vlskunidge: kind veel te groot

A

Anoniem

Guest
vandaag zei de verloskundige dat ik met mijn 32 wk 5 dagen op 34-35 weken zit qua groei.

Vrijdag krijg ik een lunchcurve om te testen op zwangerschapsdiabetes en dinsdag een echo.

Ik maak me zorgen. Heb ik diabetes, krijg ik een reus, wordt het dus een keizersnede. Dinsdag weet ik meer, maar dat duurt nog even.

Wie heeft ervaring???

martine

Hoi,
Ik kan je niet met bewijzen geruststellen, maar mijn ervaring van verhalen van anderen in mijn omgeving is dat het vaak meevalt. De schattingen van de verloskundigen zijn niet altijd zo betrouwbaar.
Natuurlijk kan het geen kwaad om het een en ander uit   te sluiten, maar ik zou me er nog niet al te veel zorgen om maken als ik jou was!
Succes,.
Elke

Ik zou ook nog niet meteen in de stress schieten hoor. Bij mij riepen ze vanaf het begin dat ons kind heel groot was en dat het 2 tot 3 weken voor lag op groei. Maar de lieve schat zit nog steeds in mijn buik en ben vandaag uitgerekend! Nu vinden de verloskundigen toch dat het helemaal niet super groot is. Ik loop om de beurt bij 4 verloskundigen en ze zeggen allemaal wat anders. Affijn, we zullen wel zien wanneer het geboren wordt en hoe groot 'ie zal zijn. Ik maak me in ieder geval geen zorgen meer; wordt je alleen maar gek van jezelf.

Nelly.

Hoi hoi,

Nou dit komt mij wel bekend voor. Mijn zoontje liep ook altijd voor op schema en was uiteindelijk ook behoorlijk groot bij de geboorte 9 pond en 52 cm. Ik had geen zwangerschapssuiker. Zijn hoofd was te groot dus ik heb toen een keizersnede gehad. Nu ben ik 22 wk zwanger van de tweede (jongetje) en dit wordt ook weer een flinkerd. Volgens de echo was ik 22 wk toen ik 20 wk zwanger was toen ik de echo liet maken. Mijn baarmoeder staat nu ook weer behoorlijk hoog, maar we zullen zien, ben benieuwd. Mijn zoontje had vanaf zijn geboorte aardig wat voeding nodig met als voordeel dat hij na drie dgn al doorsliep echt geweldig was dat.

Gr . Jeannette

Hoi

Mijn zoontje was ook aardig aan de maat toen hij werd geboren. Hioj woog ruim 10 pond en was 54 cm lang. Ook ik werd tijdens mijn zwangerschap getest op zwangerschapssuiker, maar er was niks aan de hand. Hij is wel via een keizersnede geboren.

Ga je niet teveel zorgen maken hoor!

Groetjes
Eleanor

Hoi,
Toen ik zwanger was van onze eerste was de voorspelling dat het ook een flinke zou zijn, omdat ze lange benen had.. Ze is 1 dag voor de uitgerekende datum geboren en was 2900 gram en 48 cm lang... de verloskundige zat er dus behoorlijk naast.
het is even afwachten voor je, maar maak je er vooral niet druk om

groetjes
jacquelien

Hoi,

Ik kan me voorstellen dat je je er druk om maakt maar bovenstaande verhalen bewijzen maar weer dat V'erloskundigen er toch met enige regelmaat naast zitten. Bij mij dacht de verloskundige met 22 weken dat mijn baarmoeder 2 vingers boven de navel zat. 3 weken later zat volgens een andere VK mijn baarmoeder precies op de navel. Gekrompen? Dat lijkt me niet, het is gewoon een teken dat ze voor de bevalling eigenlijk ook maar een beetje schatten.

Maak je er maar niet al te druk om. Het zal vast allemaal goed komen.

Groetjes,
Nienke

Bedankt voor al jullie reacties.

Als het diabetes is, plaats ik nog een keer wat vragen voor de ervaringsdeskundigen.

Maar fijn te weten dat het ook gewoon groot kan zijn of zelfs helemaal niet groot.

Daarom ben ik blij met de echo dinsdag. Gewoon erg groot is ook fijn om te weten ivm eventuele keizersnede.

Bedankt allemaal en ik laat het volgende week weten.

Martine

Terug
Bovenaan