vlokkentest

hallo lieverds,
Heeft er iemand ervaring met de vlokkentest? Ik heb me aangemeld om woensdag me te laten testen. Er zitten wel risico's aan vast en ik heb er van alles over gelezen. Ook dat je twee dagen daarna wat rustig aan moet doen. Is dat echt zo? Ik zit nu in de 11e week en alles gaat verder nog goed. Wel weer wat stress aan mijn hoofd. En nu net een nieuw huis wat ik moet gaan verven en inrichten etc.
Ben best wel wat jaloers op diegene die zich alleen maar zorgen hoeft te maken over wat ze vandaag moeten gaan eten.
Hoop dat alles goed gaat met jullie
buurmeisje

Hoi Buurmeisje,

Die 2 dagen rustig aan zullen ze niet voor niets voorschrijven, want ze prikken toch een gaatje in de vruchtzak?! Gewoon nog een keer vragen bij de gyneacoloog die de test uitvoert.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar wil je wel sterkte wensen en dat je een goede uitslag kan verwachten.

Succes,

Saskia mv Huub(4), Jelle(2) en 33w1d zwanger.

Hallo buuv,

Er is een kans van 1 op 200 dat een vlokkentest een miskraam oplevert.
Zelf heb ik hem een tijdje geleden gehad en het was niet fijn, maar het viel me mee.
De dag zelf ben ik wel thuisgebleven maar voelde me eigenlijk wel goed.
De dagen erna ben ik weer gaan werken, maar was ik toch wel erg moe.
Het ergste vond ik nog het wachten op de uitslag, dat meer als 2 weken duurde.
sterkte ermee
groeten
Rachel

Hoi buurmeisje,

Ik heb er zelf geen ervaring mee, want ik heb ervoor gekozen geen vlokkentest te laten doen. Niet alleen vanwege de - zeer geringe - kans op een miskraam, maar vooral omdat we hebben besloten dat elk kindje bij ons welkom is, en omdat we de natuur haar gang willen laten gaan. Zo'n onderzoek lijkt me geen pretje, dus ik wil je vooral veel succes wensen. En neem lekker die rust, hoor! Ze zullen dat niet voor niks zeggen. Het lijkt me dat je het ook emotioneel eventjes moet verwerken, en daar moet je jezelf ook lekker de tijd voor geven.

Succes!
Hilde

Hoi, ik heb zelf geen vlokkentest gedaan en ook geen vruchtwaterpunctie, maar de punctie heeft wel iets minder risico op miskraam dan de vlokkentest. Daarom zou ik zelf altijd voor de punctie kiezen, maar het nadeel is dat je dan verder bent in je zwangerschap natuurlijk, mocht je echt besluiten het te willen afbreken.... ik zelf heb alleen de nekplooimeting gedaan, en die gaf een hele posititeve uitslag, en anders is het kindje ook welkom.

nu sterkte ermee, en neem vooral geen risico, ga maar lekker twee dagen uitrusten daarna!!!!!

groetjes v mm,. 24+6

Hallo,

Ik heb de vlokkentest laten doen en ik moest inderdaad 2 dagen absolute rust houden, het een week rustig aan doen en een week geen sex.
Ivm de kans op een miskraam zou ik me er inderdaad wel aan houden als ik jou was. Mocht je er nog meer vragen over hebben hoor ik het wel.

groetjes Danique
37w0d

Hoi buurmeisje,

wat je doet wel of geen vlokketest of vruchtwaterpunctie is geheel jou keus.
Wij hebben wel de vruchtwaterpunctie laten doen omdat de nekplooi namelijk nogal dik was 4,4cm en dan kwam ik uit met de bloedtest op kans van 1 op 8......ik was finaal tegen al die testen en heb ook altijd gezegt dat doe ik never nooit niet.
Maar toen we die uitslag kregen zijn we toch overstag gegaan en mede namens dat ik niet nog eens 6maanden in onzekerheid wilde zwangeren zeg maar.
De vwp viel me 100% mee de prik voel je heel even maar was daarna gelijk weg .Wel heb ik een dag of 4 zeker het gevoel gehad ongesteld te gaan worden en idd zoals al gezegt is hou je aan die dagen rust want die geven ze je niet voor niets.
En wat de uitslag ook mag zijn van je test laat niemand jou keus bepalen die bepaal je zelf ......het vervelende is idd het wachten op de uitslag al had ik die gelukkig al na een week die wel een jaar leek te duren.Onze uitslag was gelukkig helemaal goed dus ik kon lekker door zwangeren zonder twijfels......

Laat even weten hoe het af is gelopen dikke knuffffff en succes woensdag

Corina 29weken+1dag

lieve dames,
heel erg bedankt voor jullie reacties.
Ik ga morgenvroeg naar t ziekenhuis en ben wel een beetje nerveus. Daarna maar even rustig aandoen. Ik ga denk ik maar gordijnen naaien. De gynaecoloog had het over een uitslag aan het eind van volgende week.
Nogmaals bedankt, ik voel me erg gesteund hier
buurmeisje

Terug
Bovenaan