Vloeien

Hallo allemaal, wie herkent dit:
11 augustus ben ik bevallen van een (prachtige) dochter.
Na 5 dagen begon ik ineens tamelijk veel te vloeien (bloedverlies), en na nog eens 2 dagen met toeters en belen heropgenomen in het ziekenhuis ivm zeer hevig bloedverlies.
Na onderzoek bleek nog een deel van de placenta en vlies achtergebleven te zijn in mijn baarmoeder, wat onder narcose verwijderd moest worden, een curretage dus.
Na de curretage geen bloedverlies,  3 dagen later weer opnieuw en dat is nu nog steeds zo.
Heeft iemand ervaring hiermee? Ik vraag mij af hoelang dat vloeien (stevig menstruatieachtig) door kan gaan. Ben namelijk zoveel verloren dat mij HB (ijzergehalte in het bloed) enorm laag is en lang vloeien dit ook niet bevordert.
Groeten, Claudia.
(moeder van 2 prachtige dochters!)

Bloedverlies na een bevalling kan 6 weken aanhouden, bij mij was het de eerste paar dagen heftig, daarna een paar dagen bijna alleen wondvocht, maar  toen bloedverlies als een normale menstruatie met af en toe een paar dagen alleen maar wondvocht.
Als je veel doet, bloed je ook meer. Mijn man was gelukkig 5 weken thuis, dus daarom had ik ook veel dagen met alleen maar wondvochtverlies. Ik heb pas ruim 7 weken na mijn bevalling de maandverbandjes kunnen verwijderen, er bleef toch regelmatig wat vloeien. Maar ik neem aan dat het na een curatage wat anders verloopt (baarmoeder is toch weer opnieuw beschadigd).
Maar bel anders even met de verloskundige, die weten het het beste. (mag je ook bellen hiervoor)

Hallo mama Bal, dank je voor je reactie.
Klinkt eigenlijk ook logisch wat je schrijft. Als ik erover nadenk kan het vloeien idd nog gemakkelijk van de bevalling zijn, daar heb ik niet zo bij stil gestaan. Was helemaal gefixeerd op die curretage.
Mijn verloskundige wist het ook niet zo goed en die verwees me terug naar het ziekenhuis. Alleen heb ik de laatste maanden heel veel tijd in het ziekenhuis door moeten brengen en ben ik daar niet zo happig op.....ik wacht gewoon nog even een weekje of wat af.
Ik ben wel wat geruster nu, dank je wel!
Groeten, Claudia.

Ik heb zelf gelukkig nog nooit een curatage mee gemaakt, maar bevallen heb ik al drie keer gedaan. Ben blij dat ik je wat gerust heb kunnen stellen en hoop dat het snel minder wordt (het vloeien).
Mijn verloskundige raadde mij trouwens floradix aan, zeker ook voor het ijzergehalte. Ik heb het niet gebruikt omdat ik mij na deze bevalling en de eerste weken met borstvoeding beter voelde  dan bij mijn andere twee. Blijf nu ook beter op gewicht.

Ik heb namelijk bij alle drie de zwangerschappen veel gespugd en ben lichter uit de zwangerschap gekomen dan dat ik erin gegaan ben (hoef je niet jaloers op te worden, voelt echt niet fijn), met borstvoeding geven val ik nog meer af. Moet minimaal 12 sneden brood en een fikse avondmaaltijd eten wil ik op gewicht blijven. Bij mijn eerste twee hielp zoveel eten zelfs niet, viel ik nog meer af. Kortom ik stond te tollen op mijn benen en durfde niet ver van huis af. Was ik deze keer ook weer bang voor, maar ik kan het deze keer goed onder controle houden. Maar floradix schijnt echt te werken! En RUST natuurlijk!

Succes

Hallo Mama Bal, ik gebruik ook Floradix, heb ook wel het gevoel dat het een goede aanvulling is.
Verder maar afwachten hoe het gaan verlopen, mijn vk vertelde dat ik er rekening mee moest houden dat het nog minstens 2 maanden duurt voordat ik weer een beetje de oude ben.
Poeh.....en dat is afzien hoor.
Gelukkig groeit de kleine meid als kool en haar grote zus (2,5 jaar) is echt superlief, zonder spoortje van jaloezie, dus dat maakt het iets makkelijker, maar wat ik zo ontzettend erg vind is dat ik niet in staat ben iets leuks te doen met de oudste (bv speeltuin of zwemmen). Ben na korte tijd gewoon kapot moe.
De laatste maanden van de zwangerschap heb ik al de meeste tijd in het ziekenhuis doorgebracht en heeft ze toch al meer in eigen tuin moeten doorbrengen dan wat anders, dus dat vind ik heel erg zielig.
Niet dat ze klaagt, maar toch.....zal blij zijn als het weer beter met me gaat!

Terug
Bovenaan