Vluchtkoffer/tas, help!

<p>Hey andere mama’s (to be),</p><p>ik ben momenteel bezig met het verzamelen van spullen voor de vluchtkoffer voor het zkh. </p><p>nu weet ik wel wat ik ongeveer mee moet nemen etc. Alleen ben benieuwd wat jullie naast kleding/babyspullen/toiletartikelen nog meer meenemen? Ik moet zelf een tijdje in het zkh blijven dus ik moet best een hoop mee.. wat voor een tas of koffer nemen jullie mee?</p><p>Hoor het graag! <br /><br /></p><p>liefs</p>

Waarom moet je een tijdje in het ziekenhuis blijven als ik vragen mag? Ik zou voor elke dag 2 setjes meenemen voor de kleine. Klinkt misschien belachelijk maar mijn zoontje spuugde letterlijk alle voeding er weer uit dus ik had het wel nodig. Verder zou ik ook genoeg t-shirts voor jezelf meenemen want het kan nogal warm zijn dus dan ga je nog sneller zweten dan normaal.

Als je al weet dat je een tijdje moet blijven, zou ik een koffer inpakken, dan heb je lekker de ruimte voor alles dat je mee wilt nemen. Ik had eerst alleen een ruime tas ingepakt, maar moest onverwachts blijven. Mijn man heeft toen gauw thuis nog 1,5 koffer volgegooid met dingen die we (misschien) nog wilde hebben...
Fijne dingen om aan te denken: fijne, zachte kleren (vooral schone topjes/tshirts, je zweet je verloren de eerste dagen/nachten). Een boek, tablet, ... iets om te doen als je even niet met je baby bezig bent. Ik vond het heel fijn om even mijn gedachten te verzetten als de baby een tijdje sliep.
Ik had tijdens mijn bevalling zelf weinig dingen nodig. Een haarelastiekje, een pakje drinken en iets zoetigs voor tussendoor voor de energie. Ik ben halverwege de ontsluitingsfase nog omgekleed van een nachthemd naar een simpel topje, omdat ik het zo warm had.

Hier staat een weekendtas klaar voor mij en de baby en een koffertje (formaat handbagage) voor mijn man. Grote kans dat we wegens medicijngebruik een nachtje moeten blijven, dus ik heb extra ingepakt.
We hebben maar een spelletje in de tas gedaan. Snoepjes, fototoestel, een boek of puzzelboekje. We hebben een app op de telefoon om naar de radio te luisteren. Ik heb voor mijn man een zwembroek ingepakt voor als hij mee onder de douche of in bad gaat tijdens de weeën. Plastic tasje voor de vuile was.

Ik kreeg geen eens de kans om mijn “vluchtkoffer” in te pakken. Ik had spontane weeën met 32 weken. Alleen een tandenborstel, pyjama en oplader bij me, omdat ik ws een nachtje zou moeten blijven. Ik heb de volgende dag een lijstje gemaakt met wat mijn man allemaal moest meenemen. Ik heb me er echt totaal niet druk over gemaakt. Ook niet dat mensen een bevalplan maken. Ik vind dat persoonlijk echt onzin. Het komt zoals het komt en zo ook met spulletjes inpakken. Maar zo denk ik erover hè! Je moet zelf doen wat je fijn vindt uiteraard.

Ik moest na de bevalling ook een paar dagen blijven. Ik was heel blij met mijn lange t-shirt pyjama's. Deze waren niet te warm.
Wat ik miste was een verlengkabel om mijn telefoon op te kunnen laden. Ik kon de eerste dag niet uit bed en het stopcontact zat te ver van het bed vandaan. Hierdoor zat ik midden in de nacht met een lege telefoon. 

Bij het topic "ik ga bevallen en neem mee.." staan veel dingen waar ik zelf niet opgekomen zou zijn. 

En over de verlengkabel die ik best vaak terug zie komen; hoe lang dan? 5/8/10 meter? Heb geen idee eigenlijk ?

Zoals eerder genoemd voldoende (katoenen en niet te strakke) hempjes en shirtjes. 
Ik was mijn haarborstel vergeten in te pakken, vreselijk, van al dat zweten zat alles in de knoop.?
Verder een slinger om de saaie ziekenhuiskamer op te fleuren, aangezien je al weet dat je er even moet blijven. (Ik moest onverwacht een paar dagen blijven en mijn man ging dus terug naar huis om wat extra spullen te halen, hij kwam toen oa met een slinger terug, ik was daar erg blij mee, want vond die kamer maar niks).

Terug
Bovenaan