vlooienplaag??

hallo allemaal,
ik had net een vriendin van me op bezoek,nu ja,
ze wou amper binnen komen,
vertelde me dat ze vlooien had in haar woning,en ze heeft niet eens dieren..??
dat terwyl ik weet dat ze héél véél poetst(byna griezelig schoon met drie kids..)
op zyn minst vreemd te noemen,al woont ze net als wy wel op het platteland
misschien dat dat ertoe doet..maar nu het probleem..ik wist het antwoord niet,hoop dat één van jullie wel eens ervaring mee heeft gehad..
ze heeft nl een baby (halfjaar oud) een peuter van tweeënhalf en een kind van vier,
en vroeg zich af hoe ze hen kon beschermen tegen vlooien??
by de apotheek gaven ze haar enkel een spray mee om het huis te ontsmetten,
en o ja,ze reageert allergisch op de beten van die beestjes,krygt héle rode vlekjes
en daar moest ze enkel créme opsmeren tegen allergische uitslag
en ze moest dan maar haar allergiepilletjes slikken tegen de jeuk(claritine,die heb ik ook,is tegen allerlei allergieën)
maar ze zei (hélemaal overstuur!!)dat ze die vlooien op het hoofdje van de baby had gezien,en dat één van de andere kids al rode puntjes had van de beten van de vlo,
terwyl ze niks anders deed dan stofzuigen en poetsen om ze het huis uit te krygen
...ze wast echt alles af,draait talloze machines was maar het duurde nu al een week en ze zag weinig verbetering..
weet iemand van jullie wat er gebruikt kan worden van champoo of poeder,spray,pilletjes om de kinderen te beschermen tegen de beten van kattenvlooien??want dat moeten het zyn zei ze, mensen-en hondenvlooien zyn blykbaar uitgestorven..
nu,het is een heel verhaal geworden maar ik hoop dat iemand er meer over weet..
groetjes,anne
 
Wat een verhaal....

Vlooien zijn lastige beestjes.... Wij hebben ze hier ook wel gehad... ook een plaag... maar gelukkig alleen op zolder waar wij een logeerkat hadden gehad...

Hondenvlooien zijn volgens mij hetzelfde als kattenvlooien... maarja daar gaan we maar niet dieper op in... Mogelijk zijn ze via een muis of rat binnen gekomen???

Voor haar is het erg lastig, dat snap ik wel. Vlooien beginnen met één vlo, die legt eitjes en die komen binnen drie weken uit... die vlooien leggen ook weer eitjes... en zo gaat het maar door. Zo kunnen er dus ook elke dag nieuwe eitjes uitkomen....

Vlooien komen normaal niet snel bij mensen, maar als er geen huisdieren aanwezig zijn, zullen ze wel moeten om voeding te kunnen krijgen...

Te schoon zijn, helpt dan eigenlijk ook niet.... vlooienmiddel heeft even tijd nodig om in te werken... en als je het gelijk weer opzuigt, kan het dus niet doorwerken... Maarja met kleine kinderen over de vloer, wil je het spul ook niet zomaar laten liggen...

Als het echt een plaag is, lijkt het mij verstandiger om even tijdelijk ergens anders te gaan logeren en je hele huis te hullen in vlooienbestrijdingsmiddel.... Dit goed laten inwerken. Na drie weken nog wel herhalen.... Misschien kan ze via de plaatselijke reinigingsdienst (bij ons de REINUNIE) een bestrijder langs laten komen. Deze hebben vaak meer verstand van die rotbeestjes dan dat wij dat hebben....

Voor dieren helpt Frontline ontzettend goed, maar het lijkt me niet verstandig dit ook op mensen te gebruiken.... De vlooien moeten gewoon uitgeroeid worden en ik denk dat ze daarvoor beter een deskundige in handen kan nemen....

Groeten Nynke
 
Hoi,
Lastig hoor die vlooien.
Ik heb nog een tip voor iedereen met huisdieren.
Een vlooienband is met kleine kinderen vaak niet zo verstandig omdat ze er misschien aan gaan zitten bij het huisdier. Zo'n band is erg giftig. Je kunt wel een vlooienband (of een stuk ervan)  in de stofzuigerzak doen. Het schijnt dat vlooien niet doodgaan van een vlooienband maar dat de band ervoor zorgt dat ze geen eitjes meer kunnen leggen. Dit helpt natuurlijk niet als je al een plaag hebt, maar dat spreekt voor zich.
Groetjes en succes.
 
Hoi, hoi,

Mijn vriendin heeft dit in het verleden ook gehad. Die heeft ook de reinigingsdienst van de gemeente langs laten komen en was er toen eindelijk vanaf. Je moet dan wel een tijdje uit je huis( hoelang weet ik niet, een paar uur geloof ik) Je kan het bestrijdingsmiddel ook bij de reinigingsdienst kopen. Dit goedje is veel agressiever dan wat je in de winkels kan kopen. Maar je komt er wel vanaf. Daarna heel goed luchten maar dat vertellen ze wel bij de reinigingsdienst.
Voor je vriendin veel succes gewenst.

Groet
 
Hoi,

Een vlo vergist zich wel eens en springt dan op een mens. Waarschijnlijk heeft iemand dat beestje mee naar binnen genomen en heeft zich toen vermenigvuldigd. Of misschien toevallig weken, misschien maanden geleden een hond op visite gehad? Bij gebrek aan huisdieren zal een vlo een mens bijten. Zo te horen stikt het huis ervan want voor iedere vlo die je ziet, kan je er minstens 100 bij optellen in de vorm van eitjes, larve etc.

Het moeten idd kattenvlooien zijn, mensen -en hondenvlooien zijn er bijna niet meer, niet in Nederland in ieder geval.

Stofzuigen helpt niet. Je kan bij de dierenspeciaalzaak spul kopen wat je in je huis moet spuiten en deze moet dan niet alleen tegen de vlo zelf maar ook tegen de larve en eitjes werken. Frontline heeft speciale bussen. Anti-vlooienmiddel voor op mensen is er niet.

Er moet dan hoe dan ook gelucht worden, of je het nou zelf doet of laat doen. Als ik je vriendin was zou ik inderdaad een reinigingsdienst bellen. Je moet dan ook je huis uit maar je bent in één keer van het probleem af. Ik zou dit mijn kinderen (en mezelf) niet aan willen doen. Mocht dit geen mogelijkheid zijn dan naar dierenwinkel voor spul.

groet,
Jinny
 
hallo allemaal,
fyn dat er zoveel (en snel) reakties zyn,
heb haar vanmiddag nog even gesproken,
het is wel vreemd want onderaan en achteraan haar benen zyn inderdaad best veel rode vlekjes,die ontzettend jeuken en volgens haar heeft alleen één van haar zoontje ook enkele puntjes op zyn hiel,de rest van de familie heeft nergens last van,???
maar ze heeft idd de reinigingsdienst gebeld en kreeg al twee flessen met bio-kill
(hoop dat ik het juist zeg)mee dus heeft de stoffen in het huis nu allemaal ingespoten met dat spul..
hoop dat het hiermee opgelost is maar bedankt voor jullie hulp!!
groetjes,anne
 
Terug
Bovenaan