vlokkentest

Hoi,

Ik heb dinsdag de echo gehad voor de combinatietest en daar reageerde de baby helemaal niet op.
De echoscopiste zei dat het sliep en dat het wel vaker voorkomt en ik moest springen en heb van alles gedaan om het maar even van de kant af te krijgen zodat de nek gemeten kon worden.
We zagen alleen ook dat er weinig vruchtwater was en dat vroeg ik en dat bevestigde de echoscopiste en nog geen 24 uur later werd ik gebeld door het ziekenhuis dat ik verhoogde kans op down syndroom heb en of we meteen naar het ziekenhuis wilde komen.
Dat hebben we meteen gedaan en de kans is 1:120 dus op zich niet heel slecht in combinatie met zo weinig vruchtwater en het bijna niet bewegen is het dus wel genoeg om ongerust te zijn.

We krijgen nu volgende week een vlokkentest omdat de vruchtwaterpuntie nog niet kan en het wachten daarop in totaal met de uitslag een maand is en de vlokkentest 2 weken na het prikken.

Maar het is zo onwerkelijk we hebben al spullen gekregen en waren er helemaal blij mee.
En nu weet je dus niet of je uberhaupt nog wel dit kindje krijgt.

Heeft iemand ongeveer hetzelfde mee gemaakt?
En liepen of lopen jullie ook zo verdwaasd rond?

Dit is echt het moeilijkste wat ik ooit heb mee gemaakt

Wij hebben ook eenhele slechte uitslag gekregen van de combinatietest. Het gaat om een kansberekening en die hadden wij 1:10, dus een zeer verhoogd risico. Ik ben me dood geschrokken en je rekent ere totaal niet op. We hebben wel heel bewust gekozen voor prenatale diagnostiek, omdat wij al 3 kinderen hebben en deze zwangerschap ook niet echt gepland is (wel gewenst!!!)
Ik was te laat voor de vlokkentest en moest dus een vruchtwaterpunctie ondergaan. (VWP is ook iets betrouwbaarder dan de vlokkentest). Het waren slopende weken van wachten, twijfelen, emoties enz. We hebben het verlossende antwoord gekregen dat er geen afwijking is gevonden en ook de 20 wewken echo zag er goed uit.
Inmiddels ben ik nu 38 weken zwanger en kan dus elk moment gaan bevallen. We kijken erg uit naar ons aanstaand meisje....Ik wens je heel veel sterkte in deze moeilkijke en slopende tijd. Heel veel groetjes....

Terug
Bovenaan