vluchtkoffertje ziekenhuis

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met mn vluchttas voor t ziekenhuis.
Ik wil in het ziekenhuis bevallen,.. maar weet niet zo goed wat ik allemaal al in moet pakken..

Sommige dingen heb ik nu gewoon nog nodig, en als het nog 3 weken duurt (ben 1 sept uitgerekend)
dan moet ik 3 weken lang met een aantal onderbroeken minder doen etc...
kleertjes van de baby .. kreuken dan al 3 weken lang...

zijn jullie hier al mee bezig?

Groetjes
Jeannette

Ik heb al een koffer klaar staan en af en toe doe ik er wat in. Er zijn lijsten beschikbaar op internet, of anders bij je verloskundige verkrijgbaar, wat je er allemaal in moet doen.
Alleen het onderbroeken-gebrek heb ik niet, want ik heb niet de illusie dat ik straks met al dat kraamverband mijn gewone onderbroeken aan kan. Van de verzekering heb ik van die net-broekjes gehad en die zitten heerlijk ruim, helemaal na hechtingen enzo.
een week of wat geleden was er een topic over wat er in de koffer kan. Misschien kun je die raadplegen. stonden wel erg handige tips in.

xxx Annette

Op het oktober-forum hebben ze hier een topic over gehad. Hier staan best handige dingen tussen om aan te denken voor in je koffer, alhoewel je geloof ik wel een schifting moet maken, anders moet je echt een grote vakantiekoffer meenemen. (Zie me al aankomen bij het ziekenhuis, met een megakoffer ).

Dit topic staat daar momenteel op de 2de pagina en heet: Lijstje voor "vluchttas". Laatste reactie is geplaatst op zaterdag 4 augustus.

Groetjes Elise

ik heb het koffertje ook al klaar staan er moeten alleen nog een gewone bbroek en trui in om aan te doen na de bevalling. ik ga uit van een nachtje blijven ( bij me eerste was een vacuumverlossing en moest ik een nachtje ter observatie blijven.

onderbroeken zou ik me niet te veel zorgen om maken meestal krijg je zowiezo de eerste dagen die gazen onderbroekjes aan wat in je kraampakket zitten. ik zag het helemaal niet zitten om die te dragen maar ze zijn best fijn en ook wasbaar. en het kraamverband zit er goed in.
ik heb mijn ochtendjas ( toen was de tas al half vol hihi)
2 nachthemden
slippers
2 bh's
2onderbroeken
een t-shirt en joggingbroek( dat vond ik de vorige keer het lekkerste zitten)
en 2 paar sokken.
en verder een pakje voor de kleine in maat 50/56/62( dus eigenlijk 3, hihi )
en een mutsje en een paar spuugdoekjes.
waarom 2 babypakjes me zoontje was 52 cm dus maat 56 paste wel maar aangezien hij 4230 gram was bij de geboorte hebben ze moeten trekken om het pakje aan te krijgen. vermoeden is dat deze beeb ook weer aan de zwaardere kant is dus neem ik het zekere voor het onzekere.

foto camera heb ik klaar liggen.
en mijn handtas staat standaard klaar met alle papieren en mobiele telefoon.

ik heb de tas al enkele weken klaar staan omdat het al zolang rommelde.
maar op internet vind je genoeg lijsten over wat je allemaal moet/kunt inpakken.
hou ook rekening met evt. wat dextro of sultana's
of flesje water.
ik had tijdens de bevalling niet zo'n behoefte aan iets en water kreeg ik wel. maar de weeen begonnen om 23.30 en thomas is om 13.43 geboren. we hadden niks meer gegeten. en na de bevalling had ik mega hongen en manlief zag inmiddels helemaal scheel van de honger.en doordat dat thomas na 13 uur geboren werd hadden we de lunch gemist. me man wilde me eigenlijk niet alleen laten om door het ziekenhuis te gaan zwerven op zoek naar wat te drinken of een broodje. maaris toch maar op pad gegaan.
moet ik wel zeggen dat het toen heel slecht geregeld was allemaal in het ziekenhuis. dat is nu in het andere ziekenhuis waar ik ga hopenlijk anders.

hopenlijk heb je er wat aan.

groetjes Dees

Nou inderdaad Dees, dat was niet zo lekker geregeld dat je niks te eten kreeg na de bevalling. Hier in NZ vroegen ze netjes aan me of wat te eten wilde, want ik zou wel honger hebben (dochter was om 16.00u geboren) en daarna kreeg ik ook nog avondeten.

Mijn tasje moet ik nog opzoeken
Heb er vandaag wel aangedacht dat ik dat morgen of maandag ECHT ga doen.
Er staan inderdaad overal wel lijstjes.
Ik koop alleen wel alles nieuw, wil er graag netjes bij liggen in het ziekenhuis hahahaha
Dus nieuwe sokken, onderbroeken (1 maatje groter voor de XL maandverband) pyama (met knoopjes aan de voorkant, wil n.l. bv gaan geven, dus dan is dat erg makkelijk.
Mobieltje (of lijstje met nummers van mensen die je wilt bellen) fototoestel, videocamera, telefoonkaart, je mag je mobieltje meestal toch niet gebruiken, wat muntgeld voor automaten of wat dan ook.
Inderdaad 2 setjes kleertjes voor de kleine, dus maat 52 en maat 56.
Boekje of tijdschrift (heb er bij de eerste niets in gelezen) MP3 speler, wat te eten (Sultana ofzo) Waterfles.
En niet vergeten het kinderstoeltje in de auto te zetten hahahaha.
O, ja ik weet niet hoe dat in NL zit, maar hier in NZ in het zkh  hebben ze echt van dat rotkraamverband zonder vleugels haha. Dus ik had m'n eigen meegenomen, was wel zo fijn.

Groetjes Miriam (35+6)

Oh en een schoon shirt en deo voor manlief is ook wel fijn voor hem en jou hahahaha
Je weet nooit hoe lang je er bent.

Miriam.

Terug
Bovenaan