Vluchtkoffer

<p style="text-align: left;">Wellicht echt een hele domme vraag maar vanaf hoeveel weken hebben jullie de vluchtkoffer klaar staan voor de bevalling?</p><p>Ik ben nu bijna 32 weken en ik hoor van de meeste mensen met 37 weken maar ik wil in principe thuis bevallen en had juist zoiets, als er nu iets gebeurd moet ik naar het ziekenhuis en heb ik hem des te harder nodig. </p><p>Maar nu komt het stomme. Ik zat een beetje te lezen wat er allemaal in moet voor zowel mij, als mijn man en baby spullen. De baby spullen kunnen er uiteraard in.. Maar de meeste spullen voor mijn man en mij gebruik je nog gewoon dagelijks, dus hoe doe je dat dan? Of het is toch een kwestie van je legt er een lijstje bij, en als het begint de bevalling, dan stop je er de laatste spullen in? Ik ben zo bang dat ik iets vergeet nl.</p><p>Maar goed, in principe hoop ik hem helemaal niet nodig te hebben omdat ik thuis wil bevallen maar ik dacht, dan is het alsnog handig dat je alles bij elkaar hebt liggen. En je weet maar nooit of je hem nodig hebt.</p><p>Alvast bedankt voor jullie reacties! </p>

Ik ben van de lijstjes!? 
vanaf 37 weken stond de koffer zo goed als klaar. Veel dingen uit mijn toilettas heb ik dubbel en had ik dus al ingepakt. Het lijstje dat er bij lag was met instucties voor mijn vriend. Het was zo omschreven dat er geen twijfel over mogelijk was. En dat was maar goed ook... ik werd smiddags opgenomen in het ziekenhuis en hij moest naar huis de koffer halen.

Lijstje erbij of alles dubbel kopen wat je nu nog gebruikt. Ik had de laatste dingen erin gedaan toen de weeën begonnen. Ben thuis bevallen maar moest alsnog naar het ziekenhuis erna. Was wel prettig dat we ons niet meer bezig hoefden te houden met de inhoud van de koffer. Dus doe wat jij fijn vind. 

Ik had ook alles dubbel gekocht en toen de bevalling begon alleen mn dagcreme nog ingepakt en thats it.
Blij toe want als de bevalling begint staat je hoofd hier echt niet naar met of zonder lijstje

Tsja ik deed er gewoon last minute nog wat in.. wat je wil eigenlijk. Wat ik miste op de lijst trouwens: vruchtensap of energiedrank. Eten deed ik niet en die droge dextro kwam me de strot uit. Maar wat suiker was echt nodig!

Ik had hem met 35 weken al klaar staan, gewoon omdat dit fijn voelde:) ik zou idd alles wat je dubbel hebt alvast klaarleggen en misschien kan je in de badkamer van wat je gebruikt alles bij elkaar leggen zodat het makkelijk te pakken is. Maar geloof me, je hebt niet zoveel nodig. En mocht je langer moeten blijven als je naar het ziekenhuis moet komen er genoeg mensen die wel even wat voor je mee kunnen nemen?
Succes alvast met de laatste loodjes en hopen dat je dan lekker thuis kan bevallen

Ik ben bevallen met 36+2, dus was blij dat ik daarvoor in ieder geval al was begonnen aan het inpakken van de tas! Ik heb kleding etc. alvast ingepakt van tevoren, en toen bleek dat ik echt aan het bevallen was en naar het ziekenhuis moest, nog even een toilettas bij elkaar geraapt en bijv. wat opladers ingepakt. Mijn bevalling kwam heel rustig op gang dus daar had ik tijd zat voor. Ik was eigenlijk van plan om wat toiletspullen dubbel te kopen of een paar weken uit een toilettas te leven thuis, zodat die gewoon dichtgeritst kon om mee te nemen.

Achteraf kwam ik nog vanalles te kort, maar dat was vooral omdat wij 4 dagen moesten blijven.

Terug
Bovenaan