Vluchttas

<p>Hoi allemaal,</p><p>Ik zit nu al op week 33+2 en wil toch een beetje rustig de vluchttas inpakken.</p><p> </p><p>Ik maak een aparte tas voor mijzelf en een aparte tas voor de baby. wat mag er absoluut niet ontbreken volgens jullie? </p>

Een bluetooth speakertje hah! Mijn bevalling duurde 18uur en het was echt heel relaxed om de radio/spotify te kunnen luisteren die hele lange dag.
verder : een paar sets kleding voor jezelf voor als je langer moet blijven dan gedacht (spoed keizersnee), sets kleding voor baby in maat 56 en 62 (mijn baby heeft 56 nooit gepast ?)
verder vond ik de “sportbeker” van de hema heel fijn. Dat is een beker met een rietje, zodat je liggend kunt drinken.
Succes met inpakken en zet hem op straks!

Lippenbalsem! Door het puffen kun je droge lippen krijgen,  erg vervelend!
Slippers voor het douchen.
Oplaad snoer telefoon,  voor het geval echt lang duurt. 
Daarnaast hadden wij nu chocolade pepernoten mee? ik ben 2x bevallen of moest na het ziekenhuis rond etenstijd dat manlief niets gegeten had en ontzettende honger had na de bevalling.  Ziekenhuis had toen niets meer dus de laatste x zijn we onderweg van het ziekenhuis naar huis eerst nog door de mcdrive gegaan ?

Wat wij bij de eerste hebben gemist (en er nu dus zeker indoen) zijn een shirt, ondebroek en wat toiletspullen voor mijn man. Moesten onverwacht blijven en man kon hier ook mee blijven.

Elastiekje voor je haar, lippenbalsem, maar vooral (echt gemist) pakjes appelsap of energydrink of iets met suiker! Ik was 24 uur bezig en miste echt energie (en eten wil je niet)!

Ik had idd de luiertas voor mijn dochter ingepakt en zelf een reiskoffertje
In de luiertas zaten:

2 setjes van 56
2 rompers 50/56
1 setje 50
Jasje 
2 mutsjes
1 paar sokjes
Dekentje

Alles had ik verpakt in diepvries zakjes en daarop gezet wat erin zat. (Zo was alles makkelijk te vinden). Er werd vanuit gegaan dat ze een grotere baby was. Ze was 3750 gram en 53cm maar paste toch in maat 50.
Reiskoffer:

2 voedingsbh's
2 onderbroeken
2 joggingsbroeken
2 shirts
1 vest 
Dikke sokken
Verzorgingsproducten voor mezelf en voor mijn man
Oplader
Slippers
Onderbroek, sokken, t shirt en broek voor mijn man.
Wat te eten en drinken
Zorgplan kraamzorg
Onderlegger 

Uiteindelijk veel dingen voor niets meegenomen. Want 3 uur na de bevalling mocht ik al weer naar huis. Was wel blij dat ik 2 onderbroeken en joggingsbroeken had meegenomen. Want vlak voor we naar huis zouden gaan lekte ik door mijn kraamverband heen haha. Daarom kwam een onderlegger ook goed van pas in de auto. Verder kregen we drinken in het ziekenhuis. En ik kreeg ook wat brood. En het was ook geen lange bevalling dus hebben het eten en drinken niet gebruikt. Maar je weet niet hoe lang je bezig bent. Vooral voor je man wel fijn als hij dan iets te eten heeft.

Vandaag 33 weken en ik heb mijn vluchttas ook klaar gezet.
Er moet nog wel wat dingen bij..maar voor nu heb ik:
1 boxpakje met voetjes 50, 2 rompertjes 50/56, 2 setjes 50 en 56, 1 jasje, 2 mutsjes, 2 paar sokjes, 1 flesje, een paar luiers, speentje, wikkeldoek en dekentje.
Voor mezelf: nachtjapon 1 met en 1 zonder knoopjes, joggingsbroek, schoon ondergoed, vest, slippers, sokken,2 voedings bh's, kraamverband, zoogkompressen.
Later komen de laatste spulletjes erbij, zoals eten, drinken,oplader, toilet tasje met elastiekjes,tandenborstel ect. En extra normale kleding.
Dan heb ik wel alles denk ik.

Ik had een mega volle tas mee en heb een bevallng van bijna 24 uur gehad, maar heb de helft niet gebruikt.
 Ik had 2 setjes voor de baby mee, daar is er 1 van gebruikt, alleen zijn er wel 2 mutsjes gebruikt vanwege het bloed op zijn hoofd. 
Ik had zelf 2 sets kleding mee (topje, vest, joggingbroek, ook daar heb ik er 1 van gebruikt. 
2 nachthemden, 1 had ik aan tijdens bevallen, en 1 na de tijd. 
Ik had een mini flesje douche 2 in 1 mee, dat was meer dan voldoende. 
Wat ik heel prettig vond: een washandje om tijdens de bevalling op je hoofd te leggen en 1 om te douchen, en een badjas! Onze badkamrr zat namelijk op de gang waar iedereen liep... 
Voor manlief is wat te snacken handig, en vanalles om de tijd te doden. Ik had voldoende aan een boek, dat heb ik 2 uurtjes gelezen voor de weeen te heftig werden om me te concentreren. 

Terug
Bovenaan