vlokkentest ok , maar nu?

<p>Weer zwanger, inmiddels 14 weken. Bij de eerste echo was alles prima. Bij de tweede echo bij 10 weken was veel vocht te zien rond het nekje en ruggetje van de baby. Zelfs ook wat bij de buik.</p><p>Echt niet goed, zo omschreef de verloskundige het. We zijn doorverwezen naar het ziekenhuis en hebben een vlokkentest gehad. De uitslag van de sneltest was prima. Geen afwijkingen. De uitslag van de uitgebreide test kwam eergisteren met de post. Ook geen afwijkingen gevonden.</p><p> </p><p>Ik was er zelf van overtuigd dat er wat gevonden zou worden aangezien de verloskundige zo stellig was. Ze dacht zelfs dat de baby een dezer dagen in mijn buik zou overlijden vertelde ze. <br />En nu ben ik dus al weken verder zonder zwangerschapscontroles gehad te hebben maar wel met de grote vraag wat nu?<br /><br /></p><p>Ze hebben toch duidelijk iets gezien bij de echo wat niet goed was. De verloskundige stuurde ook een beetje richting beeindiggen als de baby niet zelf zou overlijden maar dat gaan we toch zeker niet zomaar doen als er niks uit de testen komt.<br />Zijn er nog meer ouders die iets soortgelijks hebben meegemaakt? En hoe is dat afgelopen?</p><p> </p>

Hallo toekomstige mama,
Ik heb in 2018 ook een slechte echo gehad, maar toen was ik al 20 weken zwanger. Onze zoon liep 3 weken achter in groei. De echoscopiste wist bijna zeker dat onze zoon een skeletafwijking zou hebben gezien de forse groeivertraging. Met spoed doorverwezen naar het WKZ voor opnieuw echo etc. Gelijk met spoed een vechter punctie en bloed moeten geven. Mijn man moest ook bloed komen geven want se dachten dat mijn man en ik een slechte match waren. Nee we zijn geen familie oid.
De gynaecoloog gaf op basis van alle echo's ons 1% kans op een gezond kind en we moesten zeer zeker risico houden op een kind met een (ernstige) afwijking. We werden die dag ook met spoed verwezen naar de klinisch geneticus én maatschappelijk werk. Die plaats genoemde begon al over welke soorten afscheid dat er zijn, mandjes of kistjes voor de baby etc.
Dat wilde ik natuurlijk niet horen en was zeer emotioneel. Uiteindelijk met 23+5- besloten de zwangerschap door te zetten maar we hadden nog geen uitslagen. Pas met 24+6 oid kregen we alle uitslahen: onze zoon was die ene procent. Alle uitslagen waren goed, mijn placenta was het probleem. Wel de gehele zwangerschap onder strikte controle met uiteindelijk een opname toen ik 27 weken zwanger was. 5 weken daar nog liggen "broeden want mijn doorbloeding was zeer slecht van de placenta. Uiteindelijk na 32 weken is onze zoon geboren. Liep 4 weken en 3 dagen achter qua groei: hij was slechts 34cm en 925 gram. 
Nu is hij 16 maanden niet gecorrigeerd en hij doet het super. Tis een klein manneke dat nog veel te licht is, maar dat heeft gewoon tijd nodig!
Als je vragen hebt, stel ze gerust.
Sterke En zet hem op!
Dikke knuffel.

hey hey aller eerste gefeliciteerd met je zwangerschap!?   hier het zelfde, mijn dochtertje had ook veel vocht rondom de nekje en buikje en ruggetje. Vlokkentest was goed gelukkig, de sneltest en de uitgebreide test! 17 weken echo en 20 weken echo ook goed! Ze is kerngezond geboren met 41+2 vorig jaar??. Haar nekplooimeting was 7,2, verloskundige vertelde veel informatie en dat het niet goed is, had me eigen al voorbereid op het ergste. een nekplooimeting is een risico en hoeft niet altijd iets te betekenen. er is meer kans dat het gezond is dan dat het niet goed zit, ik heb 9 maanden lang elke dag stress gehad maar geloof me, het zit goed! Vertrouw er op?   ??

Maar ook even tenzijde 10 weken is erg vroeg voor een nekplooi meting?? Bij mij het vocht ook verdwenen bij 17 weken echo.. dus dat zou ook kunnen bij jou kindje. Vind het gek dat ze bij jou zo vroeg al een nekplooimeting doen?? Ik zou ze even contacteren voor een 17 weken echo. 
succes?

Ja de verloskundigge heeft het gemeten bij 10 weken maar zei er gelijk bij dat dit eigenlijk niet betrouwbaar was omdat het te vroeg was. Zij meette 10mm. In het ziekenhuis kwamen ze bij 12 weken op 7 ongeveer. We moeten morgen weer terug komen om de uitslagen te bespreken en dan zullen we wel zien wat ze nog meer van plan zijn. De vlokkentest , sneltest en uitgebreide was helemaal goed. Dus als het vocht er nu nog zit ( vandaag 15 weken precies ) ja wat dan..ik heb geen idee

[quote quote=10593348]Hoe is dit afgelopen ? Ik zit momenteel in precies de zelfde periode[/quote]
Wij ook, zenuwslopend! Worden vandaag morgen gebeld. Doe niets anders dan op Google zoeken naar goede afloop.
Veel sterkte!

Terug
Bovenaan