Vloeien na bevalling

Ik ben even op zoek naar ervaringen. Ik ben bijna 7 weken geleden bevallen van een prachtig ventje. Helaas kwam de placenta niet vanzelf en moest ik op het laatst toch nog naar het ziekenhuis voor een manuele placenta verwijdering. Het bloedverlies daarna vond ik erg meevallen, ook geen stolsels gehad. Ik dacht er dus snel vanaf te zijn, alleen nu bijna 7 weken later heb ik nog steeds licht bloedverlies. Het is op te vangen met inlegkruisjes en lichtroze (misschien ook wel wondvocht?) Is dit normaal? Heeft iemand hier ervaring mee?<br />
 
Hoi! Ik vloeide ook minimaal na de bevalling. Het klinkt alsof het bijna over is. Nog even de tijd geven ☺️ ik had wat je omschrijft tot zes weken na de bevalling.
 
Toevallig ben ik ook 7 weken geleden bevallen en herken je verhaal. Ik ben wel weer gestart met de pil. De verloskundige vertelde me dat het wel een of twee strips kan duren voor dat het allemaal weer wat “normaal” is. Soms heb ik een dag geen bloedverlies en de dag daarna weer wel een beetje. Heeft volgens haar met afscheiding van baarmoederhalsslijm te maken. Zolang je geen koorts of buikklachten hebt zou ik het afwachten. Bij twijfel gewoon even de verloskundige bellen?
 
Ik had dit ook! bij zes weken met telefonisch consult zei mijn verloskundige dat ik nog 2 weken moest af wachten maar met 8 weken was het nog niet over. Toen via de huisarts doorverwezen naar de gynaecoloog en bleek ik nog een placenta rest van 3 bij 4 cm te hebben. Terwijl ze dachten dat mijn placenta er gewoon goed uit gekomen was. Dus 10 weken na de bevalling is die rest met een kijkoperatie verwijderd. Daarna was het gelukkig opgelost.
Ik wil je niet bang maken maar houd het dus wel goed in de gaten desnoods een keer contact opnemen met je huisarts als je het niet vertrouwt.
 
Bedankt voor jullie reacties, ik heb gelukkig geen andere klachten dus kijk het nog even aan. Hopelijk stopt het snel en anders neem ik contact op met de vk of huisarts.
 
Ik vloeide ook lang na.
En werd pas na 11 weken echt vreselijk ongesteld.
Ze adviseren om met 12 weken na te laten kijken. Dus ik zat toen een beetje in de stress. Maar daarna was alles weer normaal..
 
Terug
Bovenaan