Vloeien of ongesteld?

Hoi dames!

Vier weken geleden ben ik bevallen. Na 2 weken was het bloeden grotendeels gestopt. Nu heb ik sinds vandaag weer helderrood bloedverlies. Is dit mijn eerste menstruatie? Wat denken jullie?

Groetjes!

Hi!
Was de bloeding al geheel gestopt ?
Vloeing kan namelijk weer heftiger worden als je weer actiever wordt (meer lopen/sporten/weer werken, etc).

Allereerst nog gefeliciteerd!

Ik zou deze vraag denk ik neerleggen bij de verloskundige / gynaecoloog waar je onder behandeling staat. En het verder even aankijken hoe erg het bloeden gaat worden en hoe lang het gaat duren. Het kan wel, maar je kunt ook extra gaan vloeien door meer beweging etc.

Ik wil je absoluut niet bang maken, maar bij mij bleek er een restje achter te zijn gebleven in de baarmoeder waardoor ik steeds meer bloedverlies kreeg. Hierdoor heb ik uiteindelijk erge bloedarmoede gekregen en heb na een bloedtransfusie nog maanden nodig gehad om te oude te worden. 

Kan allebei... kijk even hoe lang het aanhoudt!

Ik ben 2x bevallen en beide keren stopte het vloeien na 4 weken en exact 5 weken na de bevalling begon het weer (beide bevallingen precies hetzelfde!) Ik twijfelde ook of het wel een menstruatie was, maar beide keren hield het zo'n 6 dagen aan en exact 4 weken later vloeide ik wéér, dus dat was genoeg zekerheid om te zeggen dat het een gewone menstruatie was.

Dus ik was beide keren weer na 5 weken ongesteld en had direct weer een normale cyclus van zo'n 28 dagen. Maar dat is lang niet bij iedereen zo

Terug
Bovenaan