vlokkentest

Hoi,

Ik heb dinsdag de echo gehad voor de combinatietest en daar reageerde de baby helemaal niet op.
De echoscopiste zei dat het sliep en dat het wel vaker voorkomt en ik moest springen en heb van alles gedaan om het maar even van de kant af te krijgen zodat de nek gemeten kon worden.
We zagen alleen ook dat er weinig vruchtwater was en dat vroeg ik en dat bevestigde de echoscopiste en nog geen 24 uur later werd ik gebeld door het ziekenhuis dat ik verhoogde kans op down syndroom heb en of we meteen naar het ziekenhuis wilde komen.
Dat hebben we meteen gedaan en de kans is 1:120 dus op zich niet heel slecht in combinatie met zo weinig vruchtwater en het bijna niet bewegen is het dus wel genoeg om ongerust te zijn.

We krijgen nu volgende week een vlokkentest omdat de vruchtwaterpuntie nog niet kan en het wachten daarop in totaal met de uitslag een maand is en de vlokkentest 2 weken na het prikken.

Maar het is zo onwerkelijk we hebben al spullen gekregen en waren er helemaal blij mee.
En nu weet je dus niet of je uberhaupt nog wel dit kindje krijgt.

Heeft iemand ongeveer hetzelfde mee gemaakt?
En liepen of lopen jullie ook zo verdwaasd rond?

Dit is echt het moeilijkste wat ik ooit heb mee gemaakt

Niet naief....het is logisch dat je begint met dromen als je een positieve test ziet...
Als iedereen de zwangerschap ingaat met het idee er kan wat mis zijn dan liepen er een hoop chagarijnige mensen hier rond...

Wijzelf zijn een kindje verloren na een slechte 20-weken echo en onbezorgd zwanger zijn zit er voor ons niet meer in.
Maar gelukkig denken de meesten van ons nog steeds..."het gebeurt bij een ander niet bij ons" en zo hoort het ook te zijn vind ik.

ik wens je veel succes met het afwachten en duim voor je dat alles goed gaat.

Liefs randy mv Ninthe* 18-11-06, Nova 21-5-08 en nu 18wk+4dgn zwanger...

Zo, dat is even schrikken zeg! Natuurlijk ga je er in eerste instantie van uit dat het een gezond kindje is, dat is niet naïef. Ik wil je heel veel sterkte wensen met de vlokkentest en ik duim voor je dat de uitslag goed is!!

Dank jullie wel voor de lieve reactie.
Wij krijgen morgen over 2 weken de uitslag daarom hebben we voor een vlokkentest gekozen omdat dat sneller gaat dat vwp.
Dan ben ik rond de 16 weken.

Terug
Bovenaan