Vloeien keizersnede

<p>Hoi allemaal,</p><p>Ik heb hierover al een forum geopend maar dat kan ik niet meer terug vinden.</p><p>graag hoor ik jullie verhalen over de hoeveelheid vloeien na de keizersneden.</p><p>bij mij was het zo: 2 dagen na keizersnede heb ik normaal gevloeid, mocht toen naar huis. Daarna vloeide ik niet veel, vanaf dag 5 was het bijna niks meer. Dag 9 begon ik veel te vloeien, dat duurde 5 dagen(heb in die 5 dagen paar grote stolsels verkorten en de hoeveelheid bloed was nog meer dan de eerste dagen na de keizersnede, kleur was helderrood) . Toen naar het ziekenhuis voor controle omdat ik het niet vertrouwde, soms vloeide ik meer dan een maandverband in een half uur. Verloskundig vond het nog te vroeg om actie te nemen dus was toen naar huis gestuurd. Daarna heb ik 5 dagen bijna niks gevloeid, alleen begon ik net (dag 19) weer ineens veel te vloeien, kleur is ook gewoon nog helderrood, binnen half uur weer een maandverband vol terwijl ik al lig. Het is nu iets rustiger maar vind het wel eng als het zo door blijft vloeien. </p><p>Hoe was jullie ervaring? En de kleur van de bloed? Werd het op een gegeven moment niet wat donkerder of bruin? Alvast bedankt! </p>

Ik heb 10 weken terug een keizersnee gehad. In totaal heb ik 6 weken gevloeid. Soms stopte het een paat dagen, maar kwam het toch weer terug. Na 7 weken werd ik weer ongesteld. Dat was heel duidelijk. Het bloed van het vloeien werd idd steeds donkerder en draderiger (beetje vies, sorry) En toen ik ongesteld werd, was het bloed helderrood. 
Ik vloeide nooit zoveel dat ik in  een half uur een maandverband vol had! Dat klinkt toch wel een béétje zorgwekkend op dag 19! Dat je op dag 19 nog vloeit, is wel normaal.. maar zoveel, ik weet niet of dat goed is! 
Ik zou in jouw geval maar weer eens contact opnemen met de verloskundige. Succes! 

Ik heb vandaag 10 weken geleden geleden een keizersnede gehad. Het werd bij mij nadat ik terug kwam uit het ziekenhuis steeds minder en anderhalve week later ineens weer meer, daarna stopte het (na 3,5 weken ofzo) en begon het weer een week later. Daarna is het gestopt (na 5 dagen geloof ik ongeveer). Een week later werd ik ongesteld (dacht ik, maar ik ben het nog niet weer geworden dus misschien was het ook wel nog een 'rest').
In een halfuur een maandverband vol klinkt wel redelijk veel hoor (hoewel ik natuurlijk niet weet hoe groot maandverband je gebruikt en of het echt vol vol is of redelijk veel lijkt). Hoe dan ook zou ik als je je zorgen maakt gewoon opnieuw contact opnemen met je huisarts of het ziekenhuis. Onze kraamverzorgster vroeg er ook naar die eerste week en toen ik vroeg waarom zei ze dat het niet heel veel meer mocht zijn ineens. Dus even laten checken kan geen kwaad, maar je ook niet té veel zorgen maken!!

Ik heb 2x een keizersnede gehad. Heb beide keren 7 weken gevloeid. De ene dag meer als de andere dag maar wel elke dag bloedverlies. 
Mocht je het niet vertrouwen zou ik gewoon bellen. Volg je gevoel.
Veel succes!

Hoi allemaal,
hadden jullie toen jullie weer bloedverlies hadden(of weer meer werden) ook helderrrood bloed? Bij mij is het nu nog zo rood, lijkt mij dus geen oude bloed. Als ik lig dan vloei ik minder maar zodra ik ga opstaan komt er gelijk weer zo waterige bloed uit. Moest vorig keer van ziekenhuis afwachten tot 6 weken na keizersnede, dus geen zin meer om weer te gaan bellen. 

13 weken geleden spoedkeizersnede gehad en heb in totaal 6 weken gevloeid. Dat is de normale tijd om te vloeien, het is niet zoals menstruatie dit gaat namelijk om een wond(van de placenta) in de baarmoeder die genezen moet worden en daar van is die bloeding. Begin is het helderrood met stolsols en na een 2/3 weken wordt het donkerder.

Ik heb na de keizersnede vier weken gevloeid. Het werd bij mij geleidelijk steeds iets minder. Ik gebruikte eerste kraamverband, toen maandverband en vanaf vier weken was een inlegkruisje voldoende. Toen had ik alleen af en toe nog wat bruin verlies. De eerste drie weken vond ik het wel helder rood. 

Terug
Bovenaan