vlokkentest

Ik ben zwanger van mijn vierde en laat dit keer een vlokkentest doen. Hierdoor merk ik dat ik niet blij durf te zijn met deze zwangerschap, want als het niet goed is weet ik dat ik de zwangerschap wil beeindigen. Vind het erg verwarrend, deze tijd. Heeft iemand hier ervaring mee?
 
Hoe lang ben je zwanger? Een triple boedtest in week 10 in combi met nekplooimeting in week 12 overwogen? Of wil je ook onderzoek doen naar andere afwijkingen dan syndroom van Down?
Ik heb deze 2 testen gedaan, geven een kans en erna was ik heel blij. Mara dan weet je het ook al na week 12...
Sterkte en geniet er toch maar van
 
Hoi Nicolet,

Ja ik heb ervaring. Ik heb bij mijn 4e zwangerschap ook een vlokkentest laten doen en die was niet goed. Ik zou een dochter krijgen met het syndroom van down. Hoe zwaar en met welke complicaties kon men niet aangeven behalve dat het varieerde van goed functionerend tot overlijden na de geboorte. Mijn man en ik hadden afgesproken voor beindiging als de test niet goed zou zijn en zo is het ook gegaan. Natuurlijk was het een heftige ervaring met zeer veel verdriet maar wij durfden het niet aan... Achteraf kan ik zeggen dat ik het instinctief wist dat het niet goed was en daarom ook wisselende gevoelens had over de zwangerschap. De ene keer blij en de andere keer heel bang. Ik herken je verhaal dan ook zeker. Het vervelende is dat je er gewoon doorheen moet. De test op zich stelt niet zoveel voor het wachten op de uitslag des te meer. Een goede uitslag krijg je per brief een slechte uitslag telefonisch. Toen het telefoontje kwam, stond mijn hart even stil. Ik hoop voor jou dat de telefoon oorverdovend stil blijft en je tijdens de overige 6 maanden van je zwangerschap superblij kunt zijn.

Heel veel geluk!
Roos
 
ik krijg de kriebels als ik lees dat kinderen met het syndroom van down niet gewenst zijn...
alles moet perfect zijn zelfs onze kinderen alles wat afwijkt van "normaal" moet weggehaald worden...
Ik heb 6 maanden geleden een dochtertje gekregen met het syndroom van down en ze is een verrijking van ons leven (ons 1e kindje)

 
Terug
Bovenaan