Vlokkentest goed maar steeds zorgwekkende echo's

<p>Pff waar moet je beginnen,</p><p>Ik ben op dit moment 15 weken zwanger van een zoontje . Dit is onze 7de zwangerschap waren van we al twee prachtige kinderen hebben. Geen zwangerschap een roze of blauwe wolk maar die zijn we vergeten na de komst van onze dochter en zoon. </p><p>Dolgelukkig ware we toen we er achter kwamen dat we weer in verwachting waren maar helaas bleek bij de eerste echo al duidelijk dat er heel veel vocht bij de baby zat zowel bij hoofdke al de rug. We moesten even afwachten want dit gebeurende wel eens vaker bij een 9 weken termijn echo. Dus twee weken later terug na de gynaecoloog en daar werd weer bevestigd dat het toch wel zorgwekkend eruit zag nog meer verdikte nekplooi. Meteen werd er een afspraak gemaakt in het Erasmus Nijmegen. Nog geen week later zaten we daarvoor een medische echo en een vlokkentest. Op de echo was een duidelijke verdikte nekplooi te zien van 10,5 een navelbreuk en ze dachten dat onze zoon maar een hartkamer heeft.  Dus werd ons aangeraden vlokkentest te doen.  Ze gingen uit van chroomsoon afwijking 21 18 of ,13. Na drie dagen de eerste uitslag . Het was niet een van deze chroomsoon afwijking. Opgelucht maar wat dan?? Over twee weken zou de volgende uitslag komen maar die twee weken werd 3 weken vol spanning stress  ... Totaal nergens zin in gewoon onmenselijk om vol te houden pff. Ook bij deze uitslag werd geen chroomsoon afwijking gevonden. Je zou denken dat je opgelucht zou zijn maar nee hoor er was wel duidelijk iets mis met alles wat ze op de echo's hadden gezien . Dus werd er weer een afspraak gemaakt voor nog een medische echo. Voor aanstaande maandag. Ik weet gewoon niet meer hoe en wat ik moet denken . Het is zo onwerkelijk en tegelijkertijd zo onmenselijk niet weten wat er kme je kindje aan de hand is . Er wordt alles aan gedaan om er achter te komen maar wat een hoop spanning brengt dit . Ik ben heel benieuwd of er iemand is die dit ook heeft meegemaakt en wat en hoe het nu gaat.</p><p> </p>

Bij ons betekende vocht rond het hoofdje en rug een paetiele mola zwangerschap. Nog voor de ounctie was al dyudeduid dat het vruchtje aan het iverkiover was. Dit was rond 14 weken. 
Ik heb eigenlijk geen idee of dit met een vlokkentest ook geconstateerd kan worden. Wij wisten het pas na onderzoek op het vruchtje zelf. 
Heel veel sterkte in deze onzekere tijden. 

Terug
Bovenaan