Hoi hoi, communiceer van tevoren even aan het personeel dat jij de baby het 1e pakje aan wil doen of beschrijf het eventueel in een bevalplan. Bij onze ongeplande ziekenhuisbevalling is het plan niet besproken en kwam mijn man gelukkig op voor ons dat hij het eerste pakje aan wou doen, anders had de zuster het mogelijk gedaan. Ik heb daar zelf weinig van meegekregen, hoorde dit achteraf en had bij nader inzien meerdere "simpele" dingen bespreekbaar willen maken toen het nog kon ? maar dat terzijde:
Wij hadden in de vluchttas:
- kleding voor mij: luchtig setje voor uit het ziekenhuis zoals joggingsbroek, fijn shirt, schoon ondergoed en sokken, (voedings)beha's. Voor in het ziekenhuis een nachthemd en een wat mooier hemdje (evt voor op de foto). Uiteindelijk 'gewoon' in het (wat ouder) wijder shirtje bevallen waar ik 's nachts mee binnen kwam. Ook lekker warm gebreide sokken mee, sommige hebben pantoffels.
- Kleding voor je man/partner: 1 setje incl schoon ondergoed voor het geval jullie een nachtje moeten blijven. Wij hadden ook een zwembroek mee voor het geval mijn man samen met mij de weeen onder de douche wilde opvangen, uiteindelijk niet gebruikt.
- Kleding voor de baby: wij hadden 2 geboortepakjes uitgezocht, een maatje 50 en 56. De baby droeg maatje 50 en wij moesten nog een nachtje blijven, toen kon hij pakje 56 aan toen het andere pakje vies werd, was wel iets te groot maar ach. Mutsje deden ze na de geboorte ziekenhuismutsje op en bij aankleden ons meegebrachte mutsje. Hadden voor elk pakje een bijpassende. Dekentje mee voor over de maxicosi.
Daarnaast: eten en drinken zoals snickers, dextro en extran drinken, vermaak voor als het even duurt als tablet, tijdschrift(en) voor jezelf en je partner, opladers, camera, evt elastiekjes voor je haar, labello of vaseline, gevulde toilettas, eventueel iets om lekker in te knijpen bij heftige weeen, muntje voor de rolstoel en kaart voor de rolstoelplek, belangrijke papieren en pasjes en geld e.d. Sommigen nemen eigen hoofdkussen mee, maar wij kwamen al met mij in een rolstoel en daarop gevulde weekendtas binnen rijden en bij teruggaan in rolstoel met maxicosi met baby er in en weekendtas ? en man was een pakezel met extra tasjes e.d.
Verder zou het vast kunnen dat ik iets vergeet ? alweer ruim 5 maanden geleden dat ik de vluchttas ingepakt hebt.. Ik hield de lijst grotendeels aan en bedacht me wat ik fijn zou vinden om bij me te hebben als het een langere opname zou worden. Had een hele to-do lijst uitgewerkt en inpaklijst wat er lastminute nog verzameld kon worden door man zoals delen van de toilettas en de gekoelde dranken. Heb dit uiteindelijk nog wel samen kunnen doen, maar het is wel fijn als hij het op kan pakken als je bijvoorbeeld te diep in je weeen zit.
Veel succes met pakken alvast ?