven houden,
dan zou ik het toch bespreken met je behandelend arts.
En kunnen jullie mischien eerder starten met ivf.
Het is een overweging waard.
Ik ben blij met onze overstap naar ivf.
Maar we beseffen ons ook goed dat het nu extra zwaar gaat worden.

Voor nu hoop ik dat deze iui het voor je wordt.
Ik denk en leef met je mee.
Blijf me op de hoogte houden.
Liefs en een dikke knuffel,
Jana.

Ps;
Ik zou het echt mooi vinden als we samen naar het zwangerforum konden gaan.

lieve maan,

ik zat vanmorgen aan je te denken...
hoever zal ze nu in iui nmr. 4 zitten.   en...??
je bent nu volgens mij  ruim een week bezig.

ik heb gister de medicijnen gehaald voor de 1ste ivf.
jemig zeg... de onderste plank van de koelkast ligt nu echt vol.
wat een tabletten en injectie's.
(lijk wel een verslaafde)
ik hoop volgende week te kunnen starten.
het is nu wachten op mijn menstruatie.

fijn weekend.

&
veel liefs, jana.

Lieve Jana

wat lief dat je aan me gedacht hebt!
Ben op dag 9 aanbeland in deze cyclus, tamoxifen geslikt van dag 3-7. Geen last van bijwerkingen, dus dat is fijn (hoogstens wat mood swings, normaal alleen vlak voor ik ongesteld word, dus dat zou door de tamoxifen kunnen komen?).
Ik heb een uurtje geleden de pregnyl gezet, want er is een groot genoeg eitje! Jammergenoeg is het er maar eentje, ze hadden er liever twee of drie gezien, maar goed... beter 1 dan geen!! Maandagochtend de inseminatie, op dag 11. Da's wel vrij snel, misschien dat door de tamoxifen het eitje ook sneller groeit?
Tamoxifen (tabletvorm)  is een middel dat ze in eerste instantie gebruiken bij vrouwen die behandeld zijn voor borstkanker, voor hun hormoonhuishouding. Het bleek dat een bijwerking is dat de eierstokken worden aangespoord iets productiever te worden - dus als het goed is meer dan 1 eitje ; ) EN een bijwerking is een extra dik baarmoederslijmvlies, gunstig voor een innesteling van een evt. bevruchting. Door de clomid had ik steeds die cystes, nu is het hopen dat die wegblijven met tamoxifen. We zullen zien .
Het is weer een heel verhaal geworden, hoop dat je dat okee vindt?
Maar hoe gaat het met jou? Je hebt al een koelkast vol medicijnen schreef je! Hoeveel verschillende dingen moet je gebruiken? Spuiten of slikken? (niet dubbelzinnig bedoeld ) Zie je er tegen op? Het is voor een goed doel, het lijkt me zo dat de kansen op een goeie afloop ook veel groter zijn dan iui, dus ik heb er alle vertrouwen in dat het gaat lukken! Wanneer verwacht je je menstruatie, een dezer dagen al?
Laat je het me weten wanneer je gaat starten met de hormonen?
Ik hoop voor je dat het snel zal zijn!
Fijn weekend (ga je nog iets leuks doen zondag?)
Groetjes, Maan

Lieve maan, ,

WOUW.. wat heb jij een snelle cyclus zeg.
na dag 9 al je pregnyl zetten.
dus dat betekend maandag de insiminatie??
ik ga hard voor je duimen.
heffie spul trouwens die tamoxifen.....
heb je geen last van bijwerkingen?
ik start ws. eind volgende week, dus ik moet nog even geduld hebben.

je lange verhalen zijn helemaal niet erg, in tegendeel juist.
die van mij worden ook steeds langer trouwens.... hahaha.
doordat je langer met elkaar "mailt", wil je ook steeds meer vertellen.
en leer je elkaar daardoor ook wat beter kennen.
prima!!

liefs, jana.

Terug
Bovenaan