Vloeien

Heeft iemand ervaring met het volgende?

Ik heb tot ongeveer 4 weken na de bevalling gevloeit, daarna ongeveer 2 weken niet, toen werd ik met 6 weken ongesteld (tenminste daar ging ik vanuit) en dat duurde ongeveer een week en toen na een paar dagen begon ik weer te vloeien (aardig veel) en dat duurt nu alweer een paar dagen (mijn dochter is nu ruim 8 weken).

Weet iemand of dit gewoon ongesteldheid is die nog niet helemaal z'n ritme gevonden heeft of heeft het nog met de bevalling te maken?

Alvast bedankt.

hoi ik had dit precies het zelfde als jouw. Maar het is niet erg. Ik was toevallig toch bij de dokter dus had het er even over gehad.. Bij sommige is dat alles nog even niet in ritme (zelfs als je de pil slikt kun je gaan vloeien) Het komt vanzelf goed!

Hier is het ook zo weer op gang gekomen. Inmiddels is mijn kleine bijna 8 maanden en ben ik al 5 maanden regelmatig ongesteld (elke 4 weken, kan er de wekker op gelijk zetten). Overigens hier geen pil of ander hormonale anticonceptie, omdat ik daar niet tegen kan. Maar goed de eerste 2,5-3 maanden na de bevalling was het erg rommelig en toen was het plotseling weer normaal. Mijn dokter wil overigens niets laten nakijken (tenzij er iets ernstigs is), omdat ze zegt dat je na een zwangerschap en bevalling ongeveer een jaar nodig hebt om weer volledig te herstellen.

Gewoon even aankijken dus en erop vertrouwen dat jouw lichaam bezig is 'weer de oude' te worden ;-)

Liefs, Marieke
(november-mama)

Terug
Bovenaan